Bu video, bir kişinin yüzde hesaplama yöntemini gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, 2070 lira üzerinden yüzde hesaplama örneği verilmektedir. Konuşmacı, 2070 liranın %5'ini bulmak için 2070 x 5 işlemi yaparak 108,50 lira elde ettiğini göstermektedir. Ayrıca, bu yüzdeyi 2070 liraya eklemek veya çıkarmak için artı ve eksi işaretlerini kullanarak sonuçları açıklamaktadır.
Bu video, Çetin Hoca tarafından sunulan bir matematik dersidir. Eğitmen, oran ve orantı konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Videoda öncelikle oran ve orantı kavramları tanımlanmakta, ardından orantı sabiti kavramı açıklanmaktadır. İçler dışlar çarpımı, orantıların özellikleri ve bunların uygulamaları günlük hayattan örneklerle gösterilmektedir. Ayrıca paydaları farklı olan oranların eşitlenmesi, orantıların toplanması ve karesi alınması gibi konular da ele alınmaktadır.. Eğitmen, torbada kahve, salondaki erkek-bayan sayıları ve okuldaki kız-erkek sayıları gibi pratik örneklerle konuyu pekiştirmekte ve her bir soruyu adım adım çözmektedir. Video, orantının özellikleri üzerine yoğunlaşarak, orantıların yer değiştirildiğinde bozulmadığı gibi önemli noktaları vurgulamaktadır.
Oran, aynı tür iki çokluğun birbirine bölünmesidir. Orantı, iki veya daha fazla oranın eşitliğidir. Orantılarda sayıların çapraz çarpımı birbirine eşittir
Yüzde, bir bütünün 100 eşit parçaya bölünmesinden elde edilen parça sayısını gösterir. Yüzde hesaplamalar günlük hayatta ve ticarette yaygın olarak kullanılır
Bu video, bir öğretmenin matematik dersinde birimsiz ve birimli oran, birim dönüşümleri ve hız hesaplama konularını anlattığı eğitim içeriğidir.. Video üç ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde birimsiz oran ve birimli oran kavramları günlük hayattan örneklerle açıklanmaktadır. İkinci bölümde yağış miktarı hesaplaması, kesirlerde bölme, ondalık gösterimlerde bölme ve kesirden ondalık gösterime geçiş konuları ele alınmaktadır. Son bölümde ise Selin'in yürüyüş örneği üzerinden hız hesaplaması ve birim dönüşümleri adım adım gösterilmektedir.. Öğretmen, konuları günlük hayattan örneklerle pekiştirmekte ve öğrencilerin işlem becerilerini geliştirmelerinin önemini vurgulamaktadır. Video, öğrencilerin konuyu derinlemesine öğrenmelerini amaçladığını belirterek sona ermektedir.
Oran, birbirine bölünen çoklukların aynı cins olması gereken sonuçtur. Orantı, içler çarpımının dışlar çarpımına eşit olduğu durumdur. Doğru orantıda bir çokluk artarken diğeri de artar. Ters orantıda bir çokluk azalırken diğeri artar
Kesirlerin sıralanmasında sayı doğrusundaki konumları önemlidir. Tam sayılı kesirlerde tam sayı kısmı büyük olan kesir büyüktür
Oran, iki sayı veya grup arasındaki eşit ilişkidir. Oranlar :: veya = sembolü ile gösterilir. Orantılar çapraz çarpma yöntemiyle çözülür
Bu video, bir matematik problemi çözümünü adım adım anlatan bir eğitim içeriğidir.. Videoda, kutulara üçer üçer top konulduğu ve dolu kutuların sayısının boş kutuların sayısının yirmi fazlası olduğu bir problem çözülmektedir. Önce problem tanımlanıp, dolu kutuların sayısı (x) ve boş kutuların sayısı (y) için denklemler kurulur. Ardından bu denklemler çözülerek dolu kutuların sayısı 10, boş kutuların sayısı 20 bulunur. Son olarak, son durumda kutuların kaçta kaçı dolu olduğu hesaplanır ve sonuç 1/3 olarak bulunur.
Bu video, bir matematik problemi çözümünü adım adım anlatan eğitim içeriğidir. Videoda Burak adlı bir karakterin cebindeki para miktarı ve harcamaları ele alınmaktadır.. Videoda, Burak'ın cebindeki 160 TL'nin önce 40 TL'sini okul masrafları için harcadığı, sonra kalan paranın çeyreğini kardeşine verdiği problemi çözülmektedir. Çözüm için önce 160'dan 40 çıkarılarak geriye kalan para bulunur, ardından bu kalan paranın 4'e bölünmesiyle kardeşine verilen harçlık hesaplanır. Video, sorunun çözümünü D şıkkı olarak belirterek sona erer.
Orantı, iki veya daha fazla oranın eşitlenmesiyle oluşan ifadedir. Orantı sabitine eşitlenerek a b = c d = k şeklinde yazılabilir. İçler dışlar çarpımı eşittir (a.d = b.c)
Bu video, matematik konularını açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, Fibonacci sayılarının tanımı ve özellikleriyle başlayıp, bu sayıların oluşturduğu altın oranın (1.618) insan vücudundaki örneklerini detaylı şekilde anlatmaktadır. İnsan boyunun, parmak ucu-dirsek mesafesi, el bileği-dirsek mesafesi, omuz hizasında baş ucuna olan mesafe, karın-diz mesafesi ve diz ile ayak ucu mesafesi arasındaki altın oran örnekleri verilmektedir. Ayrıca ağzımızdaki üst çenedeki iki elin toplamının boylarını oranı ve ilk dişin geniş merkezden iki dişi oranı da altın oran örnekleri olarak sunulmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin oran ve orantı konusunu anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek konuyu adım adım açıklamaktadır.. Videoda oran ve orantı konusu detaylı olarak ele alınmaktadır. Öğretmen, doğru orantılı ve ters orantılı kavramları açıklayarak çeşitli örnek sorular çözmektedir. Sorular arasında yaş problemleri, para paylaşma problemleri, kalem paylaşma problemleri ve ortalama hesaplamaları bulunmaktadır. Video, oran ve orantı konusunun tamamlanmasıyla sona erer ve bir sonraki konuların problemler ve geometri olacağı belirtilir.
Bu video, bir matematik eğitim içeriğidir. Eğitmen, birimli oran dönüşümünü anlatmaktadır.. Video, kilometre/saat (km/h) ve metre/saniye (m/s) birimleri arasındaki dönüşümleri açıklamaktadır. Eğitmen, bu dönüşümleri yaparken "3,6" sayısının önemini vurgulayarak, kilometre/saat'ten metre/saniye'ye dönüşüm için verilen sayıyı 3,6'ya bölmek, metre/saniye'den kilometre/saat'e dönüşüm için ise 3,6 ile çarpmak gerektiğini örneklerle göstermektedir. Video boyunca 6 farklı soru çözülerek konu pekiştirilmektedir.
Bu video, İnşaathane kanalından bir eğitim içeriğidir. Sunucu, yüzde hesabı yapma yöntemini adım adım anlatmaktadır.. Videoda yüzde hesabı yapma yöntemi üç farklı örnek üzerinden gösterilmektedir. İlk olarak 1000 sayısının %25'i, ardından 3800 sayısının %30'u ve son olarak 1800 sayısının %35'i hesaplanmaktadır. Her örnek için ana sayı yazıldıktan sonra çarpı işaretine basılması, ardından yüzde kaç olacaksa o yüzde yazılması ve son olarak yüzdeye basılması gerektiği tekrarlanmaktadır.
Bu video, matematik eğitimi formatında hazırlanmış bir öğretici içeriktir. Bir eğitmen, daire ve kesirler konusunu anlatmaktadır.. Videoda, dairenin bir bütünü temsil ettiği açıklanarak, bir dairenin kaçının maviyle boyanmış olduğu sorusu ele alınmaktadır. Eğitmen, dairenin üç eşit parçaya ayrıldığını ve her bir parçanın üçte bir (1/3) olduğunu göstererek, mavi boyalı parçaların beş tane olduğunu ve bunların toplamının beş bölü üç (5/3) olduğunu hesaplamaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik dersinin oran ve orantı konusundaki test çözümlerini içeren eğitim içeriğidir.. Videoda toplam on altı soru adım adım çözülmektedir. İlk bölümde sekiz soru ele alınırken, ikinci bölümde dokuzuncu ile onaltıncı sorular çözülmektedir. Sorular genellikle ilaç yapımı, boyaların karıştırılması, yaş oranları, balon sayıları, poliklinikteki personel sayıları ve pozitif tam sayılarla ilgili oranlar gibi çeşitli konuları kapsamaktadır.. Eğitmen, her soru için payda eşitleme, içler dışlar çarpımı gibi matematiksel yöntemleri kullanarak detaylı çözümler sunmaktadır. Video, matematik sınavlarına hazırlanan öğrenciler için faydalı bir problem çözüm seti niteliğindedir.