TDK, internet ortamında güncel yazım kılavuzu hizmeti vermektedir. Kelimelerin yazılışı online olarak sorgulanabilmektedir
Bu video, bir kemançı karakteri ve 8 yaşındaki bir kız çocuğu Özlem arasındaki dramatik bir ilişkiyi konu alıyor. Video, kemançı karakterin Özlem'i bakmaya zorlandığını ve bunun kendisine verdiği duygusal çatışmayı gösteriyor.. Videoda, kemançı karakterin babasının kemanıyla ilgili duygusal bir bağı olduğunu ve Özlem'i geri götürmek istediğini anlatıyor. Konuşmalar arasında aile, sevgi, ilgi, özveri ve fedakarlık gibi temalar işleniyor. Video, kemançı karakterin yaşlandığını ve büyüdüğünü belirten bir başlangıçla, Özlem'i bakmak zorunda kalmasıyla yaşanan içsel çatışmaları gösteriyor.
Bu video, bir şiir okumasını içermektedir. Şiirde bir öğretmen karakteri, çocukların eğitimi ve onlara bir not öğretmek için gösterdiği çaba anlatılmaktadır.. Video, öğretmenin çocuklara olan bağlılığını ve onlara bir not öğretmek için gösterdiği özveriyi konu almaktadır. Şiirde öğretmenin önyargılarını terk etmesi, çalışma anlayışını değiştirmesi ve yüreğini koyarak gösterdiği çaba vurgulanmaktadır. Video, "gönülden yaparsam gönüller kazanırsın" sözleriyle sonlanmaktadır.
Öğretmenler toplumun en özverili ve saygıdeğer unsurlarıdır. İnsanoğlu dünyayı iyileştirmek için kendini görevlere adamalıdır. Tanrıların krallığında kazanılacak büyüklük yoktur
Bu video, Gazi Üniversitesi Hastanesi'nden sağlık çalışanlarına yönelik bir destek mesajıdır. Konuşmacı, sağlık çalışanlarının özverili çalışmaları ve mücadelesi için teşekkür etmektedir.. Video, sağlık çalışanlarının eğitimlerine ara vermesine rağmen gösterdikleri özveriyi vurgulayarak başlıyor. Konuşmacı, sağlık çalışanlarının "geleceğin sağlıkçıları" olarak sayıldığını ve onların sayesinde geleceğe umutla bakıldığını belirtiyor. Video, sağlık çalışanlarının "yurdumuz, evimiz artık Gazi Üniversitesi Hastanesi sağlık çalışanlarının da evidir" ifadesiyle sonlanıyor.
Sorumluluk, Latince "responsum" ve "cevap" fiilinden türemiştir. Sorumluluk, taahhütlere yanıt verme kalitesi olarak tanımlanır. Sorumluluk sadece bireyin değil, çevresindekilerin hayatını belirler
Tecrübeli insanların sıkça kullandığı bir sözdür. Başarısızlıkların uzun vadede olumlu sonuçlar doğurduğunu belirtir. Her sonun yeni bir başlangıç olduğunu vurgular
Taziyelere içten bir "teşekkür ederim" ile yanıt verilmelidir. Yanıtlar kısa ve samimi olmalıdır. Hazır olmadan mesajlara cevap vermekten kaçınılmalıdır
Bu video, Dünya Kadınlar Günü'nü kutlayan kısa bir mesaj videosu formatındadır.. Videoda kadın kavramı çeşitli metaforlarla anlatılmakta ve kadınların toplumda önemli rolleri vurgulanmaktadır. Kadın, anne, şefkat, özveri, emek, asillik, zarafet, aşk, şiir ve çiçek gibi kavramlarla ilişkilendirilmektedir. Video boyunca "Dünya Kadınlar Günü kutlu olsun" ve "Emekçi kadınlarımızın Dünya Kadınlar Günü kutlu olsun" gibi kutlama ifadeleri tekrarlanmaktadır.
Bu video, bir dizi veya film sahnesini göstermektedir. Ana karakterler arasında Bora, Alya, Cihan ve Yalçın bulunmaktadır. Bora'nın gözlerini açması ve uyanması, Alya'nın ona böbreğini vermesi sonucu gerçekleşmiştir.. Video, Bora'nın uyanması sonrası ailenin yaşadığı duygusal durumu konu almaktadır. Yalçın, Bora'nın kendine gelmesi için konuşulması ve eski fotoğrafların gösterilmesi gerektiğini belirtirken, Alya ve Cihan arasında boşanma konusunda bir tartışma yaşanır. Alya, Bora'nın kendine gelmesi durumunda Cihan'la evleneceğini ve onunla birlikte gideceğini söylerken, Cihan bu durumu kabul etmez ve Alya'nın yanında durmayacağını belirtir. Video, aile içi ilişkiler, özveri ve boşanma konularını ele almaktadır.
Anne sevgisi insan hayatındaki en önemli duygulardan biridir. Anneler çocuklarına hayat veren ve sevgiyle yetiştiren varlıklardır. Anne sevgisi özveri, fedakarlık ve sabır ile doludur. Anneler çocuklarına destek olur ve zorluklarla başa çıkmada yardımcı olur. Anneler toplumun sütunları olarak başkalarına örnek olurlar
Bu video, Zeynep ve Halil adlı iki karakter arasındaki bir diyalogu içeren bir film veya dizi sahnesini göstermektedir. Karakterler merdivende bir yarışma yaparak hediye almayı hedeflemektedir.. Videoda, hediye seçiminin önemine dair bir ders verilmektedir. Halil, Zeynep'i merdivenden aşağı indirmek için hile yapar ve bu durumda Zeynep'in gözünde boya kalır. Daha sonra Zeynep, Halil'e hediye seçerken kime ve neden hediye alacağını düşünmesi gerektiğini, hediyenin bir dili olduğunu ve hediye vereceğin kişiyle aranızdaki ilişkiyi simgeleyen bir şey olabileceğini anlatır. Video, Zeynep'in hediye fikrini bulmasıyla sona erer.
Bu video, bir dizi veya film sahnesini gösteren dramatik bir formatı içermektedir. Videoda Esat (bir dans öğretmeni), Aylin (Esat'ın öğrencisi), Hakan (Esat'ın 10 yıllık arkadaşı) ve Dilek karakterleri yer almaktadır.. Video, Esat'ın soğuk ve kızlara karşı uzak duran tutumunun arkasındaki gizli hikayeyi anlatmaktadır. Hakan'ın geçmişteki bir hatadan dolayı ayaklarını kaybetmesi ve bu durumun Esat'ın hayatını nasıl etkilediği konu edilmektedir. Hikaye, Aylin'in Hakan'ı sevmesi, Esat'ın duygusal durumu ve karakterler arasındaki ilişkilerin gelişimi etrafında şekillenmektedir.. Videoda aşk, pişmanlık ve özveri temaları işlenmekte, Aylin'in dans eğitmeni olarak çalıştığı bir ders salonunda geçen sahnelerle başlayıp, Hakan'ın Aylin ve Esat'ın birbirlerine olan duygularını öğrenmesi ve onlara evlenmelerini istemesiyle sona ermektedir.
Bu video, bir Türk dizisinin bölümünden alınan sahneleri içermektedir. Ana karakterler arasında Baran, Ebru, Özlem, Emine, Asım, Serdar, Emre, Kadriye Hanım ve diğer aile üyeleri bulunmaktadır.. Video, bir ailenin karmaşık ilişkilerini ve yaşadığı zorlukları konu almaktadır. Baran'ın gerçek annesi Ebru'ya dönüşü, ailenin İstanbul'a taşınma hazırlıkları ve aile üyeleri arasındaki duygusal bağlar vurgulanmaktadır. Hikaye, aile bağları, özveri ve aff etme temaları etrafında şekillenmektedir.. Videoda ayrıca Emine'in hastalanması, Asım'ın yurtdışında yaşadığı sağlık sorunları, kardeşlerin üniversiteye gitmek için İstanbul'a taşınma kararı ve Emre ile Elif arasındaki ayrılık konuşması gibi yan hikayeler de yer almaktadır. Baran'ın geçmişte kaçırdığı zamanları telafi etmek istemesi ve aileye katılma teklifi de duygusal anlar arasında bulunmaktadır.
Bu video, Arif Baba ve Barekallah Abi'nin birlikte çözdükleri bir bulmaca ile başlayıp, Nil Sultan'ın dedesinin kızına verdiği cevap üzerine bir tartışma içermektedir.. Video, özveri ve fedakarlık kavramlarını açıklamaktadır. Özveri, bir amaç uğruna kendi çıkarlarından vazgeçmek anlamına gelirken, fedakarlık ise sevdikleri için kendi rahatını, huzurunu ve güvenliğini feda etmek olarak tanımlanmaktadır. Ayrıca, sahip olduğumuz malı, bilgiyi ve zamanı sevdiklerimizle paylaşmanın önemine değinilmekte ve bunun İslam'da öğütlendiği belirtilmektedir.
Bu video, iki karakter arasındaki diyalogları içeren bir film veya dizi sahnesini göstermektedir. Karakterler arasında Robert adında biri ve onunla konuşan diğer karakter bulunmaktadır.. Videoda, iki kişinin aynı hayatı paylaşması ve bunun getirdiği özveri konusu ele alınmaktadır. Robert, bir numara yaparak iki farklı hayat yaşadığını, ancak bu durumun kendisi için kolay olmadığını anlatır. Diğer karakter ise, bu tür bir özverinin ne kadar zor olduğunu ve insanların aslında sırrı çözmek değil, kandırılmak istediğini vurgular. Video, dünya hakkındaki düşünceler ve insanların gerçeklerini nasıl algıladıkları üzerine düşüncelerle sona erer.
Bu video, Richard Dawkins'in "Gen Bencildir" adlı kitabının bilimsel bir analizi formatında sunulmuştur. Konuşmacı, evrim kuramını ve insan davranışlarını genetik açıdan incelemektedir.. Video, evrim kuramının insan davranışlarını nasıl açıkladığını ele alarak başlıyor ve özveri ile bencillik kavramlarını bilimsel bir perspektiften inceliyor. İlk bölümde kitabın ne olduğu ve ne olmadığı açıklanırken, ikinci bölümde çeşitli hayvan örnekleri üzerinden bencil ve özverili davranışlar karşılaştırılıyor. Son bölümde ise bireysel seçilimcilerin özverili grupların nasıl ele geçirilebileceği ve grup neslinin tükenmesi konusu ele alınıyor.. Videoda ayrıca "türün iyiliği için evrimleşme" görüşünün yanlışlığı ve bunun yerine "grup seçilimi kuramı"nın daha doğru olduğu tartışılıyor. İngiltere'deki işçiler örneği üzerinden, grup neslinin tükenmesinin bireysel yarışmanın aniden kesilmesiyle kıyaslandığında yavaş bir süreç olduğu vurgulanıyor.
Bu video, 29 yaşındaki Zoomba dans eğitmeni Gregy Insco'nun hayatını anlatan bir belgesel formatındadır. Gregy, Ohio'da Cincinatide yaşayan ve aşırı pintilik yapan bir karakterdir.. Video, Gregy'nin para tasarrufu için yaptığı çeşitli yöntemleri göstermektedir. Evinde bedava kalabilmek için büyükbabasının evini kullanır, bulaşık makinesini kullanmaz, duşta giysilerini yıkar, çöpü biriktirir ve internetten bedava çöpçatan sitelerine girer. Ayrıca, bir kızla buluşmak için benzin harcamamak için internet üzerinden tanışır ve barbekü yemeği için sadece bir porsiyon yemek sipariş eder. Video, Gregy'nin cimriliğinin yanı sıra özünde tatlı bir insan olduğunu göstermektedir.
Bu video, Gülsen Hanım ve Ela adlı iki kişi arasında geçen bir röportaj formatındadır. Gülsen Hanım, "Kader Motifi" adlı kitaplarının yazarıdır.. Videoda içimizdeki mahkemeler konusu ele alınmaktadır. Gülsen Hanım, bilinç dışında kurulan bu mahkemelerin nasıl çalıştığını, iyiliğin ve kötülüğün bedellerini açıklamaktadır. Özellikle iyi insanların kendilerini nasıl mahkum edebildikleri, duygusal ve eylemsel adalet arasındaki farklar ve kadınların fedakarlıklarının onları nasıl kırılgan hale getirdiği örneklerle anlatılmaktadır. Gülsen Hanım, insanların başkalarına gösterdikleri özeni kendilerine de göstermelerini ve özveride ibrenin ortalara gelmesini istemektedir.