Bu video, "Bir Sınıflar Anlatan Anne" kanalında yayınlanan eğitim içeriğidir. Bir öğretmen, 1. sınıf öğrencilerine yönelik okuduğunu anlama çalışması sunmaktadır.. Videoda üç farklı metin üzerinden okuduğunu anlama çalışması yapılmaktadır. Her metin okunduktan sonra üç soru sorulmakta ve öğretmen, öğrencilere soruları cevaplamaları için zaman vermektedir. İlk metin "Aylin ile Nazlı parka gittiler", ikinci metin "Minik arı çiçekleri çok seviyordu" ve üçüncü metin "Kardan adam" konularını içermektedir. Her soru için doğru cevap verildiğinde öğretmen alkışlamaktadır.
Bu video, bir eğitim materyali olan "Okuduğunu Anlama Becerileri" kitabının tanıtımını yapan bir içeriktir.. Videoda, ilköğretimde okuduğunu anlamak için hazırlanmış bu kitabın içeriği anlatılmaktadır. Kitapta farklı temalarla ilgili 12.345 aşamalı metin bulunmaktadır. Her metin, "Okuyorum" bölümünde başlayıp, cevaplama, bulma, heceleme, yazma, eşleştirme gibi alıştırmalarla pekiştirilmektedir. Ayrıca, takıldığınız soruların çözümünü uzman hocalardan dinleyebileceğiniz belirtilmektedir.
Paragraf testleri öğrencilerin okuduğunu anlama ve yorumlama becerilerini geliştirir. Başlık bulma ve ana düşünce belirleme gibi çeşitli sorular içerir. Detaylı bilgi soruları metindeki önemli bilgileri ölçer
Bağlamdan hareketle bilinmeyen kelimelerin anlamları tahmin edilir. Deyim ve atasözlerinin metne katkısı belirlenir. Söz sanatları tespit edilir. Fiil çekim ekleri ve işlevleri incelenir. Fiillerin anlam özellikleri (iş, durum, oluş) belirlenir
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere İngilizce sınav hazırlığı için sunduğu eğitim içeriğidir. Öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı'nın hazırladığı örnek senaryo ile uyumlu özgün sınav sorularını çözmektedir.. Videoda dört farklı İngilizce sınav sorusu tipi ele alınmaktadır: okuduğunu anlama ve metni yorumlama, diyalog hatalarını bulma ve düzeltme, bilgi tablosu üzerinden ortak aktiviteleri belirleme, davetiye kartı içeriğini yazma ve doğum günü partisi davetiyesi hazırlama. Her soru için öğretmen, metni okuyup, soruları analiz ederek adım adım çözüm yöntemlerini göstermektedir.. Video ayrıca Ramazan Bayramı hakkında metin okuma ve boşluk doldurma gibi farklı soru tiplerini de içermektedir. Öğretmen, öğrencilerin sınavlarda başarılı olmaları için pratik yapmaları gerektiğini vurgulamaktadır.
Kurs orta düzey ve üstü öğrenciler için tasarlanmıştır. Serdar Hoca tarafından eğitmen desteğiyle online olarak sunulmaktadır. YDS, kariyer ve eğitim hedeflerine doğrudan etki eden resmi bir sınavdır
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere okuduğunu anlama çalışmaları dersinin beşinci bölümünü anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, Bartu, Kuzey, Deniz gibi karakterlerin günlük aktivitelerini içeren kısa cümleler üzerinden sorular sormaktadır.. Videoda öğretmen, her bir cümleyi okuduktan sonra "bahçede ne var?", "kim iki yumurta yedi?", "kuşlara ne yaptık?", "eve kim gitti?", "elmayı nereden aldım?" gibi sorular sorarak öğrencilerin cümleleri anlamasını ve altı çizili kelimeleri belirlemesini sağlamaktadır. Her soru için doğru cevaplar verilmekte ve cümle içindeki tekrar yerlerine dikkat çekilmektedir.
Bu video, Türkçe öğretmeni Öznur Saat Yıldırım tarafından sunulan KPSS Türkçe dersi tanıtım videosudur. Öğretmen, Hoca Kafası kanalında KPSS lisans, önlisans ve ortaöğretim sınavlarına hazırlık için Türkçe dersleri vermektedir.. Videoda KPSS Türkçe sınavında çıkan soru tipleri ve konu dağılımı detaylı olarak anlatılmaktadır. Sınavda 30 soru çıkacağı, bunların 26'sının okuduğunu anlama ve yorumlama becerisi, 7'sinin dilbilgisi ve 4'ünün sözel mantık soruları olduğu belirtilmektedir. Öğretmen, Türkçe'nin sınavda belirleyici bir rol oynadığını vurgulayarak, konu anlatımı ve soru çözümü stratejilerini paylaşmaktadır. Ayrıca, TDK'nin Temmuz ayında yaptığı değişiklikler ve bunların videolara nasıl yansıtıldığı da açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitim içerikli bir konuşmadır.. Konuşmacı, okuduğunu anlama yetkinliğinin önemini vurgulayarak, Türkçe eğitiminde dört dil becerisine (dinleme, okuma, konuşma, yazma) dayalı bir eğitim sisteminin altyapısını kurduğunu belirtiyor. Bu sistemin İngilizce, matematik ve fen derslerindeki başarı izleme çalışmalarında çocukların ilerleyişini etkilediği ifade ediliyor.
Kelimelerin tek başına anlamı yoktur, sözlükten bakılmalıdır. Eş anlamlı kelimeler aynı anlama gelir, zıt anlamlı kelimeler zıt anlamlıdır. Terim anlamlı kelimeler bilim, sanat, tıp gibi alanlara aittir. Mecaz anlamlı kelimeler gerçek anlamından farklı kullanılır
TYT Türkçe, dil bilgisi ve okuduğunu anlama becerilerini ölçer. Sözcükte anlam, cümlede anlam ve ses bilgisi temel konulardır. İsim, sıfat, zamir ve fiil çekimleri detaylı işlenir. Yazım kuralları ve noktalama işaretleri öğretilir
Bu video, Kariyer Fakültesi'nde araştırmacı-yazar Hamza Kaya Hoca ile yapılan bir röportajdır. Hamza Kaya, "Paragrafı Sevdiren Hoca" olarak da bilinen ve YouTube kanalında paragraf konusunu eğlenceli yöntemlerle anlatan bir eğitimcidir.. Videoda, ÖSYM sınavlarında paragraf sorularının analizi ve çözüm stratejileri ele alınmaktadır. 2018-2021 yılları arasındaki TYT sınavlarında paragraf sorularının sayısal verileri, metin uzunlukları ve içerik türleri karşılaştırmalı olarak incelenmekte, ayrıca temel matematik ve okuduğunu anlama becerisi ile elde edilebilecek puanların analizi sunulmaktadır.. Video, paragraf sorularında altı çizili, tırnak içinde veya ayraç içindeki kelimelerin önemi, "hiç", "sadece", "yalnızca" gibi spesifik kelimelerin sorunun kaderini nasıl değiştirdiği gibi teknik bilgiler içermektedir. Ayrıca, kitap okuma kültürü, hızlı okuma teknikleri ve deneme sınavlarının doğru kullanımı hakkında tavsiyelerde bulunulmaktadır.
Türkçe kazanımları sarmal biçimde kolaydan zora doğru ele alınmıştır. Sorular okuduğunu anlama, mantık ve muhakeme becerilerini ölçmeyi amaçlar. Kitapta kavrama, tarama ve sınırları zorlayan testler bulunur
Bu video, bir öğretmenin "Üç Yeşiller ve Üç Kırmızılar" adlı öğrencilere yönelik hazırladığı Türkçe dersidir. Öğretmen, okuma metninin etkinliklerini adım adım anlatmaktadır.. Videoda üç farklı etkinlik ele alınmaktadır: Etkinlik 2, okuduğunu anlama becerisini ölçen bir etkinlik; Etkinlik 3, tamamlanmamış cümleleri parçaya göre tamamlama etkinliği; Etkinlik 4 ise güzel yazı çalışmasıdır. Öğretmen, her etkinliği detaylı olarak açıklamakta, doğru cevapların nasıl yazılacağını göstermekte ve öğrencilerin dikkat etmesi gereken yazım kurallarını vurgulamaktadır. Etkinlik 2'de Halil adlı bir çocuğun okul hayatı ve ödevleri hakkında sorular sorulurken, Etkinlik 3'te bu metin parçasına uygun cümleler tamamlanmaktadır.
Bu video, bir eğitim materyali tanıtımıdır. Konuşmacı, 3. sınıf öğrencileri için hazırlanmış okuduğunu anlama becerileri kitabını tanıtmaktadır.. Videoda kitabın içeriği detaylı olarak anlatılmaktadır. Kitap, temel metinlerden başlayarak daha uzun metinlere geçiş yapmakta ve her metin sonrası cevaplama, işaretleme, eşleştirme, seçme ve türetme gibi farklı etkinlik bölümleri içermektedir. Kitap, Milli Eğitim Bakanlığı kazanımlarına uygun hazırlanmış olup, öğrencilerin Türkçe anlama ve yorumlama yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Takıldıkları sorular için karekod okutarak uzman öğretmenlerden çözüm dinleyebilecekleri belirtilmektedir.