Bu video, Tahir adlı bir fotoğrafçının sunduğu eğitim içeriğidir. Tahir, fotoğrafçılığın ileri seviye boyutlarından biri olan harici ışık kullanımını anlatmaktadır.. Video, fotoğrafçılıkta harici ışık kullanımının önemi ve nasıl yapılacağı hakkında bilgi vermektedir. Tahir, bu beceriyi geliştirmenin diğer fotoğrafçılardan daha iyi olmanın, daha fazla iş almanın ve daha fazla para kazanmanın yolunu açtığını belirtiyor. Eğitimin ilk bölümünde, ekipmanların (fotoğraf makineleri, lensler, piller, flaşlar, flash tetikleyicileri) iyi tanınması ve fotoğrafın temel kavramları (ISO, diyafram, enstantane) üzerinde duruluyor. Video, harici ışık kullanımında önemli olan flaş gücü ve flaşın modele olan uzaklığı gibi etmenlerin incelenmesiyle devam ediyor.
İyi fotoğraf, mesaj veya fikir iletiyorsa başarılıdır. Pozlama ayarları (enstantane, diyafram, ISO) birbiriyle ilişkilidir. Fotoğraf makinesi hakkında bilgi sahibi olmak önemlidir
Zone Sistemi, Ansel Adams tarafından 1940'larda geliştirilen baskı için ışık tonlarını ayarlama yöntemidir. Dinamik Aralık (DR), en karanlık noktadan en beyaza olan ışık değişim aralığıdır. Normal insan gözü DR'si 1:1000000 (yaklaşık 20 EV) değerindedir
Bu video, fotoğrafçılar için tepe flaşlar (speedlight) hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, tepe flaşların temel özelliklerini ve kullanım yöntemlerini anlatmaktadır.. Video, tepe flaşların avantajlarını (taşıması kolay, TTL modunda çalışması, hareketli başlıkları sayesinde farklı aydınlatma açıları sağlanması) açıklayarak başlıyor. Ardından TTL ve manuel modların farkları, kılavuz numarası (guide number) kavramı ve bounce (yansıtma) hareketi gibi temel çalışma prensipleri detaylı şekilde anlatılıyor. Video, bir sonraki bölümde tepe flaşların tetikçilerle nasıl eşleştirileceği, çoklu flaş kullanımı ve ışık şekillendirici takılması gibi konuların ele alınacağını belirterek sona eriyor.
Gaffer is Chief Lighting Technician overseeing Grip/Electric crew. Name comes from British English meaning "old man" or "street lamp lighter". Works directly under Director of Photography to execute desired look
Enstantane, perdenin açık kalma süresini ve giren ışık miktarını belirler. Diyafram, objektifte ışığın girdiği deliğin büyüklüğünü ifade eder. ISO, ışığı yapay olarak artıran bir değerdir
Bu video, fotoğrafçılık eğitimi formatında hazırlanmış bir içeriktir. Konuşmacı, kadraj kavramını ve önemini anlatmaktadır.. Video, kadrajın fotoğraf makinemizin vizörden baktığımızda gördüğümüz alana denk geldiği bilgisiyle başlar ve yetenekli fotoğrafçılığın iyi kadrajı olan fotoğrafçılıkla ilişkili olduğunu vurgular. Konuşmacı, Konya semazen törenlerinden çektiği fotoğraflar üzerinden doğru ve yanlış kadraj örneklerini karşılaştırır. Ayrıca, bilgisayar üzerinde croplama yapmanın fotoğrafın kalitesini düşürdüğü ve doğru kadrajın fotoğrafın değerini koruduğu konusunda bilgi verir. Video, fotoğrafçılıkta doğru ışık ve kompozisyonun önemi üzerine bir sonla tamamlanır.
Bu video, Nihat Karadağ tarafından sunulan bir fotoğraf çekim eğitim videosu. Videoda Nihat, model Yücel'in yardımıyla silüet çekim tekniğini gösteriyor.. Videoda silüet çekim tekniğinin iki farklı yöntemi anlatılıyor. İlk yöntem manuel mod kullanarak ışık ölçümünü nesnenin arkasından yapmak, ikinci yöntem ise Canon makinalarda bulunan poz kilitleme özelliğini kullanarak otomatik modda çekim yapmak. Nihat, silüet çekiminde dikkat edilmesi gereken noktaları (ışık ölçümü, poz kilitleme, lekelerin üst üste gelmemesi) pratik örneklerle gösteriyor.
Film crew is a group of people hired by production companies for filmmaking. Crew differs from cast (actors) and producers (studio owners). Projects have three stages: development, production, and distribution
Bu video, bir fotoğraf makinesi eğitim içeriğidir. Sunucu, fotoğraf makinelerindeki metraj kipini ve FN tuşunun 7. ayarını anlatmaktadır.. Videoda, fotoğraf makinesinde bulunan metraj kipinin farklı ayarları detaylı olarak açıklanmaktadır. Sunucu, her bir ayarın ne zaman ve nasıl kullanılacağını örneklerle göstermektedir. Özellikle cam kenarında veya güneşte ters ışık kullanırken, objenin ortasındaki ışığın nasıl vurgulanabileceği ve arka taraftaki ışığın nasıl azaltılacağı konusunda pratik bilgiler verilmektedir.
ISO, fotoğrafın ışığa olan duyarlılığını belirler. Yüksek ISO değerleri daha az ışık gerektirir ancak görüntü kalitesini düşürür. Gündüz çekimlerinde düşük ISO değerleri kumlanmayı önler
Bu video, bir fotoğraf çekim eğitim içeriğidir. Videoda bir fotoğrafçı ve Olga adında bir model yer almaktadır.. Video, farklı bir bölgede eski bir okul mekanında fotoğraf çekim tekniklerini göstermektedir. Fotoğrafçı, ışık yönetimi, diyafram değerleri, ters kare kuralı (inverse square law) ve reflektör kullanımı gibi temel fotoğraf tekniklerini uygulamalı olarak anlatmaktadır. Önce dar açılı lensle çekim yaparak arka planı flu hale getirme, ardından geniş açılı lensle iç mekanı gösteren fotoğraflar çekme sürecini göstermektedir. Video boyunca test çekimleri yapılarak doğru ışık koşulları ve lens seçimi hakkında pratik bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir fotoğraf çekim eğitim içeriğidir. Videoda bir fotoğrafçı ve model (Beth) yer almaktadır.. Videoda geniş açı fotoğraf çekim teknikleri gösterilmektedir. Fotoğrafçı, ışığın gücünü ve diyaframı ayarlayarak çekim dengesini sağlama sürecini adım adım anlatmaktadır. Önce ışığın gücünü artırma, sonra diyaframı açma ve modelin konumunu değiştirme gibi tekniklerle çekim dengesini sağlama yöntemleri gösterilmektedir. Video, çekimlerin tamamlanmasıyla sona ermektedir.
Bu video, Kutay Kösem tarafından sunulan bir fotoğraf teknikleri eğitim videosudur. Kutay, flash kullanımının temel prensiplerini ve tekniklerini anlatmaktadır.. Video, flashın çalışma prensibini açıklayarak başlıyor ve senkron limiti kavramını detaylandırıyor. Ardından ışığın ters kareleri kuralı, ışığın yumuşaklığı veya sertliği ve bunların nasıl değiştirilebileceği örneklerle anlatılıyor. Kutay, bir sonraki videoda flashları nasıl modifiye edebileceğimizi ve farklı efektler yaratabileceğimizi göstereceğini belirtiyor.
Bu video, Altınyıldız reklam filminin çekim sürecini gösteren bir belgesel formatındadır. Videoda Koray Blan (fotoğrafçı), Fırat Arslan (fotoğraf sınıfı), Mehmet Toz (ışık şefi), Savaş (görüntü yönetmeni), Özgür (Phantom kamera uzmanı), Buse (ışık asistanı) ve Burak, Fırat gibi modeller yer almaktadır.. Video, Altınyıldız reklam filminin iki günlük çekim sürecini göstermektedir. İlk gün fotoğraf çekimi, ikinci gün ise video çekimi yapılmaktadır. Phantom Flex 4K kamera ile 700 kare/saniye hızında yüksek kare çekim teknikleri, ışık yönetimi ve model yönlendirmesi hakkında detaylı bilgiler paylaşılmaktadır.. Videoda ayrıca siyah ve beyaz fon kullanılarak tek ışık sistemi tercih edilmesi, kar görünümünde tuz kullanımı ve yüksek kare çekimlerde ışık gereksinimlerinin normal çekimlere göre çok daha yüksek olduğu (250 kare/saniye için minimum 10 kat, 1000 kare/saniye için 40-50 kat ışık) gibi teknik detaylar da anlatılmaktadır. Koray Blan, fotoğraf çekiminde dikkat ettiği üç önemli unsuru (savaş, ışık şefleri ve konsept) de paylaşmaktadır.
Bu video, ürün fotoğrafçılığı konusunda kapsamlı bilgiler sunan bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, farklı özelliklerdeki cisimlerin doğru fotoğraf çekimi için gerekli teknikleri detaylı olarak anlatmaktadır.. Video, ürün fotoğrafçılığı serisinin ikinci bölümü olup, ışık ölçümü, yansıma türleri, ışık düzeni ve yansıma açıları gibi temel konuları ele almaktadır. İçerik, dokulu ve üç boyutlu ürünlerin fotoğraf çekimi, metal ve cam ürünlerin özel ışıklandırma teknikleri, farklı ışıklandırma türleri (karşıdan, geriden, yanal ve yukarıdan ışık) ve yansıma engelleme yöntemleri gibi konuları kapsamaktadır.. Video, teorik bilgilerin yanı sıra pratik örneklerle desteklenmekte ve her bir teknik için adım adım uygulama adımları sunulmaktadır. Ayrıca, gelecek bölümde fotoğrafların bilgisayarda nasıl işleneceğini anlatacağını belirterek sona ermektedir.
Bu video, bir fotoğrafçılık dersinin bir bölümüdür. Konuşmacı, fotoğraf çekiminde diyafram ve enstantane kavramlarını açıklamaktadır.. Videoda diyaframın ışık miktarıyla ilişkisi ve enstantane ile arasındaki farklar anlatılmaktadır. Konuşmacı, modelin üzerine düşen ışık miktarı çoksa diyaframı kısmanın, azsa diyaframı artırmanın gerektiğini belirtirken, enstantane ile ışık miktarı arasında hiçbir ilişki olmadığını vurgulamaktadır. Ayrıca, ışık miktarı çok fazla olduğunda diyaframı kısmak veya flash gücünü azaltmak veya flash'ı modelden uzaklaştırmak gibi çözümler sunulmaktadır.
Bu video, fotoğraf çekiminde dış ışık kullanımı hakkında bilgi veren bir eğitim içeriğidir.. Video, flaşın gücü ve modelin üzerine düşen ışığın gücü arasındaki ilişkiyi açıklamaktadır. Konuşmacı, ters kare kuralı (inverse square law) kavramını anlatarak, flaşın modele olan uzaklığının ışığın gücünü nasıl etkilediğini örneklerle açıklamaktadır. Ayrıca, harici ışık kullanırken dikkat edilmesi gereken beş temel kuralı (enstantane, diyafram, ISO, flaşın gücü ve flaşın modele olan uzaklığı) toparlamakta ve enstantane ile ışık miktarı arasındaki ilişkiyi vurgulamaktadır. Video, ekipmanların tanıtımıyla devam edecektir.