Bu video, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin çeşitli yerli savunma projelerini tanıtan bir bilgilendirme içeriğidir. Video, çeşitli savunma sistemlerinin teknik özelliklerini ve gelişim aşamalarını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, on ton sınıfı genel maksat helikopteri, Akıncı silahlı insansız hava aracı, Altay tankı, Aselsan Akkor aktif koruma sistemi, TCG Anadolu çok amaçlı amfibi savaş gemisi, Atak-2 taarruz helikopteri, milli muharip uçak, TF-2000 fırkateyni, Bora füzesi, Reis sınıfı denizaltı ve Hürjet jet eğitim ve hafif taarruz uçağı gibi projeleri kronolojik olarak ele almaktadır. Her proje için teknik özellikler, menzil, silah kapasitesi, motor gücü ve geliştirme aşamaları hakkında bilgiler sunulmaktadır.
TUSAŞ, 1973'te savunma sanayii dışa bağımlılığını azaltmak için kuruldu. Şirketin ana amacı savaş uçaklarının üretimi ve modernizasyonudur
Bu video, Türk savunma sanayisinin başarılarını anlatan bir bilgilendirme içeriğidir. Özellikle Aselsan'ın elektro-optik sistemleri alanında elde ettiği başarılar ve yeni projeleri ele alınmaktadır.. Video, Aselsan'ın F-16 ve F-4 uçakları için geliştirilen Aselpod'dan sonra Kızılelma ve Milli Muharip Uçak için aynı işlevi görecek Toygun projesine geçişini anlatmaktadır. Ayrıca Aselsan'ın ürün gamındaki Cats ve Aselpod gibi elektro-optik sistemlerin seri üretim rakamları, başarıları ve ihracat durumları detaylı olarak paylaşılmaktadır. Toygun ürün ailesinin genel özellikleri ve görevleri de videoda açıklanmaktadır.
TUSAŞ, 1973'te kurulan Türkiye'nin en büyük savunma ve havacılık şirketidir. Şirketin merkezi Ankara'da bulunmaktadır. Uçak, helikopter, İHA ve uzay teknolojileri alanlarında faaliyet göstermektedir. Milli Savunma Sanayii'nde önemli rol oynamaktadır
TSKGV, 1987'de üç kuvvet vakfının birleşmesiyle kuruldu. Mütevelli Heyeti Cumhurbaşkanı başkanlığında beş üyeden oluşur. İstanbul, İzmir ve Mersin'de temsilcilikleri bulunmaktadır
AESA radar, modern uçaklarda standart haline gelen elektronik bir sistemdir. Radar dalgaları kesintili şekilde iletilerek yüksek gizlilik sağlar. Modern AESA radarlar 30-50 hedefi aynı anda tespit edebilir. Geniş ve güçlü dalgaları sayesinde daha uzun mesafeleri görebilir. Elektronik karıştırma tekniklerine karşı yüksek dayanıklılık gösterir
Bu video, Türkiye'nin S-400 hava savunma sistemi alması sonrası F-35 projesindeki ortaklık askıya alınması ve bunun ardından ortaya çıkan beşinci nesil savaş uçakları hakkında bilgilendirici bir içeriktir.. Video, beşinci nesil savaş uçaklarının teknik özelliklerini ve dünya çapındaki önemli projeleri detaylı şekilde ele alıyor. Türkiye'nin geliştirdiği Milli Muharip Uçak (MMU) projesi, F-35, Su-57, Chengdu J-20 gibi beşinci nesil savaş uçaklarının teknik özellikleri, menzilleri, hızları ve irtifaları hakkında bilgiler sunuluyor. Ayrıca İngiltere'nin Tempest projesi ve Avrupa'nın ortak savaş uçağı projesi gibi diğer önemli projeler de kısaca anlatılıyor.
Wright Kardeşler 1903'te ilk başarılı uçuşunu gerçekleştirdi. 1911'de Rodgers Amerika kıtasını uçakla geçen ilk pilot oldu. 1937'de Zeplin son uçuşunu gerçekleştirdi. 1976'da Concorde Atlantik'i 3.5 saatte geçti
Cumhurbaşkanı Erdoğan'a göre 400 projeden 48'i savunma sanayisine ait. Türkiye Uzay Ajansı kuruluyor ve uzay teknolojileri merkezi açılıyor
Bu video, Tolga Özbek tarafından sunulan, Türkiye'deki savunma sanayindeki havacılık projelerinde kullanılan motorlar hakkında bilgi veren bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, Türkiye'de geliştirilen ve kullanılan çeşitli motor türlerini detaylı olarak ele alıyor. İlk bölümde tek kullanımlık motorlar, iki zamanlı boksör motorlar, dizel motorlar ve insansız hava araçları için kullanılan motorlar anlatılırken, ikinci bölümde Akıncı, Mius, Hürjet ve Milli Muharip Uçak gibi projelerde kullanılan yerli ve yabancı motorlar detaylandırılıyor.. Videoda ayrıca motor geliştirme sürecinin zorlukları, test aşamaları, motorların ömrü ve teknolojik gelişmeler hakkında bilgiler de paylaşılıyor. Gökbey helikopteri için geliştirilen TS1400 serisi motor, S70 helikopteri için lisans altında üretilen T700 serisi motor ve GE F-404 gibi projeler de videoda ele alınan konular arasında yer alıyor.
Bu video, bir dramatik aksiyon filmi veya dizisinden sahneleri içermektedir. Karakterler arasında Neslihan Hanım, Operatör, Pençe, Erdemsoy, Çetin Bey, Uzay, Korkut, Ömer Atmaca, Ilay, Nedim ve çeşitli MIT (Milli İstihbarat Teşkilatı) üyeleri bulunmaktadır.. Video, 18 Mart 2024'te Çanakkale'de gerçekleştirilecek Şehitlerini Anma Töreni sırasında Milli Muharip Uçak'ın ilk uçuşunu gösterme planı etrafında gelişen bir operasyonu konu alıyor. Hacker'ın uçağa karşı yazdığı yazılım kullanılarak gerçekleştirilecek siber saldırı planı keşfedilir ve MIT üyeleri bu saldırı planını engellemek için çeşitli ekipmanlar arama ve operasyon planlama çalışmalarına başlarlar.. Videoda ayrıca Milli Muharip Uçak'ın güvenlik riskleri, yabancı ipuçları ve uçuş programı hakkında bir olağanüstü toplantı gösterilmektedir. Karakterler, Suriye sınırına yakın Beşova'da bir hacker ile buluşma ayarlamakta ve operasyon sırasında şüpheli kişileri takip etmektedir. Video, Milli Muharip Uçak'ın güvenliğini sağlamak için yapılan çabaları ve karşılaşılan zorlukları dramatik bir şekilde anlatmaktadır.
Bu video, bir dizi veya film sahnesini göstermektedir. Ana karakterler arasında Erdem Soy, Sedef ve bir köylü grubu bulunmaktadır.. Video, bir kaçış ve gizli operasyon sahnesini konu alıyor. Erdem Soy ve Sedef, bir evde gizli bir dolapta belgeler ararken, bir doğalgaz kaçağı ihbarı bahanesiyle gelen bir adamla karşılaşıyorlar. Aynı zamanda, bir köylü grubu Türk ordusuna karşı tepki gösteriyor. Video, Çanakkale ile ilgili belgelerin bulunması ve bir milli muharip uçakın ilk uçuşunun Çanakkale abidesi üzerinde gerçekleştirileceği bilgisiyle sona eriyor.
Bu video, Türk savunma sanayi ürünlerini anlatan bir bilgilendirme içeriğidir. Videoda Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. Haluk Görgün'ün açıklamaları da yer almaktadır.. Video, beşinci nesil savaş uçaklarından altıncı nesil savaş uçaklarına geçiş sürecini ele almaktadır. Altıncı nesil uçakların yapay zeka entegrasyonu, gelişmiş stel teknolojileri, çok yönlü görev yetenekleri ve enerji verimliliği gibi beşinci nesil uçaklara göre daha ileri özelliklere sahip olduğu anlatılmaktadır. Ayrıca, Türkiye'nin kendi tasarımı üretimi olan Milli Muharip Uçak (BEKA) projesi ve Türk savunma sanayisinin altıncı nesil uçak geliştirme çalışmaları da videoda yer almaktadır.
Bu video, Türk savunma sanayi şirketlerinin yerli ve milli üretim projelerini anlatan bir bilgilendirme içeriğidir. Videoda TUSAŞ'ın geliştirdiği Şimşek ve Süper Şimşek sistemleri detaylı olarak ele alınmaktadır.. Video, öncelikle Şimşek sisteminin tanıtımıyla başlayıp, ardından Süper Şimşek'in özellikleri ve kullanım alanları hakkında bilgi vermektedir. Süper Şimşek'in 35 kg'a kadar harp başlığı taşıyabilme, 809 Mach hızlara çıkabilme ve 700 km'nin üzerinde menzile ulaşabilme özellikleri anlatılmaktadır. Daha sonra Milli Muharip Uçak (Kaan) projesi hakkında detaylı bilgiler sunulmakta, uçağın 2023 yılında ilk uçuşunu gerçekleştirmesi hedeflendiği ve Türk Silahlı Kuvvetleri'nde F-4 ve F-16 uçaklarının yerini alması planlandığı belirtilmektedir.
Bu video, bir Türk ajanlık dizisinin bölümüdür. Ömer Atmaca, Gizem, Nazlı, Neslihan, Kambur, Korkut ve diğer karakterlerin yer aldığı bir istihbarat operasyonunu konu almaktadır.. Dizinin ana teması, Milli Muharip Uçak projesi hakkında yabancı istihbarat servislerinin (özellikle İsrail'in Mossad'ı) düzenlediği terör eylemlerini engellemeye çalışan Türk istihbarat ajanlarının mücadelesidir. Video, "Kötü Komşu Operasyonu" kapsamında Milli Muharip Uçak projesine yönelik tehdidi ortaya çıkarma çabalarını, ajanların karşılaştıkları tehlikeleri ve operasyonun gelişimini anlatmaktadır.. Dizide ayrıca karakterlerin kişisel ilişkileri de işlenmektedir. Ömer'in evlilik hayatı ve Sema adlı bir kadına olan duyguları, Neslihan'ın babasının vatan hizmeti görevine tekrar başlaması gibi paralel hikayeler de bulunmaktadır. Operasyon kapsamında otel kayıtlarına erişme, ajanı zorla konuşmaya zorlama teknikleri ve İrak, Suriye ve Hindistan arasındaki kuru kanal projesi gibi istihbarat faaliyetleri de gösterilmektedir.
"Mesele Ekonomide Vaziyet ve Manzara" adlı programın 26. bölümü olan bu video, ekonomi uzmanları tarafından sunulan bir analiz içeriğidir. Programda iki konuşmacı, Türkiye'nin ekonomik durumu ve yatırım araçları hakkında detaylı değerlendirmeler yapmaktadır.. Video, döviz kuru ve KKM (Kesintisiz Kredi Mevduatı) konularıyla başlayıp, fiziki altın, TL mevduatı, kur korumalı mevduat ve eurobond gibi farklı yatırım araçlarının karşılaştırmasını içermektedir. Son bölümde ise seçim öncesi dönemde Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın ekonomi ve projeler hakkında yaptığı açıklamalar değerlendirilmektedir.. Konuşmacılar, doların yükselişini, seçim sonrası ekonomik yükün artacağını ve KKM'nin gerçek yükünün henüz görülmediğini belirtmektedir. Ayrıca, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın ekonomi etrafında yaptığı müjdelerin seçime dönük olduğu ve 2023 hedeflerinin tutulamadığı görüşü paylaşılırken, Akkuyu nükleer, milli muharip uçak, Çanakkale köprüsü gibi projelerin seçim odaklı yapıldığı ve hızlı kurulum için ek maliyet yaratabileceği vurgulanmaktadır.
Bu video, bir askeri teknoloji uzmanının Türkiye'de üretilen havacılık motorları ve havacılık endüstrisi hakkında bilgi verdiği eğitim içeriğidir.. Video, Türkiye'nin motor konusundaki zayıf noktalarından başlayarak, günümüzde bu alandaki gelişmeleri anlatmaktadır. İçerikte Türkiye'de motor üreten iki firma olan Kale Grubu ve TEI'nin ürün yelpazesi detaylı olarak ele alınmakta, ayrıca Hürjet projesindeki TF-10000 motorunun kullanımı ve Milli Muharip Uçak projesi için gerekli olan daha güçlü motor geliştirme çalışmaları hakkında bilgiler verilmektedir.. Video, Türk havacılık endüstrisinin 1985 yılından günümüze kadar kazandığı kabiliyetler ve 2014 yılından itibaren özgün ürünler üretmeye başladığı bilgisiyle sonlanmaktadır. TF-10000 motorunun henüz hazır olmadığı için Hürjet'te General Electric F-404 motorunun kullanıldığı, ancak ilerleyen aşamalarda bu motorun yerine kullanılabileceği de belirtilmektedir.
Bu video, savunma sanayi konularını ele alan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, Savunma Sanayi Başkanlığı'nın MMU programını Uçak Daire Başkanlığı'ndan alarak Milli Muharip Uçak Grup Başkanlığı'na bağlaması konusunu ele alıyor. Bu gelişme, projenin devlet politikası haline gelmesi, bürokrasi karmaşasının azalması ve süreçlerin hızlanması anlamına geliyor. Ayrıca, projeye özel yapılanma ve tahsisli birimlerin kurulması, süreçleri daha kapsamlı ve sağlam hale getireceği belirtiliyor.
"Uzmanlar ile Sohbet" programının bu bölümünde, Kubilay, Arda, Uğur Zengin (TUSAŞ Milli Muharip Uçak Programı Genel Müdür Yardımcısı) ve diğer teknik uzmanlar, Türk Milli Muharip Uçak Projesi hakkında detaylı bilgiler paylaşmaktadır.. Video, milli muharip uçağın tasarım ve üretim sürecini aşamalarıyla ele almaktadır. Kavramsal aşamadan başlayarak, anahtar isteklerin belirlenmesi, konsept oluşturma, tasarım gözden geçirme (PDR), mühendislik ve üretim geliştirme (EMD), kritik tasarım değerlendirme (CDR) aşamaları anlatılmaktadır. Ayrıca, elektron işın kaynağı sistemleri, katmanlı imalat teknolojileri, test ve sertifikasyon süreçleri, motor seçimi gibi teknik konular detaylı olarak tartışılmaktadır.. Programda, Hürjet ve F-35 gibi projelerin milli muharip uçağın geliştirilmesindeki rolü, TUSAŞ'ın katmanlı imalat teknolojisi yatırımları, sistem entegrasyon laboratuvarı (SEL) ve uçan test laboratuvarı (fly test bed) gibi test altyapıları, mühimmat testleri ve motor seçimi konuları da ele alınmaktadır. Konuşmacılar, Türkiye'nin havacılık endüstrisindeki gelişim sürecini ve gelecekteki potansiyelini de değerlendirmektedir.