Din araştırmaları XIX. yüzyıla kadar felsefi ve teolojik amaçlarla yapılmıştır. Antik Yunan'da ilk bilimsel din araştırmaları başlamıştır. Ortaçağ Hristiyan dünyası diğer dinleri putperestlik olarak görmüştür. Haçlı Seferleri ve misyonerlik faaliyetleri yeni din kaynakları sağlamıştır
Akıcı anlatım ve yüksek ses kalitesi sunuyor. Merve isimli sunucu her sabah 5'te kalkıp kitap okuyor. Konular daldan dala, kısa ve net şekilde aktarılıyor. Mitoloji ve dinler tarihinde önemli tespitler içeriyor
First comprehensive study of shamanism in general history of religions. Translated from French by W.R. Trask. Published by Princeton University Press in 1964
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan dinler tarihi dersidir. Eğitimci, Şinasi Gündüz'ün "Dünya Dinleri" kitabının giriş bölümünü temel alarak konuyu anlatmaktadır.. Video, dinin tanımı ve özellikleri ile başlayıp, dinin ontolojik ve teolojik merakları, ahlaki gereklilikleri ve toplumsal yapının tesisi gibi fonksiyonlarını ele almaktadır. Daha sonra dinler tarihi bilim dalı, yöntemleri, kaynakları ve İslam tarihindeki dinler tarihi geleneği incelenmektedir. Son bölümde ise mezhepler, kültler, senkratizm ve yeni dini hareketler hakkında bilgiler verilmektedir.. Videoda ayrıca dinin sadece metafizik veya aşkın varlıklara yönelik değil, inançsızlık da bir inanç türü olduğu vurgulanmakta, Kur'an'daki din terimi, İslam'daki din kavramı ve Batı'daki din anlayışı karşılaştırılmaktadır. Türkiye'deki dinler tarihi eğitimi ve Akhenaton örneği üzerinden kültlerin özellikleri ve tarihsel gelişimi de ele alınmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan dinler tarihi dersinin kaydıdır. Eğitimci, din kültürü ve ahlak bilgisi alan bilgisi kapsamında dinler tarihi konusunu anlatmaktadır.. Videoda dinler tarihinin tanımı, konusu, içeriği ve amaçları açıklanmakta, dinler tarihi ile İslam bilimleri arasındaki ilişkiler ele alınmaktadır. Ayrıca din ve mitoloji arasındaki benzer ve farklı yönler, dinin toplum hayatındaki yeri ve mimari, estetik, sanat, edebiyat, hukuk, siyaset, sosyal ve kültürel alanlardaki yansımaları detaylı olarak anlatılmaktadır.. Video, sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini içermekte, dinin kaynağı hakkındaki vahiy temelli ve evrimci görüşleri karşılaştırmakta ve Hira mağarası ile Ashab-ı Kehf mağarası gibi tarihi yerlerin gösterilmesiyle zenginleştirilmiştir.
Bu video, dinler tarihi serisinin üçüncü bölümü olup, Buda'nın (Siddhartha Gautama) hayatını ve Budizm'in felsefi inanç sistemini anlatan eğitici bir belgesel formatındadır.. Video, Buda'nın M.Ö. 6-5. yüzyıllarda Hindistan'da prenslikten hiçliğe, oradan ise insanı kamile giden yolculuğunu kronolojik olarak anlatmaktadır. İçerikte Buda'nın meditasyon yolculuğu, samsara kavramı, karma felsefesi, nirvana'ya ulaşma yolu ve Hindistan'daki Budizm'in yayılışı detaylı şekilde ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca Hindistan'ın kralı Asoka'nın Budizm'i yayma çabaları, Nalanda Üniversitesi'nin kuruluşu ve Budizm'in günümüzdeki durumu, yanlış anlaşılmaları ile gelecekteki potansiyeli de incelenmektedir. Budizm'in İslam dininin kalbi olarak tasvir edilen tasavvufla olan yakın bağları da videoda vurgulanan konular arasındadır.
Din, insanın kutsal olana yönelik duygu ve davranışlarını ifade eden yaşam tarzıdır. Dinler tarih boyunca insanla birlikte var olmuş ve evrim göstermiştir. Dinler tarihi, dinleri teolojik ve kurumsal yapılarıyla inceler
"Gerçeği Bul" kanalının dinler tarihi serisinin dördüncü ve semavi dinler başlığının son bölümü olan bu video, bir konuşmacının İslam tarihi hakkında eleştirel bir bakış açısıyla yaptığı incelemeyi içermektedir.. Video, İslam'ın kökeni ve peygamberlik öncesi döneminden başlayarak, Hz. Muhammed'in hayatı, ölümü ve sonrasında yaşanan olayları kronolojik olarak ele almaktadır. Dört halife dönemi, Emevi hanedanı, Abbasiler ve günümüzdeki İslam dünyasındaki yozlaşma gibi konular detaylı şekilde incelenmektedir. Konuşmacı, İslam tarihinin "pek anlatılmayan ve üzeri sürekli örtülmeye çalışılan bir bölümü" olduğunu vurgulayarak, Kur'an'daki bazı tezatları eleştirmektedir.. Videoda ayrıca Hz. Muhammed'in eğitimi, "İkra" emrinin anlamı, İslam'ın savaş ve kılıç zoruyla yayıldığı iddiası, hadis toplama kavramının doğuşu ve tarikat kavramının İslam tarihindeki etkileri gibi tartışmalı konular da ele alınmaktadır. Konuşmacı, bir sonraki videoda çeşitli temel inanışları inceleyeceğini belirterek videoyu sonlandırmaktadır.
"Yeni Gün" (yaŋı kün) kavramı Eski Türk Budizminde uzun süre tartışılmıştır. Kavramın tanıklıkları Mani nüshaları ve 10. yüzyıl Uygur belgelerine dayanmaktadır. Moğollar döneminde (13-14. yy) "yaŋı kün" kelimesi sıkça kullanılmıştır
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Dinler Tarihi dersinin bir bölümüdür. Eğitmen, DIAB, DHBT, MBS ve HL sınavları için hazırlanan bu eğitim içeriğinde dinler tarihi konusunu anlatmaktadır.. Video, dinler tarihi temel kavramlarıyla başlayıp, karşılaştırmalı dinler tarihi alanında önemli eserleri tanıtmaktadır. Ardından Hinduizm, Budizm, Jainizm ve Sihizm gibi Hint kökenli dinler detaylı olarak ele alınmaktadır. Her dini kendi kendine inceleyerek, temel inançları, kurucuları, kutsal kitapları ve ibadet şekilleri hakkında bilgiler verilmektedir.. Video, din kavramları (teosentrik, kristosentrik, etnosentrik, düalizm, henoteizm, politeizm, deizm, antropomorfizm ve muharref dinler) ile başlayıp, Hinduizm'in kast sistemi ve temel inançları (reenkarnasyon, samsara, mokşa, karma, avidya) hakkında bilgiler sunmaktadır. Daha sonra Budizm, Jainizm ve Sihizm dinleri karşılaştırmalı bir yaklaşımla incelenmekte ve ikinci videoda Çin ve Japon dinlerinin ele alınacağı belirtilmektedir.
Bu video, Ebru Hoca tarafından sunulan bir eğitim dersidir. Eğitmen, dinler tarihi dersinin ikinci ünitesi olan İslam konusunu anlatmaktadır.. Video, İslam kavramının tanımıyla başlayıp, Hz. Muhammed'in peygamberliği, Kur'an-ı Kerim'in indiriliş süreci ve İslam devletinin kuruluşu hakkında bilgiler vermektedir. Daha sonra İslam inancının altı temel esası (Allah'a iman, meleklere iman, kitaplara iman, peygamberlere iman, ahiret gününe iman, kader ve kazaya iman) detaylı olarak açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca peygamberlik kavramı, peygamber ve resul arasındaki farklar, ahirete imanın dünyada sağladığı faydalar ve kader kavramı gibi konular da ele alınmaktadır. Eğitmen, izleyicilere not alma önerileri de yapmaktadır.
"Gerçeği Bul" adlı programın bir bölümü olan bu video, bir araştırmacı tarafından sunulan dinler tarihi ve arkeoloji konularında bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, Merky Sedek adlı gizemli karakterin hikayesini ve onun İbrahim Peygamber ile olan ilişkisini detaylı şekilde ele almaktadır.. Video, Merky Sedek'in hayatını, ölümsüz bilgeliği ve farklı dinlerdeki benzer figürlerle ilişkisini incelemektedir. İçerik, Merky Sedek'in Ölü Deniz Parşömenleri ve diğer apokrif eserlerden yararlanarak incelenmesiyle başlayıp, tufan öncesi dünyada doğan ve tufandan kurtulan tek insan olarak anlatılan hikayesini anlatmaktadır. Daha sonra Hermes Trismegistus kelimesinin gerçek anlamı ve üç ölümsüz bilge figürü (Enok, Hızır ve Melkisedek) hakkında bilgiler verilmektedir.. Konuşmacı, Tevrat'ın zamanla nasıl yozlaştığını, peygamberlerin aslında eski mitolojik tanrıları yayan bilgeler olduğunu ve farklı dinlerdeki gizemli karakterlerin benzerliklerini karşılaştırmaktadır. Video, bu gizemli figürlerin gerçek kimlikleri ve amaçları hakkında sorularla sonlanmaktadır.
Romanya doğumlu dinler tarihçisi, filozof ve üniversite hocası. 1928'de Hindistan'da Sanskritçe eğitimi aldı ve Gandhi ile tanıştı. 1945'te Paris'te, 1956-1985 arası Chicago Üniversitesi'nde çalıştı
Bu video, dinler tarihinin üçüncü bölümü olarak sunulan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Yahudilik dininin tarihini, inanç sistemlerini ve temel unsurlarını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, Yahudilik'in monoteist din ailesinin en eski din olduğunu ve Hz. İbrahim'in ilahi ata olarak kabul edildiğini açıklayarak başlıyor, ardından Hz. İbrahim, Hz. İshak, Hz. Yakup ve Hz. Musa'nın hikayelerini kronolojik olarak ele alıyor. Daha sonra krallık döneminden Süleyman Mabedi'nin inşası, bölünmesi ve yıkılması, Yahudilerin kutsal metinleri, inançları ve önemli bayramları anlatılıyor. Son bölümde ise Yahudilik'in ibadet uygulamaları, gelenekleri, din görevlileri ve beslenme yasaları gibi konular açıklanıyor.. Konuşmacı, Yahudilik'in tarihsel sürecinin önemli olduğunu ve ÖSYM'nin bu konudaki önemini vurgulayarak, Yahudiliği ayrı bir videoda daha detaylı ele aldıklarını belirtmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan dinler tarihi serisinin beşinci ve son bölümü olan Yahudilik hakkında kapsamlı bir ders formatındadır.. Video, Yahudilik'in temel unsurlarından başlayarak tarihsel gelişimini kronolojik olarak ele almaktadır. İlk olarak Yahudilik'in monoteist yapısı, önemli peygamberleri ve dini metinleri (Tevrat, Ketubin, Nevi) anlatılmakta, ardından Yahudi tarihinin yedi ana dönemi (İbrahim, İshak, Yakup, Musa, Yeşu, hakimler ve krallık dönemleri) açıklanmaktadır. Son bölümde ise Yahudilik'in önemli bayramları ve günümüzdeki Yahudi mezhepleri (Reformist, Muhafazakar, Yeniden Yapılandırmacılık ve Ortodoks) incelenmektedir.. Video özellikle sınavlarda çıkabilecek önemli bilgileri içermekte olup, Tevrat'ın yapısı, On Emir, Yahudi bayramları ve mezheplerin temel özellikleri gibi konuları detaylı şekilde ele almaktadır.
Bu video, Marmara Üniversitesi'nde dinler tarihçisi olarak çalışmış ve şu anda arkeolojiye dönmüş bir akademisyen tarafından verilen akademik bir seminer sunumudur.. Seminer, dinler tarihi biliminin temel özelliklerini ele almaktadır. Konuşmacı, dinler tarihinin tarih biliminin bir dalı olduğunu açıklayarak, din fenomeninin üç temel özelliğini (tanrı inancı, kutsallık ve ölüm sonrası hayat) detaylı şekilde inceler. Ayrıca dinlerin sınıflandırılması (politeist, henoteist, düalist ve monoteist dinler), dinler tarihi biliminin tarihsel gelişimi, metodolojik temelleri ve dinlerin psikolojik boyutları da ele alınmaktadır.. Sunumda dinin tanımı, ritüel kavramı ve dinlerin siyaset ile ekonomi arasındaki ilişkiler de açıklanmaktadır. Konuşmacı, tüm dinlerde ölüm sonrası hayat kavramının yer aldığı vurgusunda olup, Jainizm'in bu özelliğe sahip olmadığını belirtmektedir.