Minyatür sanatı 8-9. yüzyıllarda Orta Asya'dan Türkistan'a yayılmıştır. Kanuni döneminde 'şehnamecilik' geleneği gelişmiştir. 17. yüzyılda Lale Devri'nde batı resim teknikleri etkili olmuştur
1841'de Üsküdar'da doğan Ahmet Ali, Tıbbiye Mektebi'nde resim öğretmenliğine yükseldi. Sultan Abdülaziz tarafından Paris'e gönderilerek Boulanger ve Gerome'dan eğitim aldı. Harbiye Mektebi'nde perspektif ve anatomi eğitimi gördü. Tuğgeneral ve Tümgeneral rütbelerine kadar yükseldi
Bu video, tezhip sanatını anlatan eğitici bir içeriktir. Video, tezhip sanatının tarihçesi, teknikleri ve özellikleri hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır.. Video, tezhip sanatının tanımı ve tarihçesiyle başlayıp, Anadolu'ya Selçuklular döneminde girmesi ve Osmanlı döneminde altın çağını yaşaması anlatılmaktadır. Ardından altın varakların hazırlanması, kağıtların aharlanması, tezhip desenlerinin çizilmesi ve doldurulması gibi teknik aşamalar detaylı olarak gösterilmektedir. Son bölümde ise tezhip sanatında kullanılan desenler (nokta, rumiler, hataylar, münhaniler) ve bu sanatın günümüzdeki durumu hakkında bilgiler verilmektedir.
Minyatür, çok ince işlenmiş küçük boyutlu resimlerdir. Perspektif kullanılmaz, altın dikdörtgen içinde özel teknikle resmedilir. Figürler birbirlerini kapatmayacak şekilde düzenlenir. Türk minyatürlerinde renkler genellikle düz ve parlak kullanılır
Tezhip, yazma kitapların sayfalarına altın tozu ve boya ile yapılan bezemedir. Türkler süsleme sanatında Orta Asya'dan başlayarak zirveye ulaşmıştır. Uygur Türkleri Budizm etkisiyle kitap süslemelerinde minyatür figürler kullanmıştır. İslami dönemde zemin mavi, renkler kırmızı, beyaz, altın yaldız ve yeşildir
Minyatür, el yazması metinleri görselleştiren özel bir resim türüdür. Latince "minium" (kızıl-turuncu boya) kelimesinden türemiştir. En eski minyatürler MÖ 2. yüzyılda Mısır'da papirüs üzerine yapılmıştır
Bu video, bir eğitim serisinin bir parçası olup, izleyicilere Illustrator programında geometrik tabanlı Osmanlı veya Selçuk tarzı motifli bir logo tasarımı adım adım göstermektedir.. Video, RGB modunda A4 boyutunda milimetrik bir doküman oluşturma ile başlayıp, rectangle tool, pathfinder, shape builder ve offset path gibi Illustrator tekniklerini kullanarak geometrik şekillerin nasıl oluşturulacağını detaylı şekilde anlatmaktadır. Eğitmen, önce temel geometrik şekilleri oluşturup, ardından Selçuklu yıldızı motifini ekleyerek ve son olarak "Kurna" marka adını ekleyerek logo tasarımını tamamlamaktadır. Video, Illustrator tekniklerini pekiştirmek isteyenler için faydalı bir kaynak niteliğindedir.
Minyatür sanatı İslam dünyasında önemli bir saray sanatıdır. İran, Irak, Orta Asya ve Anadolu'daki Türk ve Pers hanedanlıkları döneminde gelişmiştir. Osmanlı'ya İlhanlılar, Karakoyunlular, Akkoyunlular ve Timurlular aracılığıyla geçmiştir
Bu video, Nilgün Tanya ile yapılan bir röportajdır. Nilgün Hanım, çini sanatı konusunda uzman bir sanatçıdır.. Röportajda çini sanatının yapım aşamaları, tarihi ve özellikleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Çini sanatının Osmanlı'dan günümüze gelen, seramikten farklı bir sanat kolu olduğu, yapım aşamaları (çamur hazırlama, şekillendirme, astarlama, pişirme, dekorlama, sırlama) ve kullanılan teknikler açıklanmaktadır. Ayrıca çini sanatındaki motifler (Baba Nakkaş, Rumi, natüralist üslup), kullanılan renkler, İznik ve Kütahya çinileri arasındaki farklar ve çini sanatının günümüzdeki durumu hakkında bilgiler verilmektedir.
Vav TV'nin "Doğudan Batıya Tarih" programında sunucu, çini ustaları Alev Demir Kesen ve Faruk Kırlı ile Türk çini sanatının tarihsel gelişimini ve özelliklerini ele almaktadır. Programda masanın üzerinde çini eserleri de yer almaktadır.. Video, çini sanatının Orta Asya'dan Anadolu'ya taşınmasından başlayarak Selçuklu ve Osmanlı dönemlerindeki gelişimini kronolojik olarak anlatmaktadır. İznik çini sanatının özellikleri, kullanılan renkler (özellikle kırmızı), motifler (hatayi, penç, hayat ağacı, şemsi, üç benek) ve bu sanatın Türk kültürüne olan derin bağlantısı detaylı olarak incelenmektedir.. Programda ayrıca Baba Nakkaş dönemi, Osmanlı çini sanatının tasavvuf kültürünün etkisiyle gelişimi, Topkapı Sarayı, Arkeoloji Müzesi ve Türk İslam Eserleri Müzesi'ndeki çini örnekleri, çini boyalarının doğal malzemelerden elde edilmesi ve çini sanatının matematiksel ve felsefi boyutları gibi konular da ele alınmaktadır. İznik çini sanatının Kanuni dönemi en parlak dönemini oluşturduğu, ardından Lale Devri ve Sultanahmet Camii'nin çinileriyle çöküşe girdiği ve Kütahya çini sanatının 18-19. yüzyıllarda halk sanatı olarak geliştiği bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir sunucunun Milli Saraylar Resim Müzesi'ni tanıttığı detaylı bir gezi rehberi formatındadır.. Video, müzenin ulaşım bilgileriyle başlayıp, Veliaht Dairesi'nin tarihi ve mimari özellikleri hakkında bilgiler sunmaktadır. Ardından müzenin 11 bölümden oluşan koleksiyonu, 34 salonu ve 553 adet eseri tanıtılmakta, üst ve alt katların detaylı gezilmesi yapılmaktadır. Müzede Osmanlı saray resminin tek temsilcisi olarak 19. yüzyıl Osmanlı padişahlarının resimleri, Topkapı Sarayı'ndan ödünç alınan eserler ve Milli Saraylar Daire Başkanlığı'na bağlı saraylarda bulunan resimler sergilenmektedir.. Videoda ayrıca müzenin suretler bölümü, Osmanlı sarayından manzaraları içeren tablolar ve Çanakkale ile ilgili tablolar gösterilmektedir. Gezinin sonunda müzeden çıkış, hediyelik eşya satan yer ve Şeker Ahmet Paşa Çay Salonu hakkında bilgiler verilmektedir. Çay salonuna girmek için bilet almaya gerek olmadığı ve harika bir boğaz manzarasına karşı saraylı gibi hissedilebileceği belirtilmektedir.
Bu video, minyatür sanatı hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir. Sunucu, minyatür sanatının tarihini ve özellikleri hakkında on önemli bilgiyi paylaşmaktadır.. Video, minyatür sanatının kökeninden başlayarak İslam dünyasındaki gelişimini, Selçuklu ve Osmanlı dönemlerindeki evrimini kronolojik olarak anlatmaktadır. Minyatür sanatının teknik özellikleri, önemli sanatçılar ve bu sanatın zaman içinde nasıl değiştiği hakkında detaylı bilgiler sunulmaktadır. Ayrıca, minyatür sanatının günümüzde Profesör Dr. Süheyl Ünver'in çabalarıyla tekrar yaygın hale geldiği de belirtilmektedir.
Bu video, minyatür sanatının tarihini ve günümüzdeki durumunu anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda Gülçin Anmaç adlı önemli bir minyatür sanatçısı ile röportaj yapılmaktadır.. Video, minyatür sanatının Mısır'dan başlayarak Yunan, Roma, Bizans, İran ve Selçuklu kültürleriyle harmanlanarak Osmanlı'ya ulaşmasını anlatmaktadır. Gülçin Anmaç'ın sanat yolculuğu, Nusret Çolpan'dan aldığı eğitim ve minyatür sanatını modern bir üslupla yeniden yorumlaması ele alınmaktadır. Ayrıca, minyatür sanatının kitaplardan duvarlara taşınması, kullanılan malzemelerin ve tekniklerin değişmesi, ancak usta-çırak ilişkisinin kesintisiz devam etmesi vurgulanmaktadır. Anmaç'ın yurt dışında minyatür eğitimi verme hedefleri de videoda paylaşılmaktadır.
Bu video, "Kaşifin Günlüğü" programında Osman Hamdi Bey'in "Kaplumbağa Terbiyecisi" tablosunun detaylı bir analizini sunmaktadır. Videoda, Osmanlı'nın son zamanlarında önemli bir sanatçı olan Osman Hamdi Bey'in bu eserinin sembolik anlamları incelenmektedir.. Video, tablonun genel görünümünden başlayarak, yerdeki kaplumbağaları izleyen doğulu giysiler içindeki erkek figürünün (muhtemelen Osman Hamdi Bey'in kendisi) detaylı analizini yapmaktadır. Ney, kudum, kaplumbağalar ve Bursa Yeşil Camii'nin çinileri gibi tablonun sembollerinin tasavvuf, sabır ve bürokrasi ile ilişkisi açıklanmaktadır. Ayrıca, tablonun Osmanlı'nın son dönemlerindeki zorlukları ve bürokrasiyi hicret etme mesajını taşıdığı yorumlanmaktadır.
Bu video, tarih dersi konularını içeren bir eğitim videosudur. Konuşmacı, öğrencilere tarih konularını soru-cevap formatında anlatmaktadır.. Video, Rönesans, Aydınlanma Çağı, Sanayi İnkılabı gibi tarihsel dönemlerin özellikleri ve etkileri hakkında bilgiler sunmaktadır. Ayrıca Osmanlı Devleti'nin 19. yüzyılda yaşadığı değişimler, eğitim alanındaki gelişmeler, Osmanlı sanatı ve kültürü, İstanbul'un sosyal ve kültürel hayatı gibi konular ele alınmaktadır. Video, tarih dersinde karşılaşılan soruların cevaplarını içermekte ve öğrencilerin sınav hazırlığı için faydalı bilgiler sunmaktadır.
Bu video, bir minyatür sanatı uzmanı tarafından sunulan kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, minyatür sanatının tarihsel gelişiminden modern uygulamalarına kadar geniş bir yelpazede bilgi vermektedir.. Video, minyatür sanatının "nakkaş" olarak adlandırılması, tarihsel gelişimi, kağıt ve boya üretim teknikleri, boyama yöntemleri (perdaz, guaj, tarama, noktalama) gibi temel konuları ele almaktadır. Ayrıca, Osmanlı minyatürünün özellikleri, Batı sanatçılarının Doğu minyatürlerinden nasıl etkilendiği ve modern dönem sanatçılarının (Süleyman Naim Tekcan, Naser Oways, Nusret Çolpan) bu sanatı nasıl yeniden yorumladıkları da incelenmektedir.. Videoda ayrıca Photoshop gibi dijital araçlarla yapılan minyatür çalışmalarına da değinilmekte ve minyatürün sadece küçük resimlerden ibaret olmadığını, çağımızın minyatürü olarak farklı tekniklerde de uygulanabileceğini vurgulanmaktadır. Konuşmacı, kendi çalışmalarını ve hocası Nusret Hoca ile öğrencisi Gülçin Maç'ın eserlerini de örnek olarak göstermektedir.
Bu videoda Romanya'da doğup büyüyen, İstanbul'a gelen ve Osmanlı sanatını keşfeden bir sanatçı, kendi hikayesini anlatıyor.. Sanatçı, çocukluğunda annesinin kütüphanesinde "Binbir Gece Masalları" kitabını keşfetmesiyle Osmanlı sanatına ilgi duymaya başladığını, 1999 yılında İstanbul'a geldiğinde Topkapı Sarayı'ndaki çini panolardan etkilendiğini ve 2002 yılında tezhip derslerine başladığını anlatıyor. Eserlerinde Osmanlı dönemini yansıtmaya çalıştığını, kaybolan meslekler, sokak satıcıları, Bizans'tan kalan eserler, surlar ve camiler gibi konuları işlediğini belirtiyor. Ayrıca Osmanlı döneminin sosyal, kültürel ve sanatsal açıdan zengin olduğunu, İstanbul'un birçok sanatçıya ilham kaynağı olduğunu vurguluyor.
Bu video, bir müzede Türk resim sanatının tarihini anlatan eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, müzedeki eserleri izlerken Türk resim sanatının 19. yüzyıl sonlarına kadar olan tarihini kronolojik olarak aktarmaktadır.. Video, Türk resim sanatının bozkır kültüründen başlayarak Uygur Türkleri, Selçuklu, İlhanlı, Safevi dönemlerine kadar uzanan tarihsel gelişimini anlatmaktadır. Ardından Osmanlı döneminde portre sanatının gelişimi, Batı etkisinin artması ve 19. yüzyılda Türk resim sanatının Batı modeline nasıl uyum sağladığı ele alınmaktadır. Ayrıca, Türk resim sanatının hızlı gelişiminin geleneksel Osmanlı minyatürleri ve Türk resminin yıkılıp yerine Batı modeli bir resim sanatının yer aldığı şekliyle değerlendirilmemesi gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı çini desenlerinin boyamasında kullanılan renkler hakkında bilgi vermektedir.. Video, Türk çinisinde kullanılan renklerin tarihini anlatmaktadır. Özellikle kobalt mavi ve mercan kırmızısı gibi önemli renklerin özellikleri, kullanım dönemleri ve tarihsel önemi detaylı olarak açıklanmaktadır. Konuşmacı, 15. yüzyılda Çin'de başlayan tek renklilik dönemi, Osmanlı'daki "mavi-beyaz seramikler dönemi" ve mercan kırmızısının 300 yıl sonra Faik Kırımlı tarafından yeniden keşfedilmesi gibi önemli tarihsel bilgileri paylaşmaktadır. Ayrıca, çini üretiminde sır altı ve sır üstü tekniklerinin renk kullanımına etkisi de kısaca ele alınmaktadır.