DGS ile Kaçıncı Sınıftan Başlanır?
Bu video, DGS sınavına giren veya girmek isteyen kişilere yönelik bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, DGS ile geçiş yapan öğrencilerin sıkça sorduğu "kaçıncı sınıftan başlanır" sorusuna cevap vermektedir. Video, DGS ile geçiş yapan öğrencilerin genellikle iki yıl önlisans okuduğunu ve sonrasında dört yıllık lisans bölümüne geçtiğini ancak bu her zaman böyle olmadığını açıklıyor. Önemli olan sistemde kaçıncı sınıf gözüktüğünden ziyade kaç ders saydırabildiğiniz. Üniversiteler kendi isteklerine göre dersleri sayabilir veya saymayabilir. Türkçe ön lisans okuyan öğrencilerin yabancı dilde eğitim veren bölümlere geçişinde sadece Türk dili ve inkılap tarihi derslerinin sayıldığı belirtiliyor. Ayrıca, DGS ile geçiş yapan öğrencilerin ekstradan kredi alma hakkı olduğu ve yaz okullarında ders alarak lisansını daha hızlı bitirebilecekleri de anlatılıyor.
- youtube.com