Nasreddin Hoca üç arkadaşıyla medresede eğitim görürdü. Hocasının sevimli bir kuzusu vardı ve her gün et ihtiyacını karşılardı. Kuzuyu kesip kemikleri birleştirerek dua ederek diriltirdi
Hoca pazarda keçi kafasının çoğunu yer, sadece kemikleri kalır. Kadı'nın şiirini beğenmeyen Hoca hapse atılır. Hekim, kabristandaki mezarları tedavi ettiği için yüzünü kapatır
Krişna, mavi teni ve şefkat tanrısı olarak bilinir. Vişnu'nun sekizinci avatarı olarak kabul edilir. Sanskritçede "siyah" anlamına gelir. Resimlerde genellikle koyu mavi tonlarında resmedilir
Bu video, bir film veya dizi bölümünden sahneleri içermektedir. Karakterler arasında Franklin, bir botanikçi, emekli iblis avcıları, bir keşiş, Teğmen Gerard, Julie ve diğer karakterler bulunmaktadır.. Video, çölde yaşayan bir barda başlayan ve bir veba iblisinin ortaya çıkmasıyla devam eden bir hikayeyi anlatmaktadır. Karakterler, iblisleri yok etme çabalarını gösterirken, kutsal kitap okuyucuları ve keşişlerin iblislerin gerçek kimliğini ve meleklerin görevlerini anlatmasıyla hikaye derinleşir. Hikaye, karakterlerin iblislerle mücadelesi, ruhlarını kurtarma çabaları ve sonunda bir şerif karakoluna ulaşmalarıyla devam eder.. Videoda ayrıca Mahşerin Dört Atlısı'ndan biri olan kıtlık atlısının yaklaştığı, iblislerin insanları öldürmek için bir kulübe toplandığı ve karakterlerin iblisleri parçalara ayırıp ayrı yerlere gömmeye karar verdikleri sahneler de yer almaktadır. Hikaye, "her şeyin bir bedeli var" ve "sadece iyilik yapmak" gibi dini mesajlarla sona erer.
Bu video, bir röportaj formatında olup, sunucu Mersin'den Ayşe Hanım'ın rüyasını yorumluyor. Ayrıca Mevlana'nın bir hikayesini anlatıyor.. Videoda öncelikle Ayşe Hanım'ın tehlikeli bir yerde yaşadığı ve bir kişi tarafından kurtarıldığı rüyası yorumlanıyor. Rüya, psikolojik baskı ve dedikodularla ilgili bir uyarı olarak yorumlanıyor. Ardından Mevlana'nın oğluna kurt postu hikayesi anlatılıyor ve bu hikaye, dertleri gülümseyerek karşılamak ve her derdin arkasında Allah'ın olduğunu vurguluyor.
Bu video, bir konuşmacının bir arkadaşının anlattığı hikayeyi aktardığı bir dini anlatımdır. Konuşmacı, zengin bir ailenin İslami bir medreseye tanışması ve bu medresenin onların hayatlarına etkisini anlatmaktadır.. Video, zengin bir ailenin İstanbul'da bir medreseye tanışması ve bu medresenin onların İslami bir hayat tarzına yönelmesine nasıl vesile olduğunu anlatmaktadır. Hikaye, ailenin zenginliğinden, medresenin açılışından, kadınların İslami eğitim almaya başlamasından ve bir erkeğin İslami bir hayat tarzına yönelmesine kadar olan süreci kronolojik olarak aktarmaktadır. Özellikle bir erkeğin İslami bir hayat tarzına yönelmesi için yaşadığı zorluklar ve sonunda İslami bir hayat tarzına yönelmesi detaylı bir şekilde anlatılmaktadır.
Siddhartha, zengin Brahman'ın oğlu olarak Samanalar'ın yanında eğitim görür. Samanalar'ın yanında üç yıl kaldıktan sonra Buddha'nın yanına gider. Buddha'nın öğretisini dinler ve kendi yolunu seçer
Bu video, bir çocuk hikayesi formatında olup, Kabadayı, Ömer, Şeker Hoca ve Bestami adlı karakterlerin yer aldığı bir anlatım sunmaktadır.. Hikaye, Kabadayı'nın unuttuğu Kur'an okumayı tekrar öğrenmek istemesi ve bunu kimseye söyleyememesi etrafında şekillenmektedir. Ömer'in Kabadayı'ya Kur'an okumayı öğretmesi, Bestami'nin Kabadayı ve Ömer hakkında merak etmesi ve Uyanık'ın gerçekçi yalan söyleme becerisini geliştirmesi hikayenin ana olaylarını oluşturmaktadır. Video, yalan söylemenin kötü olduğunu ve herkesin yardıma ihtiyaç duyabileceğini vurgulayarak sona ermektedir.
Bu video, tasavvuf ve aşk temalarını işleyen bir dizi veya film bölümünden kesitlerdir. Ana karakterler arasında Mustafa Hoca (ser müderris), Şeyh Kudsi, Ayşe, Adem ve diğer medresede çalışan kişiler bulunmaktadır.. Video, Mustafa Hoca'nın Sultaniye Medresesi'nden istifa etmesi ve tasavvuf yoluna yönelmesi etrafında şekillenmektedir. İlk bölümde Mustafa Hoca'nın istifası ve Şeyh Kudsi'ye gitme kararı anlatılırken, ikinci bölümde tasavvuf yoluna yönelmesi ve Ayşe ile olan aşk ilişkisi ele alınmaktadır. Son bölümde ise bir dervişin şeyh efendinin dergahına katılmak için özür dilemesi ve şeyh efendinin onu kabul etmeme kararı gösterilmektedir.. Hikaye, ilim, dervişlik ve hakikat temalarını işleyerek, Mustafa Hoca'nın medreseden ayrılıp tasavvuf yoluna yönelmesi sürecini ve bu yolculukta karşılaştığı zorlukları konu almaktadır.
Kıssa, Tevrat, İncil ve Kur'an'da yer alan dini bir hikayedir. Türk, Fars, Keşmir, Afgan ve Urdu edebiyatlarında farklı isimlerle işlenmiştir. XIII. yüzyıldan XIX. yüzyıla kadar Türk edebiyatında yazılmıştır
Bu video, Fırat ve Dicle nehirlerinin gizemli hikayelerini anlatan bir bilgilendirme içeriğidir. Konuşmacı, Peygamber Efendimizin Miraç Gecesi'nde öğrendiği bilgileri ve bu nehirlerin tarihsel ve dini önemi hakkında bilgiler paylaşmaktadır.. Video, Fırat ve Dicle nehirlerinin cennetten gelen dört nehirden biri olduğu bilgisiyle başlayıp, özellikle Fırat nehri hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Fırat nehri'nin altında saklanan büyük bir sır, bu sırın ortaya çıkmasıyla ülkeler arasındaki çatışmalar ve Hz. Mehdi döneminde bu hazinenin ortaya çıkacağı rivayetleri anlatılmaktadır. Daha sonra Dicle nehri'nin Danyal Peygamber'in asasıyla oluştuğu hikayesi ve Kırklar Dağı efsanesi gibi gizemli olaylar ele alınmaktadır. Video, bu nehirlerin sadece doğal kaynaklar değil, aynı zamanda dini ve tarihi anlamlar taşıdığını vurgulamaktadır.
Bu video, Yusuf Peygamber'in hikayesini anlatan bir dini film veya animasyon sahnesidir. Videoda Yakup (Yusuf'un babası), oğulları (Bünyamin dahil), Mısır Azizi (Yusuf) ve Mısır Kralı gibi karakterler yer almaktadır.. Video, Yakup'un oğullarını Mısır'a buğday almak için göndermesiyle başlar. Oğullar Mısır'da Mısır Azizi'nin huzuruna çıkar ve Bünyamin'in ağladığını görürler. Yakup, Mısır Azizi'nin davranışlarında bir sırrın olduğunu düşünerek ona bir mektup yazdırır ve oğullarını Mısır'a geri gönderir. Video, Mısır Kralı'nın Mısır'a gelişini ve Mısır Azizi'nin yeni bir sorunla uğraştığını belirten bir sahneyle sona erer.
Mara is an Asura celestial king who tried to prevent Prince Siddhartha's enlightenment. Name first mentioned in Atharva Veda as Mrtyu and Agha Mara. Word "Māra" means 'causing death' or 'killing' in Sanskrit. Associated with death, rebirth and desire in Buddhist cosmology
Bu video, Yusuf'un hayatını konu alan bir dini film veya animasyon bölümüdür. Hikayede Yusuf, Malik, Kıtmir ve diğer kervan üyeleri yer almaktadır. Yusuf, İbrahim'in oğlu, İsmail'in torunu ve Zar'ın oğlu olarak tanıtılmaktadır.. Video, Yusuf'un köle olarak satılmak üzere kervanla yolculuğa çıkması ve yaşadığı olayları anlatmaktadır. İlk olarak Yusuf'un kaçması ve Malik'in elini kırması, ardından Yusuf'un Malik'i affetmesi ve onun elini iyileştirmesi gösterilmektedir. Daha sonra Yusuf'un bir hastanın iyileşmesine yardım etmesi ve kervandaki insanların ona olan inançlarının artması anlatılmaktadır. Hikaye, Yusuf'un Allah'a olan inancı ve onun yardımıyla insanların iyileşmesi üzerine odaklanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Osmanlı döneminden örnekler vererek Yahya Efendi'nin hayatını ve Kanuni Sultan Süleyman ile olan ilişkisini anlattığı bir tarih sohbetidir.. Video, üç ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Allah'ın esrarına talip olmanın bedeli ve Yahya Efendi'nin bir adama fare emanet etme hikayesi anlatılmaktadır. İkinci bölümde, Kanuni Sultan Süleyman Han döneminde İstanbul'da yaşanan kolera salgını sırasında Ayasofya Camii'nde yapılan dua ve Yahya Efendi'nin bu duada rolü ele alınmaktadır. Son bölümde ise Yahya Efendi'nin Kanuni Sultan Süleyman ile yaşadığı kayık olayı ve "neme lazım" meselesi detaylı şekilde aktarılmaktadır.. Videoda ayrıca Yahya Efendi'nin İstanbul Boğazı'nın dört muhafızından biri olduğu, denizcilerin ona niyaz ederek yola çıktıkları ve Şehzade Mustafa'nın katli konusundaki duruşu gibi bilgiler de paylaşılmaktadır. Video, bir sonraki bölümde Kelami Efendi'nin hikâyesinin anlatılacağı bilgisiyle sona ermektedir.
Bu video, Osmanlı döneminde geçen bir dizi veya film sahnesini göstermektedir. Ana karakterler arasında Şeyh Vefa Sultan, Sinan Paşa, Şeyhülislam Molla Gürani, Rodos'tan gelen Andreas, Akif Asım Efendi'nin oğlu ve diğer dervişler bulunmaktadır.. Video, Şeyh Vefa Sultan'ın Konstantiniyye'ye gelişini ve Siperaki'de dergah kurma çabalarını konu almaktadır. Hikaye, dergah inşaatı için malzeme toplama zorlukları, şehir sakinlerinden ve Hıristiyan tebaa tarafından karşılaşılan engeller ve sonunda dergahın inşa edilmesiyle devam etmektedir.. Videoda ayrıca dini ve aşk temaları da yer almaktadır. Şeyh Vefa Sultan'ın geleceği, dergah kurma çabaları ve karakterler arasındaki kişisel bağlar etrafında gelişen olaylar, bir tehlike karşısında karakterlerin kaçış çabaları gibi dramatik sahneler de bulunmaktadır.
Bu video, Hz. Musa'dan sonra İsrailoğulları'nın kumandanı olan Talut'un hikayesini ve ardından Hz. Davut'un yükselişini anlatan bir dini anlatımdır. Videoda Samuel Peygamber, Talut Kralı, Talut'un oğlu Yonatan, kızı Mikal ve küçük çoban Davut gibi karakterler yer almaktadır.. Video, İsrailoğulları'nın Samuel Peygamber'e kumandan talep etmesiyle başlar ve Talut'un krallık görevini üstlenmesiyle devam eder. Talut'un günahını kabul etmesi ve Allah'ın Davut'u seçmesi, Davut'un çobanlık hayatı, aslanla mücadelesi ve son olarak Goliath ile mücadelesiyle galip gelmesi anlatılır. Video, Davut'un Talut'un ölümünden sonra kral olarak kudüs'ü yeniden ele geçirmesiyle sona erer.
Bu video, Simurg Anka kuşu efsanesini anlatan bir hikaye anlatımıdır. Efsanede, kuşların kurtarıcı olarak gördüğü Simurg Anka kuşu ve onu bulmak için geçirdikleri zorlu yol anlatılmaktadır.. Video, Simurg Anka kuşunun yaşam döngüsüyle başlayıp, kuşların onu bulmak için yedi dipsiz vadiden geçişini detaylı şekilde anlatmaktadır. Her vadi (Nefs, Aşk, Cehalet, İnançsızlık, Yalnızlık, Dedikodu ve Ben Vadisi) kuşlara farklı zorluklar sunmakta ve sadece otuz kuşun bu vadiyi geçerek Kaf Dağı'na ulaşmaktadır. Sonunda bu kuşların kendilerinin Simurg olduğunu öğrenmeleri, efsanenin derin anlamlarını ortaya koymaktadır.