1954'te Minneapolis-Moline ortaklığıyla TürkTraktör kuruldu. İlk traktör 1955'te üretildi. 1960'ta kârla kapandı ve yönetim tamamen Türk personele geçti
Türkiye'nin ilk kağıt fabrikası 1936'da Celal Bayar tarafından açıldı. Fabrikanın kurucusu ve ilk müdürü Mehmet Ali Kağıtçı'dır. 1936-2005 yılları arasında Türkiye'nin en büyük kağıt fabrikası olarak faaliyet gösterdi
Alum was known since 5th century BCE for dyeing and medicinal purposes. Alum became international commodity during Middle Ages. Renaissance scientists recognized alum as salt of new earth. Aluminium metal was discovered by Ørsted in 1825
Bu video, Makel firmasının tarihçesini anlatan bir tanıtım içeriğidir. Konuşmacı, firmanın kuruluşundan günümüze kadar olan gelişimini kronolojik olarak aktarmaktadır.. Video, Makel'in 1977'de Bayrampaşa'da elektrik sektörüne yan sanayi olarak hizmet vermeye başlamasından başlayarak, 1987'de anahtar priz üretimine geçişini, 1996'da mevcut tesise taşınmasını ve 1998'de sayaç üretimine başlamasını anlatmaktadır. Ayrıca 2004'te Türkiye'de ilk yerli elektronik sayaç üretimini başlatması, 2010'da panelmetreler ve uzaktan okuma sayaçlar üretmeye başlaması ve 2013'te Sanayi Bakanlığı tarafından onaylanan AR-GE merkezini kurması gibi önemli dönüm noktalarını da içermektedir.
Bu video, Aselsan'ın kuruluş sürecini konu alan bir dramatik anlatımdır. Videoda Yavuz Yıldırım (konuşmacının babası), Adnan Kahveci, Sezai Paşa ve diğer karakterler yer almaktadır.. Video, 1975'te kurulan Aselsan'ın ilk günlerini ve Türkiye'nin kendi hava savunma sistemini üretme hayalini anlatmaktadır. Yavuz Yıldırım'ın akıllı ve yaratıcı bir genç olduğu, Adnan Kahveci'nin de benzer özelliklere sahip olduğu belirtilmektedir. Ayrıca, fabrikada titanyum kablo temin etme gibi zorlu görevlerin nasıl çözüldüğü ve ülkenin geleceği için yapılan çabalar gösterilmektedir.
Türkiye'nin ilk kağıt mühendisi Mehmet Ali Kağıtçı'nın girişimleriyle Sümerbank bünyesinde kuruldu. İlk fabrika 1934-1936 arasında inşa edildi ve 1939'da ilk yerli kağıt üretildi. Fabrika başlangıçta yıllık 11 bin ton üretim kapasitesine sahipti. II. Dünya Savaşı sırasında ülkenin kağıt ihtiyacının yarısını karşıladı
Bu video, Türk Traktör'ün kuruluşundan günümüze kadar olan tarihini anlatan bir tanıtım filmidir.. Video, 1923 yılında kurulan Türk Traktör'ün Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk traktör fabrikası olduğunu ve tarım sektöründe önemli bir rol oynadığını anlatmaktadır. 1963 yılında Fiat ile yapılan lisans anlaşması sonrası şirketin gelişimi, 1967'de Türk Traktör ve Ziraat Makineleri olarak isim değişikliği, günümüzdeki teknolojik altyapısı, yatırım miktarı ve ihracat faaliyetleri detaylı olarak aktarılmaktadır. Ayrıca şirketin Avrupa'nın en büyük dört traktör fabrikasından biri olduğu ve Türkiye pazarının %43'ünü kapladığı bilgisi de paylaşılmaktadır.
Daniel Haláth founded railway rolling stock workshop in Poprad in 1904. Company gained Czechoslovak Railways contract in 1922. During WWII, company survived despite German occupation. Nationalization in 1948 created VAGÓNKA TATRA POPRAD
MAN Türkiye, 1966'da MAN ve Ercanlar A.Ş. ortaklığıyla kuruldu. Şirket, MAN'ın Almanya dışındaki ilk üretim merkezi oldu. 1967'de ilk kamyon üretim tesisi açıldı. 1981'de Ankara'da motor fabrikası kuruldu
Bu video, Türkiye'de otobüs üretiminin tarihini anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda çeşitli otobüs üreticilerinin (MAN, TEMSA, Otomarsan/Mercedes-Benz Türk) temsilcileri ve tarihçiler yer almaktadır.. Video, 1983'ten başlayarak Türkiye'de otobüs üretiminin gelişimini kronolojik olarak anlatmaktadır. MAN'ın şehirlerarası otobüs üretimine yeniden dönüşü, TEMSA'nın Mitsubishi lisansıyla üretim başlaması, Otomarsan'ın Mercedes-Benz Türk olarak yeniden yapılanması ve çift katlı otobüs üretiminin gelişimi gibi önemli dönüm noktaları ele alınmaktadır. Ayrıca, Türkiye'de otobüsün sadece bir araç değil, kendi kültürü ve ritüelleri olan bir yaşam tarzı olarak nasıl algılandığı da vurgulanmaktadır.
Bu video, Ege Gübre şirketinin kurumsal tanıtımını yapan bir film formatındadır. Şirketin tarihçesi, faaliyetleri ve yapısı hakkında bilgi verilmektedir.. Video, Ege Gübre'nin 1973 yılında kurulmasından başlayarak şirketin gelişimini anlatmaktadır. Aliağa-Nemrut Körfezi kıyısında 1978 yılında faaliyete geçen ilk kompoze üretim tesisinden başlayarak, liman faaliyetleri, gübre üretim teknolojileri, depolama kapasiteleri ve satış ağı hakkında detaylı bilgiler sunulmaktadır. Ayrıca, şirketin çevre dostu yaklaşımları ve 40 yılı aşkın geçmişteki öncü konumları vurgulanmaktadır.
Bu video, Eczacıbaşı'nın krepli kağıt üretimine giriş hikayesini anlatan bir belgesel formatındadır.. Video, Eczacıbaşı'nın krepli kağıt üretimine giriş nedenlerini ve bu alandaki gelişimini anlatmaktadır. Krepli kağıdın temizlik ve sağlıkla ilişkisi, Eczacıbaşı'nın sağlık simgesi olması ve 1970 yılında kendi olanaklarıyla ipek kağıt ve kara mürsel tesislerini kurması ele alınmaktadır. İlk yılların sıkıntılı geçtiği, ancak on yıldan fazla bir süre sonra üç kat büyümeye hazırlandıkları belirtilmektedir.
Bu video, İstanbul Beşiktaş Barbaros Meydanı'nda bulunan Deniz Müzesi'nin bulunduğu bölgede 1930'larda Nuri Demirağ'ın açtığı uçak fabrikasının tarihini anlatan bir belgesel formatındadır.. Video, 1935'li yıllarda açılan uçak fabrikasının yapısını ve işleyişini detaylı şekilde anlatmaktadır. Fabrika, atölye olarak adlandırılmış olup, ön tarafta bürolar, mühendislik büroları ve malzeme ambarları, arka tarafta kaynakhaneler ve hangarlar bulunmaktadır. Ayrıca üç katlı büro ve resimhane binası ile iskelenin de bulunduğu belirtilmektedir.
Bu video, Türkiye'deki demir çelik sektörünü tanıtan bir belgesel formatındadır. Video, sektörün önde gelen sivil toplum örgütleriyle birlikte Türkiye'deki demir çelik üretimini anlatmaktadır.. Video, demir ve çelikün insanlık tarihindeki önemi ile başlayıp, Anadolu'daki madencilik geleneğini ve demir-çelik sektörünün gelişimini kronolojik olarak anlatmaktadır. Özellikle Türkiye'de modern demir-çelik sektörünün Cumhuriyet döneminde nasıl kurulduğu, 1925'ten 1939'a kadar olan süreçte yapılan çalışmalar ve Karabük'te kurulan ilk demir çelik fabrikasının tarihi detaylı şekilde ele alınmaktadır.
Bu video, Erdemir'in kuruluşundan günümüze kadar olan 50 yıllık tarihini anlatan bir belgeseldir. Video, Erdemir'in Türkiye'nin sanayileşme sürecindeki rolünü ve gelişimini kronolojik olarak anlatmaktadır.. Video, 1961'de temellerinin atıldığı ve 1965'te üretime başlayan Erdemir'in, Türkiye'nin yassı çelik ihtiyacını karşılayarak sanayileşme hamlesindeki önemini vurgulamaktadır. 1970'lerden 2010'lara kadar Erdemir'in kapasite artışları, yeni yatırımlar ve 2001'de Oyak bünyesine alınması gibi dönüm noktaları anlatılmaktadır. Video, Erdemir'in günümüzde Türkiye'nin lider çelik üreticisi ve Erdemir Grubu olarak dünya ölçeğinde bir oyuncu haline geldiğini, 13 bin çalışanı ve 50 yıllık bilgi birikimiyle Türk sanayisinin öncüsü olduğunu belirterek sona ermektedir.
Bu video, Mercedes-Benz Türk Otobüs Fabrikası'nın kuruluş ve gelişim sürecini anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda fabrika çalışanları, proje müdürleri ve yöneticiler kendi deneyimlerini paylaşıyorlar.. Video, 1967-1968 yıllarında Davutpaşa'da kurulan ve 1993 yılında Hoşdere'ye taşınan Mercedes-Benz Türk Otobüs Fabrikası'nın hikayesini anlatıyor. Fabrika, Avrupa Birliği pazarlarının en üst segmentlerine hitap edecek otobüslerin üretilmesi amacıyla kurulmuş ve dünyanın en entegre otobüs üretim tesisi olarak tanıtılıyor. Videoda fabrika inşaatının zorlukları, ilk üretim günleri, teknolojik yenilikler ve çalışanların fabrikaya olan bağlılığı anlatılıyor.
Bu video, Türkiye'de otomobil üretiminin tarihini anlatan bilgilendirici bir belgesel formatındadır. Konuşmacı, 1960'lı yıllardan günümüze kadar olan süreçte Türkiye'de otomobil üretiminin gelişimini kronolojik olarak aktarmaktadır.. Video, Türkiye'de otomobil üretiminin başlangıcından başlayarak Oyak'ın Fiat ve Volvo ile yaptığı anlaşmaları, Renault ile yapılan anlaşmayı ve bu süreçte üretilen modelleri (Renault 12, Renault 9, Renault 11, Renault 21, Renault 19, Megane, Clio, Fluence) detaylı şekilde anlatmaktadır. Daha sonra Oyak Renault fabrikalarının tarihi, üretim kapasitesi ve 2024 yılına kadar fabrikalarda üretilen toplam otomobil, motor, şase ve şanzıman sayıları ile yıllık elektrikli otomobil bataryası üretim kapasitesi hakkında bilgiler verilmektedir.. Videoda ayrıca Türkiye'nin ilk station wagonlu, ilk klimalı, ilk dizel motorlu, ilk otomatik şanzımanlı ve ilk yol bilgisayarlı otomobillerinin Oyak Renault tarafından üretilmesi, dördüncü nesil Renault Clio'nun 2012 yılında üretimine başlanması ve 2015 yılında beş milyonuncu otomobilin üretilmesi gibi önemli dönüm noktaları da ele alınmaktadır.
"Markaların Hikayelerinde" serisinin bir bölümü olan bu belgesel formatındaki video, Burdur Traktör Fabrikası'nın (İSBORA) kuruluş ve çöküş hikayesini anlatmaktadır.. Video, 1978 yılında Milliyet gazetesinde çıkan ilanla başlayan İSBORA'nın kuruluş sürecini, Turgut Özal'ın yönetim kurulu başkanlığı, Japon teknolojisi kullanımı ve Türkiye'deki traktör talebi hakkında bilgiler sunmaktadır. Ardından şirketin finansal durumu, 24 Ocak 1980 kararlarının etkisi ve iflas süreci ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise fabrika arazisinin Enka tarafından satın alınması, 1987-1990 yılları arasındaki konsolidasyon süreci ve sonrasında yaşanan olaylar anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca fabrika arazisinin 2000'li yıllardan itibaren İran, Polonya ve Ukrayna gibi çeşitli yatırımcılar tarafından ilgi görmesi ve son olarak Adalet Bakanlığı'na devredilerek keçi çiftliği olarak kullanılması, Türkiye'deki cezaevi ihtiyacı ve fabrika arazisinin cezaevi olarak kullanılması konusundaki absürtlük üzerine düşünceler de paylaşılmaktadır.
Bu video, Utku Başarlı'nın sunduğu bir programın kısa bir bölümüdür. Programda Osmanlı'da modernleşme süreci ve Haliç Tersanesi'nin bu süreçteki rolü anlatılmaktadır.. Video, Osmanlı'da modernleşmenin taşıyıcısı ve ilk endüstri merkezi olan Haliç Tersanesi'nin modernleşmenin sembolü olduğunu vurguluyor. Ayrıca saat kuleleri ve geri dönüşümle kazanılabilecek faydalar hakkında bilgi veriliyor. Programın pazar günü 15:00'de yayınlanacağı belirtiliyor.