Işık, foton adı verilen taneciklerden oluşan bir enerji türüdür. Işık boşlukta c = 3.108 m/s hızla yayılır. Işık hem dalga hem tanecikli yapıya sahiptir
Su dalgaları iki boyutta yayılan yüzey dalgalarıdır. Doğrusal engele paralel gelen dalgalar aynı doğrultuda yansır. Çukur engele gelen dalgalar odak noktasında toplanır. Tümsek engele gelen dalgalar odak noktasından çıkıyormuş gibi yansır
Işık, saydam ortamların sınırında yön değiştirerek kırılır. Gelen, yansıyan ve kırılan ışınlar aynı düzlemdedir. Gelme açısı (i) ve kırılma açısı (r) kırılma olayını tanımlar
Bu video, bir öğretmenin fizik dersinde kırılma ve tam yansıma konularını anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, konuyu teorik açıklamalar, geometrik çizimler ve simülasyonlarla destekleyerek anlatmaktadır.. Video, ışığın çok indisli ortamdan az indisli ortama geçerken yaşanan tam yansıma ve sınır açısı kavramlarını detaylıca incelemektedir. Sinel yasası kullanılarak kırılma açılarının hesaplanması, sınır açısının ne olduğu ve tam yansıma durumunun nasıl oluştuğu açıklanmaktadır. Ayrıca, farklı ortamlar arasındaki sınır açılarının nasıl değiştiği ve bu bilgilerin yorum sorularında nasıl kullanılabileceği örneklerle gösterilmektedir.. Videoda ayrıca tam yansıma prensibinin günlük hayattaki uygulamaları da ele alınmaktadır. Fiber optik kablolar, tıpta endoskopi cihazları, havuz aydınlatmaları, suyun altında görünen sanal görüntüler ve serap olayı gibi pratik örnekler incelenmektedir. Video, teorik bilgilerin ardından gerçek bir deney videosuna geçiş yaparak konuyu pekiştirmeyi amaçlamakta ve soru çözümleriyle konuyu pekiştirmektedir.
Kitap, yüksek gerilim tekniği konularını uygulamalı problemlerle ele almaktadır. İTÜ ve YTÜ'deki derslerde verilen konuları içermektedir. Lisans, yüksek lisans öğrencileri ve ilgili meslek gruplarına yöneliktir
Rüyada makas görmek genellikle hayır ve murada ermeye işaret eder. Makas zeka, güç ve başarı anlamına gelir. Makas, hak ile batılın arasını ayıran bir amiri temsil eder
Beyaz ışık prizmada kırınıma uğrayarak altı renge ayrılır. Kırılma indisi farklı ortamlarda renkler farklı hızlarda hareket eder. Ana renkler kırmızı, mavi ve yeşildir
Bu video, bir konuşmacının hayat, sevgi, kırılma ve insan ilişkileri hakkında düşüncelerini paylaştığı bir monolog formatındadır.. Video, insanların birbirlerine olan güveninin sınırlı olması, sevginin paylaşılması gerektiği, kırılmış kalplerin iyileşmesi ve hayatın kısa olduğu gibi temaları ele almaktadır. Konuşmacı, kendi deneyimlerinden yola çıkarak, insanların vefasızlığı, yalnızlık hissi ve sevgi ilişkilerindeki zorluklar hakkında derinlemesine düşüncelerini aktarmaktadır. Video, sevgi ve insan ilişkilerinde dikkat edilmesi gereken noktaları vurgulayarak, izleyicilere hayat hakkında derinlemesine bir bakış açısı sunmaktadır.
Bu video, bir kişinin kahve makinesini kırdığı ve bunun ardından yaşadığı durumu anlattığı bir monolog formatındadır.. Videoda bir kişi, kahve makinesini kullanırken kırdığını ve bunun sonucunda yaşadığı utanç ve endişeyi paylaşıyor. Önce makineyi kırdığını itiraf ediyor, ardından sabahdan beri kıvrandığını ve maaşının bu alete ait olduğunu belirtiyor. Son olarak, eski bir sistem olduğunu ve iki düğmeyle çalıştığını, kahve yapmanın basit olduğunu açıklıyor.
Bu video, bir kişinin ayrılık ve kırılma konusundaki duygusal düşüncelerini içeren bir monolog formatındadır.. Video, ayrılık sonrası duyguları ve hayatın acımasızlığı üzerine düşünceler sunmaktadır. Konuşmacı, kırılan kalbin acısını, değerli insanların kırması, hayatın sınamaları ve boş vermeyi bilmenin önemini anlatmaktadır. Video boyunca tekrarlanan "hepsi bu" ifadesi, konuşmacının yaşadığı duygusal deneyimi özetlemektedir.
Bu video, kuşların kırılma nedenleri hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, kuşların kırılma nedenlerini detaylı şekilde açıklamaktadır. Kırılma nedenleri arasında huysuzluk, kalsiyum eksikliği, çok kavgacı olma, huzursuzluk, ortamın küçüklüğü ve stres bulunur. Konuşmacı, kırmanın tebeşir gibi sürekli çizildiğinde hastalık olduğunu ve kalsiyum verilmesi durumunda kırmanın çözülebileceğini belirtmektedir.
Bu video, fizik derslerinde öğretilen kırılma kavramını ve refraktometre kullanımını anlatan eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, refraktometrenin çalışma prensibini ve çeşitli uygulamalarını göstermektedir.. Video, refraktometrenin fiziksel temelleri ve çalışma prensibiyle başlayıp, cihazın parçalarını ve kullanımını detaylı şekilde anlatmaktadır. Ardından refraktometrenin kurşun asit akülerde elektrolit yoğunluğu ölçümü, antifriz yoğunluğu ölçümü ve AdBlue (ED-Blue) ölçümü gibi pratik uygulamalarını göstermektedir. Her bir uygulama için ölçüm sonuçları ve yorumlamalar da sunulmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı kırılma ve sismik dalgalar hakkında bilgi vermektedir.. Video, kırılma kavramını genel bir bakış açısıyla açıklamakta ve ardından sismik dalgalar üzerine odaklanmaktadır. Önce yavaş ve hızlı ortamlar arasındaki dalga davranışları, araba örneği üzerinden anlatılmakta, ardından dünyanın yapısını anlamak için sismik dalgaların nasıl kullanıldığı gösterilmektedir. Pi dalgalarının dünyanın farklı tabakalarını geçerken nasıl kırılmaya uğradığı ve bu kırılma ile dünyanın iç yapısının nasıl anlaşılacağı detaylı şekilde açıklanmaktadır. Video, ilerleyen bölümlerde öğretilen bilgilerin dünyanın bileşenlerini anlamak için kullanılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir polis operasyonu sahnesini göstermektedir. Videoda polis memurları ve bir şüpheli karakter bulunmaktadır.. Videoda polis memurları bir şüpheliyi yakalamaya çalışmaktadır. Şüpheli kaçmaya çalışırken polis memurları onu durdurmaya ve silahını koymasını istemektedir. Sonrasında şüpheli, burnunun kırıldığını iddia ederken polis memurları bunu reddeder. Video, "kırıldı, kırıldı, kırıldı, kırmadım, kırıldı, kırıldı, kırıldı, kırmadım" ifadelerinin tekrarlanmasıyla sona erer.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilerine ışığın kırılması konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, konuyu detaylı bir şekilde açıklamakta ve günlük hayattan örnekler vermektedir.. Video, ışığın kırılması kavramının tanımıyla başlayıp, kırılma kanunları, siner yasası, kırılma indisi hesaplaması, bağıl ve mutlak kırılma indisi, sınır açısı, tam yansıma ve prizmalarda ışığın davranışları gibi konuları kapsamaktadır. Öğretmen, konuyu formüllerle ve görsel örneklerle pekiştirerek öğrencilere daha iyi anlamaları için yardımcı olmaktadır.. Video, bir serinin ilk kısmı olup, ikinci videoda paralel ortamlar, görünür derinlik ve ortamlar arasında paralel kayma konularının işleneceği belirtilmektedir. Günlük hayattan örnekler (gökkuşağı, yağmurdan sonra serap, sıcak havalarda gökyüzünün mavi görünmesi, çay kaşığının bardağın içinde kırık gözükmesi) de videoda yer almaktadır.
Bu video, iki kişi arasında geçen bir diyalog formatındadır. Konuşmacılar arasında bir soru-cevap döngüsü bulunmaktadır.. Videoda bir kişi diğerine "sen bana mı kırıldın onu söyle" diyerek başlar ve diğer kişi "ne kırıldı, kırıldı anlamıyorum" cevabını verir. Diyalog boyunca "kırıldı" kelimesi tekrarlanır ve sonunda "makas kırıldı" anlaşılır. Video, konuşmacının mikrofon olmadığını ve telefondan çektiğini belirtmesiyle sona erer.
Bu video, bir film veya dizi sahnesini göstermektedir. Karakterler arasında bir otelci, balık toptancısı, Bodrum Lisesi'nden bir öğrenci ve bir keman çalıcısı bulunmaktadır.. Video, bir keman taşıma sahnesiyle başlayıp, karakterlerin birbirleriyle tanışmasıyla devam ediyor. Ardından bir telefon görüşmesi, kelebek vurma sahnesi ve kemanın kırılması olayı yaşanıyor. Son bölümde ise bir şarkı sözü okunuyor ve keman çalıcısının kırılmış kemanı yüzünden yaşadığı üzüntü anlatılıyor. Video, aşk ve kayıp temaları etrafında şekilleniyor.
Bu video, Ömer Hançeri tarafından sunulan duygusal bir monolog formatındadır. Konuşmacı, hayatın zorlukları, aşk, kırılma ve insan ilişkileri hakkında derin düşüncelerini paylaşıyor.. Video, insanın rahat olabilmesi, güvenebilmesi ve endişesiz yaşayabilmesi gerektiği mesajıyla başlıyor. Ardından aşk, ayrılık, pişmanlık, yalnızlık ve hayatın zorlukları üzerine düşünceler sunuluyor. Konuşmacı, insanların gerçek yüzlerini, sevginin değerini ve hayatın getirdiği acıları anlatarak, izleyicilere hayatın derinliğini ve insan ilişkilerinin karmaşıklığını aktarıyor. Video, "en güzel sevgidir insan sevgisi" mesajıyla sonlanıyor.
Bu video, Turuncu Bula adlı bir eğitmen tarafından sunulan fizik dersinin bir parçasıdır. Eğitmen, tahtada çizimler yaparak konuları görsel olarak açıklamaktadır.. Videoda su dalgalarının yansıması ve kırılması konuları detaylı olarak ele alınmaktadır. İlk olarak düzlem engellerden yansıma kuralları, gelme açısı ve yansıma açısının ilişkisi anlatılmakta, ardından noktasal ışık kaynağının su dalgaları ile ilişkisi, çukur aynaların çalışma prensibi ve odak noktası açıklanmaktadır. Son bölümde ise su dalgalarının farklı ortamlardan geçişinde yaşanan kırılma olayı, yoğun ortamdan yavaş ortama geçişte ışığın normale yaklaşması ve az yoğun ortamdan çok yoğun ortama geçişte dalga hızının artması gibi konular ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca yansıma sorularının çözümünde dikkat edilmesi gereken noktalar, üçgenler kullanarak yansıma durumlarını çizme teknikleri ve su dalgalarının farklı ortamlardan geçişinde yaşanan dalga hızı ve dalga boyu değişiklikleri gibi pratik bilgiler de sunulmaktadır.