Picasso, İslami hat sanatını kendi resim kültürünün özüne sadık kalarak kullanmıştır. Gelenek, sadece malzeme olarak kalmamalı, ruhunu yitirmemelidir. Güzel sanatlar, malzemeyi kendi yorumuyla yorumlar, aynen almaz
Hat sanatı, Arap harfleri çevresinde oluşan güzel yazı yazma sanatıdır. İslamiyet'in doğuşundan önce icat edilmiş, İslamiyet ile zirveye ulaşmıştır. Hat sanatıyla uğraşan kişiye hattat denir
I. Bayezid tarafından 1396-1400 yılları arasında inşa edilmiştir. Türkiye'nin en geniş iç cemaat yerine sahip 20 kubbeli camisidir. Mimarının Ali Neccar veya Hacı İvaz olduğu düşünülmektedir
WOM TV'nin Altın Harfler programında bir eğitmen, kağıtlara nişasta ve yumurta aharı yapma tekniklerini anlatıyor.. Video, hat sanatında kullanılan kağıtlara nişasta ve yumurta aharı yapma sürecini adım adım gösteriyor. İlk olarak nişasta ahırı için buğday nişastası ve su karışımının hazırlanması, kaynatılması ve süzülmesi anlatılıyor. Ardından bu ahırın kağıda nasıl sürüleceği ve kurutulacağı gösteriliyor. Daha sonra yumurta ahırı yapımı, taze yumurta akınının ayrılması ve kağıta uygulanması detaylı şekilde açıklanıyor. Video, öğrencilerin harfleri yazmak için yumurta ahırı yeterli olabileceğini, ancak el işi kağıtlarında nişasta ahırı ve yumurta ahırının birlikte kullanılmasının daha iyi sonuç verdiğini vurguluyor.
Bu video, nakaratlı bir anlatım formatında, dua ve hat sanatı arasındaki ilişkiyi konu alan bir içeriktir.. Video, sabır ve bereketli bir kalemle başlayan hat sanatının, dua ile birleşerek yepyeni bir tohum haline geldiğini anlatmaktadır. Nakkaşların ellerinde çamurdan bir beden bulan bu sanat, yüzyıllar geçtikçe değişmeyen bir değer olarak dua ile birlikte müminin silahı ve zırhı olarak devam etmektedir. Video, ezelden ebede dua'nın her zaman müminin önemli bir parçası olduğunu vurgulamaktadır.
Bu video, geleneksel Türk el sanatlarını tanıtan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, bakırcılık, ahşap işçiliği, çini ve seramik, taş işçiliği, keçecilik, hat sanatı, ebru sanatı, çömlekçilik, minyatür, cam sanatı ve tesip gibi Türk el sanatlarını kronolojik olarak ele almaktadır. Her sanat dalı için tarihsel gelişimi, önemli özellikleri, kullanılan teknikler ve günümüzde devam eden uygulamalar hakkında bilgiler sunulmaktadır. Video, Türk sanatının zenginliğini ve kültürel mirasını anlamak isteyenler için kapsamlı bir kaynak niteliğindedir.
Yazı, insanlar arasında ses olmadan iletişimi sağlayan işaretlerdir. İlk yazı, insanların resimleri işaret olarak kullanmasıyla ortaya çıkmıştır. Sümer çivi yazıları, Mısır hiyeroglifleri ve Çin yazıları gelişmiştir
Bu videoda Meryem Soylu ve Nazillina, Malatya ve Mardin'den iki lise öğrencisi, hat sanatını yaygınlaştırmak için hazırladıkları projeyi tanıtıyorlar. Meryem Malatya Selahattin Eyyubi Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde, Nazillina ise Mardin Midyat Fen Lisesi'nde okuyor.. Öğrenciler, "Aşık Olmadan Meşgu Olmaz" adlı projelerini anlatıyorlar. Bu projede hat sanatını geliştirmek ve gençlere sevdirmek amacıyla yedi haftalık atölye çalışmaları gerçekleştirdiler. Proje Türkiye bölge finallerinde birinci oldu ve Türkiye finallerine yükseldi. Öğrenciler, gelecekte hat sanatı atölyeleri açarak projelerini daha kapsamlı hale getirmeyi amaçlıyorlar.
Ma'kıli yazı, düz ve köşeli harflerle yazılan, İslam öncesi anıt yazısıdır. Kufi yazı, tüm yazı türlerinin anası olarak kabul edilir ve geometrik karakterlidir. Aklam-ı Sitte (altı çeşit yazı) Sülüs, Nesih, Muhakkak, Reyhani, Tevki ve Rikaa'dan oluşur
El sanatları, kişinin elleriyle ürettiği geleneksel sanat ürünleridir. Binlerce yıllık geçmişe sahip olan bu sanatlar kültürel mirasın önemli parçasıdır. Günümüzde çoğunlukla hobi olarak icra edilmektedir
Bu video, Halk Eğitim Merkezi'nde çeşitli kurslara katılan kişilerin deneyimlerini paylaştığı bir tanıtım içeriğidir. Sema Yıldız, Esra Çelebi, Fatmanur Çevikoğlu ve Erzurum Teknik Üniversitesi öğrencisi gibi farklı kişilerin kendi hikayelerini anlatmaktadır.. Video, Halk Eğitim Merkezi'nde sunulan çeşitli kursların (halı dokuma, hat sanatı, tiyatro, oyun odası etkinlikleri) katılımcı deneyimlerini konu almaktadır. Katılımcılar kurslara nasıl başladıklarını, bu kursların kendilerine sağladığı faydaları ve sosyal bir ortamda birlikte çalışmanın verdiği mutluluğu anlatmaktadır. Ayrıca, tiyatro öğrencilerinin köy okullarına giderek çocuklara kitap ve hediyeler götürdükleri ve bu projenin birçok ödül kazandırdığı belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Osmanlı tarihi ve kültürü hakkında kapsamlı bir eğitim dersidir. Eğitimci, KPSS, sınıf öğretmenliği ve ÖSYM sınavlarına hazırlık amacıyla önemli bilgileri aktarmaktadır.. Video, Osmanlı tarihindeki önemli bilim insanları, sanat dalları ve sanatçıları kronolojik olarak ele almaktadır. İlk bölümde Kayserili Davut, Kadızade-i Rumi, Ali Kuşçu gibi bilim insanları anlatılırken, ikinci bölümde Fatih, Kanuni ve IV. Murat dönemlerindeki önemli şahsiyetler incelenmektedir. Üçüncü bölümde Osmanlı sanatı, özellikle minyatür sanatı ve padişah portreleri ele alınırken, son bölümde hat sanatı ve önemli hat ustaları hakkında bilgiler verilmektedir.. Video, MEB kitaplarında yer alan bilgileri içermekte ve sınavlarda çıkabilecek soru tiplerine dikkat çekmektedir. Ayrıca vakanüvislik, şehnamecilik, minyatür kitaplarının türleri ve hat sanatının farklı dalları gibi konular da detaylı şekilde açıklanmaktadır.
Bu video, Nilüfer, Emir ve Umur Amca adlı karakterlerin yer aldığı bir çocuk hikayesidir. Umur Amca, hat sanatı öğrenmeye başlamış ve bu sanatı Laklakan Merhamet Diyarı'na asmak için bir levha almıştır.. Hikaye, karakterlerin böğürtlen toplama macerası ve ormanda buldukları kuş yumurtalarıyla ilgili bir olayla ilerler. Nilüfer, yumurtadan çıkan yavru kuşa yardım etmek ister, ancak Umur Amca ve diğer karakterler bunu yapmaz. Sonunda Nilüfer, Nilüfer ve Nilüfer, Umur Amca'nın hat sanatı ile yaptığı besmele harfleriyle çizilmiş leylek levhasını Laklakan Merhamet Diyarı'na asmak için alırlar. Video, doğa bilgisi ve hat sanatı konularını eğlenceli bir şekilde anlatmaktadır.
Bu video, "Türkiye'de Geleneksel Sanatlar" serisinin bir bölümü olup, Türk-Islam kültüründeki önemli görsel sanatları anlatmaktadır.. Video, öncelikle hat sanatının tanımı ve önemi ile başlayıp, Osmanlı döneminde şöhret kazandığı bilgisini vermektedir. Ardından hat sanatında kullanılan temel malzemeler (kalem, mürekkep, kağıt, hokka) detaylı olarak açıklanmaktadır. Daha sonra ebru sanatı tanıtılmakta, bu sanatın özellikleri ve kullanılan malzemeler (kitle, öd, toprak boya, fırçalar) hakkında bilgiler verilmektedir. Video, Türkiye'deki geleneksel sanatları tanıtan bir eğitim içeriği niteliğindedir.
Bu video, Mehmet Kaplan tarafından sunulan, Türk sanatları ve Türkçe dil bilgisi konularını içeren bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere yönelik çeşitli etkinlikler üzerinden bilgi vermektedir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Türk sanatları (hat, tezhip, minyatür, ebru, halı, kilim, dokumacılık, çini, seramik, ahşap oymacılık) tanıtılmakta ve Türk plastik sanatlarının gelişimi anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise Türkçe dil bilgisi kuralları (cümle ögeleri, nesne alma durumları, fiillerin etken-edilgen formları) ve kültürel mirasın korunması konuları ele alınmaktadır.. Video, beş etkinlikten oluşan bir yapıya sahiptir: kelimelerin anlamları eşleştirilmesi, soruların cevaplanması, metnin konusu ile ana fikrinin belirlenmesi, tarihi eserlerin korunması konulu konuşma yapma ve kavram havuzu kullanarak metin yazma etkinlikleri.
Bu video, Mehmet Emin Tokadi Hazretleri'nin hayatını ve menkıbelerini konu alan bir film veya dizi bölümüdür. Ana karakterler arasında Mehmet Emin Tokadi Hazretleri, Kasap Sade Muhammed Efendi, Ahmet Yekdes Cüryani Hazretleri, Yahya adında bir hat sanatçısı ve define arayan bir amca bulunmaktadır.. Video, Mehmet Emin Tokadi Hazretleri'nin menkıbelerini anlatan bir kitabın ve çerçevenin hikâyesini anlatmaktadır. Hikaye, define arayışının yanı sıra manevi bir define bulma yolculuğunu, hat sanatının öğretimi ve tasavvuf konularını içermektedir. Mehmet Emin Efendi'nin İstanbul'dan Mekke'ye hacca gitmesi, Ahmet Yekdes Cüryani Hazretleri'nin talebesi olması ve manevi bir define bulma yolculuğu detaylı olarak anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca define arayan bir amcanın mağarada tövbe etmesi, bir adamın kumar borcunu ödemek için tekrar mağaraya dönmek zorunda kalması ve sonunda mağaradan çıkması için bir tezgahın açılması gibi dramatik olaylar da yer almaktadır. Hikaye, "define ancak tevbe etmiş ve sırf Allah'ın rızasını kazanmak için çalışan kimselerin eline geçer" mesajıyla sona erer.
Bu video, bir din aliminin İslam'da resim ve tasvir konusundaki görüşlerini anlattığı bir dini sohbettir.. Videoda, Hz. Peygamber'in tasvir yapmanın yasak olduğunu belirttiği hadisler ve alimlerin bu konudaki görüşleri ele alınmaktadır. Konuşmacı, üç boyutlu put ve heykellerin en yasak olduğu, elle çizimlerin daha hafif bir konumda olduğu ancak insan tasvirlerinin pek sıcak karşılanmadığını açıklamaktadır. Ayrıca, minyatür çizimlerin ve hat sanatının İslam kültüründe daha fazla kullanıldığı, resim sanatının eğitici amaçlı kullanılabileceği vurgulanmaktadır. Video, İslam'da resim ve tasvir konusundaki yasaklar ve izinler hakkında detaylı bir inceleme sunmaktadır.
Bu video, Arif Hoca tarafından sunulan, MB, STS, A, ÖF, DHBT, ÖABT, DİAP ve KPSS sınavlarına hazırlanan öğrenciler için hazırlanmış bir eğitim dersidir. Öğretmen, öğrencilere sorular sorarak interaktif bir şekilde dersi ilerletmektedir.. Video, sanat kavramının tanımı ve özellikleri ile başlayıp, zanaat, sanatın doğuşunda etkili olan unsurlar, Osmanlı toplumunda sanat eğitimi ve sanat dalları hakkında bilgiler içermektedir. İçerikte görsel sanatlar (resim, mimarlık, hat ve tezhip), tasavvuf ahlakı, gelişmiş ülkelerin eski uygarlıkların kültür ve sanatlarına karşı gösterdiği ilgi, sanatkarların kültür çevresine bağlılığı ve sanatın dini kaynağı gibi konular işlenmektedir.. Ders boyunca çeşitli sorular sorularak konular pekiştirilmekte ve doğru cevaplar açıklanmaktadır. Ayrıca sanatı toplumun medeni yükselişi için yapan önemli sanatçılar (Mimar Sinan, Mustafa İtri, Dede Efendi, Şeyh Galip, Şeyh Hamdullah, Ahmet Karahisari, Mustafa Rakım) hakkında bilgiler verilmektedir. Video, İslam sanatları tarihi konusunun ikinci videoda devam edeceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere geleneksel sanatların motiflerini kullanarak resim yapma sürecini adım adım göstermektedir.. Videoda ebru, hat, minyatür ve tezhip motifleri kullanılarak bir resim çalışması anlatılmaktadır. Önce gerekli araç gereçler (keçeli kalemler, flamalar, kalemler, guaj veya suluboya) tanıtılmakta, ardından ebru ve çili motifleri ile gölge resim seçimi gösterilmektedir. Daha sonra motiflerin çizilmesi, kopyalanması ve boyanması aşamaları detaylı olarak açıklanmaktadır. Video, öğrencilerin yaptığı örnek resimlerle sonlanmaktadır.