Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Türkiye'nin nüfus sayımları ve istatistikleri hakkında bilgi vermektedir.. Video, Osmanlı döneminde II. Mahmut döneminde yapılan ilk nüfus sayımı ile başlayıp, Cumhuriyet dönemindeki nüfus sayımlarına geçiş yapmaktadır. 2007 yılından itibaren adrese dayalı nüfus kayıt sisteminin uygulanması, Türkiye İstatistik Kurumu'nun görevleri ve nüfus sayımlarının sonuçları detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca Türkiye'nin nüfus artış hızı grafiği ve 1927-2016 yılları arasındaki kadın-erkek nüfus miktarı hakkında bilgiler verilmektedir. Video, sınavlarda çıkabilecek yorum sorularına da değinmektedir.
Bu video, "Bilirkişi Düşüncesi" programında sunulan, Azerbaycan'da yaşayan Taşların (Talış) nüfusu hakkında bilgilendirici bir içeriktir.. Program, Taşların coğrafi konumu, nüfus sayıları ve tarihsel gelişimini kronolojik olarak anlatmaktadır. Sovyetler Birliği döneminde yapılan nüfus sayımları, 1999 yılı resmi nüfus sayımı ve Batı bilim adamlarının (Clifton ve Kesen) sunduğu veriler karşılaştırılmaktadır. Ayrıca, Bakü'nün resmi verileri ile bağımsız kaynaklar arasındaki farklılıklar vurgulanarak, Taşların nüfusunun gayri resmi olarak bir milyon beşyüz bin olabileceği belirtilmektedir.
TÜİK, Hazine ve Maliye Bakanlığına bağlı bir araştırma kurumudur. Merkezi Ankara'da olup 26 bölge müdürlüğü bulunmaktadır. 1891'de Merkezi İstatistik Encümeni olarak kurulmuştur. 2005'te Türkiye İstatistik Kurumu adını almıştır
Total population of England and Wales was 59.6 million in 2021. 81.7% of population was white, with 9.3% Asian and 4.0% black. White British group made up 74.4% of population, followed by white 'other' (6.2%). 'Any other ethnic background' increased from 333,100 to 923,800 people
London was most ethnically diverse region with 46.2% non-white population. North East had lowest ethnic diversity with 7.0% non-white population. South East had highest percentage of white people (16.4%). London had highest percentage of black people (49.3%)
Bu video, bir öğretmenin sosyal bilgiler dersi formatında Türkiye'nin nüfus özellikleri konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, ders kitabının 96. sayfasından başlayarak konuyu detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, nüfus kavramının tanımıyla başlayıp Türkiye'nin nüfus tarihini anlatmaktadır. Osmanlı Devleti'nde ilk nüfus sayımı, Türkiye Cumhuriyeti'ndeki nüfus sayımları ve günümüzdeki adrese dayalı nüfus sistemi hakkında bilgiler verilmektedir. Daha sonra Türkiye'nin nüfus yoğunluğu haritası incelenerek İstanbul'un nüfus yoğunluğu en yüksek olduğu belirtilmektedir. Son bölümde ise nüfus yoğunluğunun beşeri (tarım, sanayi ve ticaret, turizm, ulaşım ve madencilik) ve doğal (iklim, yeryüzü şekilleri, su kaynakları, bitki örtüsü ve toprak yapısı) sebepleri açıklanmaktadır.
Bu video, 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının sayfa 110'undaki soruların cevaplarını içeren eğitim materyalidir.. Videoda, 1927, 1980 ve 2017 yılları nüfus sayımlarına göre Türkiye'de çalışan nüfusun iş kollarına dağılım grafiği incelenmektedir. Soru, grafik verilerine göre doğru ve yanlış ifadelerin belirlenmesini istemekte ve cevap olarak tarım sektörünün 1927'de %90'a yakın olduğu, 1980'de sektörlerde eşit dağılım olduğu, 2017'de hizmet sektörünün diğer iki alandan fazla olduğu ve Türkiye'nin gelişmekte olan bir ülke olduğu belirtilmektedir.
Bu video, Açıkça TV'de yayınlanan bir eğitim dersidir. Derste Çağrı Hoca adlı bir öğretmen, nüfus özellikleri konusunu anlatmaktadır.. Video, nüfus ve demografi kavramlarının tanımıyla başlayıp, nüfus sayımlarının tarihçesine geçmektedir. Modern olmayan ve modern nüfus sayımları arasındaki farklar, nüfus sayımlarının amaçları ve dünyada ilk nüfus sayımlarının yapıldığı ülkeler anlatılmaktadır. Ayrıca, günümüzde uygulanan defacto ve de jure olarak adlandırılan iki farklı nüfus sayım yöntemi detaylı olarak açıklanmaktadır.
Nüfus sayımları demografinin temel veri kaynağıdır ve devlet yönetimini kolaylaştırır. Demografik araştırmalar nüfus sayımlarına tamamlayıcı niteliktedir. Nüfus kayıtları doğum, ölüm ve evliliklerin zorunlu olarak kaydedilmesini sağlar
İlk nüfus sayımları tımar sistemiyle bağlantılı tahrirler şeklinde yapıldı. Tahrir defterlerinde kişilerin isimleri, statüleri ve vergi bilgileri kaydedilirdi. Tahrir defterleri tevki' hattıyla başlayıp II. Bayezid'den sonra siyakat yazısına geçti
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan eğitim dersi formatında olup, Türkiye'nin beşeri coğrafyası ünitesinin nüfus konusunu ele almaktadır.. Video, Türkiye'nin nüfus konusunu dört ana bölüme ayrılmış olarak incelemektedir: nüfus sayımı ve tarihsel gelişimi, nüfus artışının temel kavramları, nüfus artışının olumlu ve olumsuz sonuçları. Osmanlı döneminden günümüze kadar olan nüfus sayımlarının kronolojik anlatımı, 1927'den 2020'ye kadar olan nüfus verileri ve nüfus artışının iki tipi (doğal artış ve gerçek artış) detaylı şekilde açıklanmaktadır.. Video ayrıca nüfus artışının doğal kaynakların tükenmesi, çevre sorunlarının artması, işsizlik gibi olumsuz sonuçlarını ve vergi gelirlerinin artması, yeni sektörlerin ortaya çıkması gibi olumlu sonuçlarını da ele almaktadır. Öğretmen, sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini içermekte ve nüfus politikalarının gelecekte anlatılacağı bilgisiyle videoyu sonlandırmaktadır.
Osmanlı'nın ilk modern nüfus sayımı 1830-1831'de gerçekleştirilmiştir. Sayım sadece Müslüman erkek nüfusu kapsamaktadır. Sayım Silahşorandan Hidayet Ağa sorumluluğunda yapılmıştır
Bu video, bir konuşmacının nüfus konusunu detaylı şekilde anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, nüfusun tanımı ve nüfus sayımı ile başlayıp, dünya ve Türkiye'deki nüfus sayımlarının tarihsel gelişimini ele almaktadır. Ardından nüfus sayım yöntemleri, doğum oranı, ölüm oranı ve nüfus artış hızı gibi temel kavramlar açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise Türkiye'nin nüfus özellikleri (yaş grupları, cinsiyet yapısı, ortalama yaşam süresi, şehir-köy dağılımı, eğitim durumu, ekonomik faaliyet kolları) ve 1923'ten günümüze kadar olan nüfus politikaları kronolojik olarak incelenmektedir.. Videoda ayrıca nüfus piramitleri, bunların yorumlanması ve farklı piramit şekilleri (düzgün üçgen, kenarları içe dönük, arı kovanı, asimetrik ve çam biçimli) detaylı olarak incelenmekte, Türkiye'nin nüfus değişiminin üç dönem halinde analizi yapılmaktadır.
Bu video, açıköğretim sistemi nüfus ve toplum ders kitabının "Toplumsal Açından Nüfus ve Demografi" ünitesini içeren eğitim içeriğidir. Konuşmacı, nüfus bilimin tarihsel gelişimini ve temel kavramlarını anlatmaktadır.. Video, nüfusla ilgili endişelerin tarihsel gelişimini kronolojik olarak incelemektedir. Platon, Emile Durkheim, İbn-i Haldun, Thomas Malthus gibi önemli düşünürlerin nüfus hakkındaki görüşleri ele alınırken, Mısır, Babil, Çin gibi antik uygarlıklardan günümüze kadar demografinin tarihsel kökenleri de incelenmektedir.. Videoda ayrıca toplumsal demografi ve tarihsel demografi gibi nüfus bilimin alt alanları, nüfus sayımlarının gelişimi, yaşam tablosu, sabit nüfus kuramı gibi matematiksel nüfus biliminin önemli modelleri ve bunların nüfus dinamiklerini anlamak için önemi de açıklanmaktadır.
Bu video, iki farklı eğitim içeriğini içermektedir. İlk bölümde bir konuşmacı İnkılap Tarihi konusunu 111 önemli madde halinde özetlemektedir.. Video, Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerinden Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşuna kadar olan tarihsel süreci kronolojik olarak anlatmaktadır. İçerikte Birinci Meşrutiyet, Balkan Savaşları, Birinci Dünya Savaşı, Kurtuluş Savaşı, TBMM'nin kuruluşu, Cumhuriyet'in ilanı ve ilk yıllarındaki gelişmeler gibi önemli tarihsel dönüm noktaları ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise Türkiye'deki nüfus sayımı hakkında kısa bir bilgilendirme sunulmaktadır.. Videoda ayrıca Türkiye'de ilk nüfus sayımının 1927 yılında gerçekleştiği bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından KPSS sınavına hazırlanan öğrencilere yönelik sunulan coğrafya dersidir. Eğitimci, beşeri coğrafya ünitesinin nüfus konusunu detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, beşeri coğrafyanın KPSS'de üç garanti soru getireceğini belirterek başlayıp, nüfus kavramını, nüfus sayımı tarihçesini ve Türkiye'deki nüfus artışını kronolojik olarak ele almaktadır. Osmanlı dönemindeki ilk nüfus sayımı (1831) ile başlayan süreç, Cumhuriyet dönemindeki sayımlara, ADNKS sisteminin kurulmasına kadar uzanmaktadır. Ayrıca nüfus artışının doğal ve gerçek artış olarak iki türden oluştuğu, bunun olumlu ve olumsuz sonuçları da açıklanmaktadır.. Videoda nüfus sayımı sonuçları, nüfus artışının türleri, nüfus artışının etkileri ve sınavlarda çıkabilecek soru tipleri örneklerle anlatılmaktadır. Eğitimci, 1923'ten günümüze kadar Türkiye'nin cumhuriyet tarihi ve siyasi olayların nüfus üzerindeki etkilerini de ele alarak, bu konunun ekonomi politikaları konusunda da işe yarayabileceğini vurgulamaktadır.
Bu video, iki farklı eğitim içeriğini içermektedir. İlk bölümde bir konuşmacı İnkılap Tarihi konusunu 111 önemli madde halinde özetlemektedir.. Video, Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerinden Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşuna kadar olan tarihsel süreci kronolojik olarak anlatmaktadır. İçerikte Birinci Meşrutiyet, Balkan Savaşları, Birinci Dünya Savaşı, Kurtuluş Savaşı, TBMM'nin kuruluşu, Cumhuriyet'in ilanı ve ilk yıllarındaki gelişmeler gibi önemli tarihsel dönüm noktaları ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise Türkiye'deki nüfus sayımı hakkında kısa bir bilgilendirme sunulmaktadır.. İlk bölümde her madde tarihsel olayların tarihçesi, önemli tarihler ve önemli isimler hakkında bilgiler içermekte, ikinci bölümde ise Türkiye'de ilk nüfus sayımının 1927 yılında gerçekleştiği belirtilmektedir.