Bu video, Starbreeze ve Overkill adlı oyun stüdyolarının çöküş hikayesini anlatan bilgilendirici bir belgesel formatındadır. Videoda Bow Anderson ve Bo kardeşler gibi önemli isimlerin rolü ele alınmaktadır.. Video, Starbreeze'nin geçmişte yüksek bütçeli FPS oyunları geliştirmesi ve Electronic Arts ile anlaşmasıyla başlayıp, Syndicate oyununun geliştirme sürecinde yaşanan sorunları anlatmaktadır. Ardından Overkill'in hikayesi ve iki şirketin 2013 yılında birleşmesi, Valhalla motorunu tercih etmesi ve sonrasında Unreal Engine'e geçiş yapmasıyla başlayan sorunlar kronolojik olarak aktarılmaktadır.. Videoda ayrıca Starbreeze'nin yaşadığı polis baskını, Skybound Star ile olan anlaşmanın feshedilmesi, çalışanların yoğun çalışma koşulları, yatırımcılardan gelen garip istekler ve Overkill: The Walking Dead oyununun satış başarısızlığı gibi kritik olaylar da detaylı şekilde anlatılmaktadır. Anders ve Bo kardeşlerin fikir ayrılıkları, yayıncılık girişimleri ve VR sektörüne giriş gibi hatalı kararlar da şirketin çöküşe giden yolda önemli rol oynamıştır.
Video games require user interaction with input devices for visual feedback. First video game prototype appeared in 1947 using cathode-ray tube technology. Computer Space was first arcade game released in 1971. Pong and Magnavox Odyssey launched home gaming industry in 1972
Bu video, bir sunucu tarafından Casper'ın Excalibur G900 model dizüstü bilgisayarının incelenmesi ve Casper Kurumsal İletişim Direktörü Ahmet ile yapılan bir röportajdan oluşmaktadır.. Videoda öncelikle Excalibur G900 modelinin teknik özellikleri detaylı olarak anlatılmaktadır: 240 Hz tazeleme oranı, 4 milisaniyelik tepkime süresi, Intel 10. nesil i7 işlemcisi, NVIDIA RTX 2070 ekran kartı, akıllı termal soğutma sistemi ve üç farklı bölgeden oluşan LED aydınlatma sistemi. Ardından Türkiye'deki oyun endüstrisi hakkında bilgi verilmekte ve Casper'ın oyunculara sunduğu teknolojiler hakkında Ahmet ile röportaj yapılmaktadır.
Bu video, bir üniversite profesörü ile yapılan bir röportajdır. Konuşmacı, eski bir bilgisayar oyunu yazarı ve kodcu olarak da kendini tanıtmaktadır.. Video, dijital oyun tasarımı, bilgisayar destekli tasarım ve animasyon alanlarının önemi üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, Türkiye'nin oyun pazarındaki yükselişini, bu alanın film endüstrisinden daha büyük bir piyasa haline geldiğini ve Türkiye'nin bu alanda önemli bir oyuncu olduğunu anlatmaktadır. Ayrıca, bu alanlarda eğitimci bulma zorlukları, akademik açıdan bu alanların henüz gelişmemiş olması ve öğrencilerin hızlı zenginleşme fırsatları gibi konular ele alınmaktadır. Video, bölümün bu yıl 3600 öğrenci alacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, "Admiral" olarak kendini tanıtan bir içerik üreticisinin oyun karakterlerinin tasarımlarına dair görüşlerini paylaştığı bir içeriktir. İçerik üreticisi, Ninja Gaiden 4'teki Ayane karakterinin tasarımını örnek alarak oyun endüstrisindeki feminist tartışmaları ele almaktadır.. Video, oyun endüstrisinde kadın karakterlerin tasarımlarına yönelik feminist eleştirileri ve bu eleştirilerin gerçekliğini tartışmaktadır. İçerik üreticisi, Xbox'un kadın karakterlerin tasarımlarına yönelik kurallarını, Ninja Gaiden 4'teki Ayane karakterinin tasarımını ve bu tasarımın bir kadın tarafından tasarlandığını anlatmaktadır. Ayrıca, oyun endüstrisindeki erkek ve kadın oyuncuların oranları hakkında bilgiler vererek, oyun karakterlerinin idealize edilmiş versiyonlar olması gerektiğini savunmaktadır. Video, Ninja Gaiden 4'ün pazarlama stratejisi ve satış performansı hakkında da bilgiler içermektedir.
Video game industry reached $134.9 billion in 2018, up 10.9% from 2017. Mobile gaming generated 47% of total revenues, consoles 28%, PCs 25%. US market grew 17% to $43.4 billion, matching film industry. Licensed merchandise sales reached $20.68 billion, up 6.1%
"Kalitelinin Bir Numaralı Adresine" adlı programın bu bölümünde, CD Projekt Red'in kuruluş ve gelişim hikayesi anlatılmaktadır. Videoda Martin ve Mihal adlı iki korsan oyun satıcısının 1990'lı yıllarda Polonya'da nasıl bir şirket kurdukları ve oyun endüstrisine nasıl adım attıkları aktarılmaktadır.. Video, Polonya'daki sosyalist rejimde bilgisayar oyunlarına erişim zorlukları ve bu zorluklara karşı geliştirilen oyun takas ve kopyalama kültürü ile başlayıp, Martin'in korsan oyun satışı ile CD-ROM teknolojisinin ortaya çıkmasıyla ortaklık kurmalarını ve CD Projekt şirketini kurmalarını anlatmaktadır. Ardından Baldoscape oyununun 50 bin adet orijinal satışıyla şirketin yükselişi, Interplay ile işbirliği ve Witcher serisinin ortaya çıkmasına yol açan Darklien oyununun PC portu için yapılan teklif ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca Polonya'da korsan oyun kültürü ve orijinal oyun satışı arasındaki zorluklar, Amerika'dan yasal yöntemlerle oyun getirme ve yerelleştirme çalışmaları gibi konular da detaylı şekilde açıklanmaktadır. Video, bir serinin parçası olup, bir sonraki bölümde oyun yapma süreçlerinin detaylarının anlatılacağı belirtilmektedir.
Bu video, bir oyun yorumcusunun oyun endüstrisindeki eksik ve optimizasyon sorunları hakkında düşüncelerini paylaştığı bir içeriktir.. Konuşmacı, oyunları çıktığı gün almayı seven bir oyuncu olduğunu ancak son zamanlarda bu alışkanlığını değiştirdiğini anlatıyor. Final Fantasy XV, Asura, Metal Gear Solid 5 ve Dishonored gibi oyunların eksik veya kötü optimizasyonla çıkması ve sonrasında patchlerle düzeltilmesi durumunu eleştiriyor. Video, büyük oyun firmalarının bu tür sorunları neden yaptığını sorguluyor ve oyuncuların bu duruma nasıl tepki verebileceklerini tartışıyor. Konuşmacı, bu sorunların oyun endüstrisini olumsuz etkilediğini ve oyuncuların oyunları ilk gün almadan önce daha dikkatli olmaları gerektiğini vurguluyor.
"Bulamaç" kanalında yayınlanan bu sohbet videosunda, iki konuşmacı (biri yönetim okuyan bir öğrenci) oyun endüstrisi hakkında detaylı bir tartışma gerçekleştiriyor.. Video, korsan oyunlar ve orijinal oyunlar arasındaki tercih konusundan başlayıp, oyun fiyatları, hile kullanımı ve oyun geliştirme süreçleri gibi konuları ele alıyor. Konuşmacılar, ekonomik durumun oyun tercihlerindeki etkisini, Steam gibi platformların rolünü ve oyun sektöründe bağımsız firmaların eksikliğini tartışırken, özellikle GSB voleybol oyunundaki hileler ve bunların nasıl engellenebileceği konusunda da görüşlerini paylaşıyorlar.. Videoda ayrıca ücretsiz oyunların paralı versiyonları tarafından kopyalanması, oyun bug'larının nasıl bildirilmesi gerektiği ve yeni nesil oyunların geliştirme süreçleri gibi konular da tartışılmaktadır.
Casual games target mass market audience with simpler rules and shorter sessions. Games typically feature familiar visual elements and simple user interfaces. Casual games are generally less expensive than hardcore titles
Rockstar Games is valued at $20.75 billion. Company is owned by Take-Two Interactive, ranking eighth in gaming industry. Games like GTA San Andreas and Vice City were considered gaming pinnacle
OTTO Holding, hayatı değiştiren teknolojilere odaklanan yeni nesil yatırımlar yapıyor. Holding, yapay zeka, AR, Fintech, oyun ve elektrikli araçlar sektörlerine odaklanıyor
Bu video, bir grup arkadaşın (arasında Serhat adında bir kişi de bulunduğu) oyun endüstrisi hakkında yaptıkları bir sohbet formatındadır.. Sohbetin ana konusu, oyun endüstrisindeki değişimler ve özellikle servis tabanlı oyunların yükselişidir. Konuşmacılar, PlayStation ve Xbox'un artık her oyunu PC'ye getireceğini, konsol savaşlarının bittiğini ve artık fikir savaşı yaşanacağını belirtiyorlar. Ayrıca, Triple A oyunların başarısızlıkları, yüksek bütçelerle risk alamama eğilimi ve oyun deneyimlerindeki yenilikçilik eksikliği gibi sorunlar ele alınıyor.. Videoda ayrıca Helldivers gibi düşük maliyetli servis tabanlı oyunların yüksek oyuncu sayısına ulaşmasının nedenleri, bağımsız servis tabanlı oyunların (double A) para kazanması ve Sony'nin kendi markaları olan Dead Nation, Alination ve Returnal gibi oyunların gelecekteki potansiyeli hakkında da konuşuluyor. Oyun endüstrisinin geleceğine dair görüşler ve oyunların temel döngüsünün önemini vurgulayan yorumlar da paylaşılıyor.
AAA games cost the most to develop and market, like Cyberpunk 2077 at $174 million. Only major publishers like Activision Blizzard and Ubisoft can afford AAA games. Popular AAA games include Red Dead Redemption 2 and The Last of Us
Bu video, bir oyun içerik üreticisinin canlı yayın formatında yaptığı, izleyicilerle etkileşimli bir sohbet programıdır. İçerik üreticisi, günlük deneyimlerini ve çeşitli konuları paylaşmaktadır.. Videoda öncelikle Yunow platformundaki özel mesajlaşma sistemi değişikliği ve Yemeksepeti üzerinden Burger King siparişi verme deneyimi ele alınmaktadır. Daha sonra oyun endüstrisi, GTA 6 hakkında tahminler ve Gittigidiyor'dan oyun satın alma konuları tartışılmaktadır. Son bölümde ise Helix dizisi, House of Cards, Steam platformu ve Türkiye'nin eski e-ticaret sitelerinden biri olan Evim Net'in kapanması gibi çeşitli konular konuşulmaktadır.. İçerik üreticisi, gelecekte her gün yarım saatlik bir sohbet yayını yapacağını belirtmekte ve video boyunca izleyicilerle siyasi görüşlerini paylaşarak sona ermektedir.
Bu video, iki sunucunun oyun dünyasındaki güncel haberleri ve gelişmeleri tartıştığı bir oyun gündem programıdır. Ayrıca bir oyun analisti tarafından Square Enix'in Embracer Group'a stüdyo satışı konusunda detaylı bir analiz sunulmaktadır.. Video, üç ana haber etrafında şekillenmektedir: Blizzard'ın Türk Lirası desteği ve oyun fiyatlarının Euro'ya göre %38'lik bir indirimle belirlenmesi, Mafya serisinin ilk üçlemenin öncesini anlatacak yeni bir oyun geliştirilmesi ve Square Enix'in 300 milyon dolara Embracer Group'a sattığı stüdyoların (Square Enix Montreal, Aidos Montreal, Crystal Dynamics gibi) özellikleri. Ayrıca Warner Bros'un oyun departmanının satışa çıkarıldığı ve Sony'nin FromSoftware'i alabileceği söylentileri de ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca oyun endüstrisindeki tekelleşme eğilimi, bu durumun kısa vadede Game Pass'e fayda sağlayabileceği ancak uzun vadede olumsuz sonuçlar doğurabileceği konusunda endişeler ifade edilmektedir. Square Enix'in bu satışın arkasındaki blockchain ve yapay zeka projelerine yatırım yapma planları da tartışılmaktadır.