1998 model Toyota Corolla'da LPG dönüşümü sonrası hava girişi bantla kapatılıyor. Benzinli kullanımda rampalarda çekiş düşüklüğü yaşanıyor. LPG bittiğinde 25-30 km benzinle gidilebiliyor
LPG ayarı, yakıtın verimli yanması ve çekiş için yapılan bir işlemdir. AFR ayarı, LPG sisteminin detaylı ayarlanmasıdır ve ücreti yüksektir. Normal gaz ayarı 5 dakika sürerken, AFR ayarı 1 saati geçebilir
Bu video, bir motosiklet uzmanının karbüratör temizleme ve değişimi konusunda adım adım eğitim verdiği bir içeriktir.. Video, karbüratörde benzin kaçırma sorununun nedenlerini açıklayarak başlıyor ve çözüm yöntemlerini sunuyor. İlk bölümde karbüratörün sökülmesi, dış ve iç temizliği, şamandıra iğnesinin kontrolü gösterilirken, ikinci bölümde karbüratörün montajı, manifoldun sıkarılması, gaz pistonunun yerleştirilmesi, vidaların sıkılması ve hortumların takılması detaylı olarak anlatılıyor.. Video, karbüratör değişimi tamamlandıktan sonra motorun çalıştırılarak test edilmesiyle sona eriyor ve karbüratör değişimi yapmak isteyenler için kapsamlı bir rehber niteliği taşımaktadır.
Bu video, bir kişinin karbüratör tamiri sürecini adım adım gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda karbüratörün sökülmesi, temizlenmesi ve yeniden takılması aşamaları gösterilmektedir. Önce karbüratörün içinden çıkan kir gösterilmekte, ardından tamir takımı satın alınmakta ve takma işlemi anlatılmaktadır. Video, aracın benzinle çalışmadığı bir durumda karbüratör tamiri yaparak aracın hayata geçirilmesini amaçlamaktadır.
Bu video, konuşmacının kendi tecrübelerini ve bilgisini paylaşarak kış mevsiminde arabaların özellikle sabahları geç çalışmasının çözümü hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, 20 yıllık motosiklet tamircilik geçmişine sahip olduğunu belirterek, özellikle karbüratörlü sistem kullanan eski arabalarda yaşanan sorunlara odaklanmaktadır.. Video, kış mevsiminde arabaların sabahları geç çalışmasının nedenleri ve çözüm yollarını detaylı şekilde anlatmaktadır. Konuşmacı, karbüratörlü sistemli araçlarda sabahları çalıştırma tekniklerini adım adım açıklamakta, LPG ve benzin sistemi arasında geçiş yapma yöntemlerini, aracın ısınması için gerekli süreleri ve motor kaputunda izolasyon kullanmanın önemi gibi konuları ele almaktadır. Ayrıca, kış mevsiminde antifriz kullanımı, araç ısınmadan yola çıkmamanın önemi gibi genel araç bakımı tavsiyeleri de sunulmaktadır.
Karbüratör, içten yanmalı motorlarda benzin-hava karışımını sağlayan aygıttır. Hava venturiden geçerken hız kazanır ve düşük basınç oluşturur. Gaz kelebeği ile hava-yakıt karışımı otomatik ayarlanır
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı LPG gaz beyni ve karbüratör rölanti ayarlarının nasıl yapılacağını anlatmaktadır.. Videoda öncelikle LPG regülatöründen sarı pirinç vida ile rölanti ayarının nasıl yapılacağı gösterilmektedir. Ardından karbüratörün alt kısmındaki ayar vidası ile rölanti ayarının nasıl yapılacağı açıklanmaktadır. Konuşmacı, benzin ve LPG arasında rölanti ayarının nasıl yapılacağını, hangi durumlarda hangi ayarın yapılacağını ve ince ayar için başka bir video olduğunu belirtmektedir.
Bu video, bir motosiklet veya motorun karbüratör ayarlarını gösteren bir eğitim içeriğidir. Sunucu, motorlarda sıkça karşılaşılan yakıt, tekleme ve boğulma sorunlarının çözümlerini adım adım anlatmaktadır.. Video, karbüratördeki yakıt ayarının nasıl yapılacağını göstererek başlıyor. Ardından motorun durduk yere istop etme veya tekleme sorunları için karbüratörden benzin boşaltma ve temizleme yöntemi anlatılıyor. Son olarak, karbüratör hava ayarı ve rölant ayarı için 3000 devirde motorun nasıl ayarlanacağı gösteriliyor. Video, tüm işlemlerin kısa bir özetle tekrarlanmasıyla sonlanıyor.
Karbüratör, içten yanmalı motorlarda hava ile yakıtı karıştıran mekanik cihazdır. Modern araçlarda yerini elektronik yakıt enjeksiyon sistemlerine bırakmıştır. Karbüratörün çalışma prensibi venturi prensibiyle hava-yakıt karışımını sağlar
Bu video, bir eğitim içeriği olup, sunucu izleyici isteği üzerine motor karbüratörü ayarlamasını uygulamalı olarak göstermektedir.. Videoda motor karbüratörünün H, L ve Rölanti vidalarının nasıl ayarlanacağı adım adım gösterilmektedir. Sunucu önce rölanti vidanın konik kısmını ortaya alarak ayarlamayı, ardından L vidasını gaza basmadan ve H vidasını gaza basarak nasıl ayarlanacağını uygulamalı olarak göstermektedir. Ayrıca ideal devir sayısının 12.000 rpm olduğu, H vidasının açılış derecesinin 180 derece 4 kez, L vidasının ise 3 kez olduğu belirtilmektedir. Video, motorun aşırı ısınmasının nedenlerini ve motorlu tekler ile tırpanlar için ideal devir sayısının farklılıklarını da açıklamaktadır.
Eski nesil karbüratörlü araçlarda hava akışının yetersizliği yakıtın tam yanmasını engeller. Yetersiz hava akışı çekiş kaybı ve boğulma gibi sorunlara yol açar
Bu video, bir motosiklet tamircisi ve arkadaşı Mehmet'in Mondial UG 100 model enjeksiyonlu motosikletin karbüratöre nasıl çevrileceğini adım adım gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, enjeksiyonlu motorun karbüratörlü motora dönüştürülmesi süreci detaylı olarak anlatılmaktadır. İşlem, silindir değişimi, sekman takılması, karbüratör montajı, beyin bağlantısı ve ateşleme sisteminin ayarlanması aşamalarını içermektedir. Ayrıca benzin pompasının karbüratörden ayrılması ve depoya delik açılması gibi teknik detaylar da gösterilmektedir.. Video, enjeksiyonlu ve karbüratörlü motosikletlerin karşılaştırmasını içermekte ve iki motosikletin test sürüşü yapılarak performans farklarını göstermektedir. Enjeksiyonlu motorun yakıt tasarrufu sağladığı ancak içten düşüş yaşadığı bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir kişinin karbüratörlü araçlarda rölanti ayarının nasıl yapılacağını adım adım gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, karbüratörlü ve LPG'li araçlarda rölanti ayarının iki farklı yöntemi anlatılmaktadır. Önce aracın çalıştırılması, ardından LPG ayarının nasıl yapılacağı gösterilmektedir. Yedi uçlu açık ağzı anahtar kullanılarak rölanti ayarı yapılmakta ve aracın normal çalışma hızının 9900 devirde olması gerektiği belirtilmektedir. Video, ses dinleme yöntemiyle ayar yapma ve göstergede doğru ayarı kontrol etme tekniklerini içermektedir.
Bu video, bir otomobil tamircisinin Renault 19 model karbüratörlü bir aracın tamir sürecini gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, aracın düz yolda vitesteyken istop etmesi sorunu ele alınmaktadır. Tamirci, telli borunun içindeki kırık hortumu göstererek sorunun kaynağını açıklar ve hortumu kısaltarak sorunu çözer. Ayrıca, buji kontrolü yaparak eski bujinin değiştirilmesi gerektiğini belirtir ve ateşleme sisteminin önemi hakkında bilgi verir. Video, karbüratörlü araçlarda sık karşılaşılan sorunların tespiti ve çözümü konusunda pratik bilgiler sunmaktadır.
Akü suyu seviyesi ve güvenlik sistemleri kontrol edilmelidir. Voltmetre ile akü voltajı ölçülmeli, minimum 12.6 volt olmalıdır. Akü boşaldığında şarj dinamosu kullanılmalıdır
Bu video, bir motosiklet sahibinin karbüratör bakımını ve onarımını adım adım gösterdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, motosiklet tamircisi olmadığını ancak hobi amaçlı bu tür işlerle uğraştığını belirtiyor.. Videoda karbüratörün önemi, arızaları ve bakımının nasıl yapılacağı detaylı şekilde anlatılıyor. Önce karbüratörün sökülmesi, ardından parçaların incelenmesi ve temizlenmesi gösteriliyor. Karbüratörün benzin otomatiği, vakum sistemi, diyafram, gaz kelebeği ve otomatik jikle gibi önemli parçaları tanıtılarak, bu parçaların nasıl çalıştığı açıklanıyor. Video, karbüratörün doğru bakımının yapılmasıyla daha ekonomik çözümler sunulabileceğini vurgulayarak sonlanıyor.
Bu video, bir araç tamiri eğitim içeriğidir. Sunucu, karbüratörlü araçlarda rölanti ayarının nasıl yapılacağını göstermektedir.. Videoda karbüratör rölanti ayarının motor sıcakken yapılması gerektiği vurgulanmaktadır. Sunucu, karbüratörün üstünde bulunan vida deliğini göstererek, bu delikten düz tornavida ile H (high) ve L (low) ayarlarının nasıl yapılacağını anlatmaktadır. Bu ayarın aracın rölantide daha düzgün çalışmasını sağlayacağı ve tamirhaneye gitmeden kendi başınıza yapabileceğiniz basit bir işlem olduğu belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı karbüratörlü araçlarda otogaz ayarının nasıl yapılacağını uygulamalı olarak göstermektedir.. Video, LPG regülatörleri hakkında bilgiler vererek başlıyor ve ardından üç farklı ayar vidası (rölanti ayar vidası, vakum tepki ayar vidası ve normal klasik yük ayar vidası) hakkında detaylı açıklamalar sunuyor. Ardından araç ısındıktan sonra uygulamalı bir otogaz ayarı işlemi gösteriliyor. Video, otogaz sistemindeki vakum kaçaklarının önemi, ateşleme gücü ve soğukte çalışmanın zorlukları gibi önemli konuları da ele alıyor.
Bu video, bir motosiklet tutkunu tarafından paylaşılan motor inceleme ve test içeriğidir. Konuşmacı, Fransa'dan satın aldığı çeşitli motorları tanıtıyor.. Videoda öncelikle Fransa'dan alınan yeni bir motor ve bu motorla birlikte alınan parçalar (kask, gözlük, zincir yağı, hava filtresi temizleme yağı) gösterilmektedir. Ardından Türkiye'de satılan paket motor (50 cc'lik parmak kadar küçük bir motor) incelenmekte ve bu tür motorların gerçek değerinden çok daha yüksek fiyatlarla satıldığı vurgulanmaktadır. Ayrıca dört zamanlı karbür, iki zamanlı motorlar ve küçük mini motorlar da inceleniyor.. Konuşmacı, motorların fiyatlarını paylaşıyor (100, 500 ve 300 TL) ve Fransa'da ikinci el motorların yaklaşık 1000 Euro tuttuğunu belirtiyor. Video, motorların çalıştırılması ve seslerinin dinlenmesiyle devam ediyor, ancak küçük mini motorun çalıştırılması için özel bir video çekileceği belirtiliyor.