Bu eğitim videosunda, Acia.com kurucusu Merve, marka ve iş sahiplerine yönelik Instagram Reels'ta viral olma yöntemlerini anlatıyor. Merve kendi deneyimlerini paylaşarak viral içeriklerin nasıl oluşturulduğunu açıklıyor.. Video, viral içerik oluşturmanın üç temel ipucunu ele alıyor: viral olmak için çok çaba sarf etmemek, duygulara hitap etmek ve TikTok'tan ilham almak. Merve kendi viral olan bir Reels videosunu örnek göstererek bu ipuçlarını uygulamalı olarak anlatıyor. Ayrıca viral içeriklerin artı ve eksi yönlerini de değerlendiriyor; milyonlarca kişiye ulaşmanın avantajlarını ve hedef kitlemin dışında kişilerin de hesaba çekilmesinin dezavantajlarını paylaşıyor.
Instagram Reels receives 55% more interactions than single-image posts. Chill Guy trend features nearly 140K Reels with "Hinoki Wood". "I love your daughter" trend originates from "Gilmore Girls". "Eyes on fire" trend gained popularity with nearly 70K videos. "Apple" by Charli XCX leads with over 200K Reels
Bu video, çeşitli reklam örneklerini tanıtan bir bilgilendirme içeriğidir. Video, reklamların yaratıcı ve samimi olması gerektiğini vurgulayarak başlıyor.. Video, tüyler ürperten reklam örneklerini inceliyor. Fons for You cep telefonu reklamı, Kinder Sürpriz yumurtaları reklamı, Little Baby's Ice Cream reklamı, Dark Lonely Water kamu spotu ve Keyfi reklamı gibi örnekler detaylı olarak anlatılıyor. Her reklamın neden tepki çektiği ve şirketlerin tepkileri hakkında bilgiler veriliyor. Video, izleyicilere en ilginç reklamını seçmeleri için bir oy verme seçeneğiyle sonlanıyor.
Instagram'ın aylık aktif kullanıcı sayısı 2 milyarın üzerindedir. Kullanıcılar günde ortalama 31 dakika 40 saniye platformda vakit geçiriyor. Dünya nüfusunun %24,69'u Instagram'ı kullanıyor
TikTok trends are viral content that spreads through the platform's algorithm. Platform categorizes trends into moments, signals, and forces. 2024 trends include curiosity, storytelling, and trust building
Twitter was launched in 2006 by Jack Dorsey, Biz Stone, and Evan Williams. Initially called 'twttr', it evolved into tweeting with hashtags and retweets. Platform gained global popularity through news sharing and connections
Bu video, bir reklam ajansının içli köfte markası için hazırladığı reklam kampanyasını müşteriye sunma sürecini gösteren bir komedi sketçidir. Videoda Mesut Bey (ajans patronu), Sinan, Fikri ve Esat gibi ajans çalışanları ile Bilal Bey (içli köfte markası sahibi) karakterler yer almaktadır.. Video, ajansın içli köfte kampanyası için hazırladığı üç farklı reklam filmi sunumunu konu alıyor. İlk film uzaylıların içli köfteye olan tutkusunu, ikinci film ise çölde kuyudan çıkarılan bir kadını, üçüncü film ise evlilik sorunlarını çözen içli köfteyi konu alıyor. Bilal Bey'in sade ve basit bir reklam istemesi, ajansın ise daha karmaşık ve etkileyici fikirler sunması arasındaki çatışma, videoyu komik hale getiriyor.
Bu video, İşıl Hanım ve Tuna Bey arasında geçen bir reklam kampanyası toplantısını göstermektedir. İşıl Hanım, çikolata markası için reklam kampanyası hazırlamakta ve Tuna Bey'in ajansını bu konuda danışmaktadır.. Toplantıda çikolata reklamının senaryosu üzerinde değişiklikler yapılmaktadır. İlk başta kadın ve erkek arkadaş arasındaki ilişki anlatılırken, daha sonra bu ilişkiyi aşk temalı hale getirmek istenmektedir. İşıl Hanım, çikolatanın aşkla ilişkilendirilmesini ve reklam filminde samimi, sıcak bir aşk hikayesinin anlatılmasını istemektedir. Toplantı sırasında kahve ve çikolatalı sandviç gibi yiyecekler de paylaşılmaktadır.
Bu eğitim videosunda Merve, Instagram'da keşfete düşme yöntemlerini anlatıyor. Merve, yıllardır sosyal medya işleri yapan ve marka ve girişimcilere Instagram pazarlamasını aktaran bir uzman.. Video, keşfete düşmenin önemini açıklayarak başlıyor ve günlük 200 milyon Instagram kullanıcısının keşfete geldiğini belirtiyor. Ardından keşfete düşmek için "kaliteli içerik, etkileşim, keşfet" formülünü paylaşıyor. Kaliteli içerik için hedef kitleye hitap eden görsel ve metin, doğru hashtag kullanımı ve etkileşim için hedef kitlenin ilgisini çekecek içerikler oluşturma gibi öneriler sunuluyor.
Lüks, statü ve tanıtım aracı olarak kullanılan pahalı ürünlerdir. Lüks tüketim sembolik ve sosyal değerlerle ilişkilidir. Lüks markalar ürünlerini sosyal medya üzerinden tanıtmaktadır
Bu video, bir reklam filminin fikir geliştirme sürecini gösteren bir sunum formatındadır. Videoda bir grup insan (Panda, Hazal Hanım gibi) farklı reklam fikirleri üretiyor ve tartışıyor.. Video, Panda Magic dondurması için çeşitli reklam fikirlerini gösteriyor. Fikirler arasında yulaf tarlalarında çalışan bir amca, ev baskını, sporcunun tercihleri, kamyoncuların sıcak havada Panda Magic tercih etmesi ve dişçi muayenehanesi gibi farklı senaryolar yer alıyor. Sonunda "dondurmayı ye, bedavayı al" sloganıyla bir reklam fikri onaylanıyor.
Bu podcast, Eylem Yanardağoğlu'nun sunduğu "Dijital Saat" serisinin altıncı bölümüdür. Konuk olarak dijital marka ve pazarlama stratejisi alanında çalışan, Twitter ve TikTok'ta 200'den fazla marka ve ajansla çalışmış, Facebook'un Türkiye'de yetkilendirdiği eğitmenlerden biri olan Hande Aydın yer almaktadır.. Podcast, 2022'de takip edilmesi gereken dijital trendleri ele almaktadır. İçerikte Wonderman Thompson'ın 2022 trend raporu ve VR Social'ın internet ve sosyal medya kullanımı raporu incelenmekte, Türkiye'deki internet ve sosyal medya kullanımının artışı, TikTok'un popülerliği, e-ticaret ve sosyal ticaret kavramları, "super app" trendi ve sağlık konularındaki trendler detaylı olarak tartışılmaktadır.. Ayrıca podcast, sosyal medya kullanımının ruhsal sağlık üzerindeki etkileri, çocuklarda dikkat eksikliği ve anksiyete bozukluğu gibi sorunların sosyal medya ile ilişkisi, çoklu kişilik bozulması, sosyal medya personası ve linç kültürü gibi konuları da ele almaktadır. TikTok terapi kavramı ve sosyal medyada sağlık konusunda araştırma yapma eğilimi de tartışılan konular arasındadır.
YouTube has over 2 billion monthly active users. Direct communication with channel owners is challenging. Email is best for brand promotion and marketing
Bu video, Emrullah tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Dijibilim kanalında yayınlanan bu videoda, Facebook Reklam Kütüphanesi'nin nasıl kullanılacağı anlatılmaktadır.. Video, Facebook Reklam Kütüphanesi'nin rakiplerin reklam kampanyalarını, içeriklerini ve görsellerini incelememize olanak sağladığını göstermektedir. İçerikte, kütüphane üzerinden Trendyol, LC Waikiki ve Defacto gibi markaların reklam kampanyalarını nasıl görebileceğimiz adım adım gösterilmektedir. Kullanıcılar bu platform sayesinde rakiplerinin nasıl içerikler yazdığını, açıklamalar yazdığını ve görseller hazırladığını inceleyerek kendi reklam çalışmalarını geliştirebilirler.
Bu video, bir tanıtımasyon hizmeti sunan şirketin tanıtımını içeren bir reklam filmidir.. Video, müşterilerin sosyal medyada ürün ve marka araştırması yaptığını vurgulayarak başlıyor ve yakın gelecekte sosyal medyadaki müşteri içeriğinin %69'unun video içeriği olacağını belirtiyor. Ardından tanıtımasyon sürecinin aşamalarını anlatıyor: konsept belirleme, görsel harita oluşturma, ses metinleri hazırlama, profesyonel seslendirmenler seçme, yapım aşaması ve son revizeler. Video, "Tanıtımasyonla markana hayat ver" sloganıyla sonlanıyor.
Bu video, bir konuşmacının sosyal medya kampanyalarının hedefleri ve ölçümü hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Konuşmacı, sosyal medya kampanyalarının genellikle ilk aşamalarda fen kazanımı hedeflediğini ancak bunun stratejik olarak doğru olmadığını belirtiyor. Kampanyaların marka pozitif etkisi açısından değerlendirilmesi gerektiğini vurguluyor ve özellikle ilk entegre marka veya ilk puan olan markalarda satışla olan ilişkiyi ölçmenin önemini anlatıyor.
Bu video, Turkcell'in 2016 yılı değerlendirmesi ve yeni Emocanlar reklam kampanyası hakkında yapılan bir televizyon röportajıdır. Konuklar arasında Turkcell Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İsmail Bütün, Marka İletişim Direktörü Dilara Demir Kısakürek ve Rafineli Kreatif Direktörü Emre Kaplan bulunmaktadır.. Röportajda öncelikle 2016 yılı değerlendirilmekte ve Turkcell'in 4.5G teknolojisi ile yaşadığı değişimler ele alınmaktadır. Ardından, 22 yıllık bir marka olan Turkcell'in gönül bağını güçlendirmek için başlattığı Emocanlar kampanyası detaylı olarak anlatılmaktadır. Kampanya, anime karakterlerle temsil edilen sekiz farklı duyguyu temsil eden karakterlerden oluşmakta ve sosyal medya, outdoor ve radyo gibi farklı mecralarda uygulanmaktadır.. Röportajda ayrıca kampanyanın geliştirme süreci, karakterlerinin yaratılışı, çekim süreci ve geri dönüşler hakkında bilgiler verilmektedir. Kampanya kapsamında çekilen reklam filmleri gösterilmekte ve karakterlerin günlük hayattan esinlenerek Türk halkından birini temsil ettiği vurgulanmaktadır. Snapchat'te 330 bin'den fazla filtre kullanımı gibi istatistiksel başarılar ve kriz dönemlerinde reklamın önemi de konuşulmaktadır.
Bu videoda "Tasarımcı Dayı" olarak tanıtılan bir içerik üreticisi, izleyicilerin oylamasıyla belirlediği zekice tasarlanmış billboard reklamlarını göstermektedir.. Video, çeşitli markaların (Coca-Cola, Ford Mustang, Mars, McDonald's, Bornola, Penline bant firması ve "Hayda Burada Muhabbet Koyu" çay markası) akıllıca tasarlanmış reklam panolarını içermektedir. İçerik üreticisi, güneş saati şeklinde tasarlanmış ve gölgenin vurduğu kısımda saat bilgisi veren, Penline bant firmasının güçlü yapıştırma özelliğini gösteren ve çay markasının tanıtımını yapan reklam panolarını detaylı olarak tanıtmaktadır.. İçerik üreticisi, bu tür zekice reklam panolarının ufkunu açtığını ve izleyicilerin beğendiğini belirtmektedir.