• Buradasın

    YolGüvenliği

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Işıklı trafik işaret cihazı ne zaman kullanılır?

    Işıklı trafik işaret cihazları, trafiğin güvenle akışını sağlamak ve araçların/yayaların yolu sırayla kullanmalarını düzenlemek amacıyla kullanılır. Kullanım alanlarından bazıları: Kavşaklar. Yoğun trafik saatleri. Trafik kazaları. Ayrıca, ışıklı işaret cihazları, hız sınırı gibi kurallarla sürücülerin dikkatli olmasını sağlar ve kazaların önlenmesine yardımcı olur.

    Akseki yolu neden tehlikeli?

    Akseki yolunun tehlikeli olmasının bazı nedenleri: Bakım eksiklikleri ve bozulmalar. Dik yokuşlar ve keskin virajlar. Dikkatsizlik ve kural ihlalleri. Ayrıca, CHP Antalya Milletvekili Aykut Kaya, Akseki yolundaki S şeklindeki keskin virajın, özellikle Akseki yönünden gelen araçlar için ciddi risk taşıdığını belirtmiştir.

    Görüş mesafesini etkileyen faktörler nelerdir?

    Görüş mesafesini etkileyen faktörler şunlardır: Hava koşulları: Sis, yağış (yağmur, kar, dolu), toz ve tuz parçacıkları görüş mesafesini azaltır. Aydınlatma koşulları: Gece veya kötü aydınlatma koşullarında görüş mesafesi kısalır. Nesnelerin boyutu ve konumu: Büyük nesneler veya engeller görüş mesafesini etkileyebilir. Araç veya kişinin hızı: Hız arttıkça görüş mesafesi değişebilir. Görme yeteneği: Sürücünün veya gözlemcinin görme yeteneği görüş mesafesini etkiler. Görüş mesafesi, özellikle hava, deniz ve kara ulaşımında önemli bir faktördür.

    Trafik konisi ve trafik levhaları ne işe yarar?

    Trafik konisi ve trafik levhalarının işlevleri şu şekilde açıklanabilir: Trafik Konisi: Görsel uyarı: Parlak renkleriyle (genellikle turuncu) potansiyel tehlikelere karşı sürücüleri önceden uyarır. Stratejik yönlendirme: Yol çalışmalarında, etkinliklerde ve kaza yerlerinde sürücülerin ve yayaların güvenli bir şekilde yönlendirilmesini sağlar. Dayanıklılık ve esneklik: Esnek materyallerden yapıldığı için bir çarpma anında hemen orijinal formuna döner, bu da potansiyel tehlikeleri azaltır. Trafik Levhaları: Tehlike uyarı işaretleri: Sürücüleri yol üzerindeki tehlikelere karşı uyarır. Trafik tanzim işaretleri: Trafikteki düzeni sağlar ve sürücülere yolun zorunluluklarını ve kurallarını hatırlatır. Trafik bilgi işaretleri: Sürücülere yol ve çevresindeki yerleşim yerleri hakkında bilgi verir. Duraklama ve park etme işaretleri: Trafik akışını düzenler ve yanlış park uygulamalarının önüne geçer.

    Şev ve gevşek şev arasındaki fark nedir?

    Şev ve gevşek şev arasındaki fark şu şekildedir: Şev: Zemin yüzeyinin yatayla yaptığı açı veya eğimli yüzey anlamına gelir. Gevşek şev: Toprak veya malzeme kütlelerinin kayma veya düşme riski taşıdığı durumları tanımlar. Dolayısıyla, her gevşek şev bir şevdir, ancak her şev gevşek şev değildir.

    Tehlikeli iniş işareti nerede kullanılır?

    Tehlikeli iniş işareti (T-3a), tehlikeli olduğu düşünülen iniş ya da çıkış eğimli yol kesimlerinde kullanılır. Bu işaret, sürücülerin düşük vites kullanmaları gerektiğini bildirir ve diğer levhalarla belirtilen yasaklamalara uyulmasını gerektirir. Tehlikeli iniş işaretinin kullanıldığı bazı yerler: Şehir içi ve şehirler arası otoyollar; Açık veya kapalı otoparklar; Yol çalışmaları ve araç-yaya uyarı alanları; Daralan yol ayrımları.

    Soldan daralan kaplama ne demek?

    Soldan daralan kaplama, devamlı veya geçici nedenlerle yol kaplamasının her iki taraftan ya da sağdan-soldan araçların yan yana geçemeyeceği kesimleri belirtmek amacıyla kullanılan bir trafik işaretidir. Bu işareti gören sürücünün hızını yavaşlatması ve diğer trafik işaret ve işaretçilerine dikkat etmesi gerekir. Soldan daralan kaplama levhası, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından tanımlanan şekil ve boyutlarda, 2 mm veya 1,5 mm galvaniz sacdan üretilir. Soldan daralan kaplama levhası, aşağıdaki durumlarda kullanılmaz: Bölünmüş yollarda yapılan çalışmalardaki daralmalarda; Bölünmüş yollardan iki yönlü yollara geçişlerdeki daralmalarda. Ancak, bölünmüş yollarda köprü ve benzeri nedenlerle bankette daralma varsa, (YB-4a, b, c, d) nolu levhalar yerine (T-4a, b, c) nolu soldan daralan kaplama levhası kullanılır. Yoldaki daralma, uzun bir yol kesimi için geçerli ise, soldan daralan kaplama levhasının altında uyarıya konu kesimin uzunluğunu belirten ilave bir panel (PL-1) konulmalıdır.

    Yürüyüşte eğimli yol ne kadar olmalı?

    Yürüyüş için eğimli yolların maksimum eğimi %5 ile %10 arasında olmalıdır. Daha yüksek eğimli yollar, rampa olarak değerlendirilmeli ve ona göre tasarlanmalıdır. Eğimli yürüyüş, bacak kaslarını daha fazla çalıştırır ve kalori yakımını artırır.

    Dumanlı yolun sonunda ne oluyor?

    "Dumanlı Yol" dizisinin sonunda ne olduğuna dair bilgi bulunamadı. Ancak, dizinin konusu hakkında bilgi mevcuttur. "Dumanlı Yol", yönetmenliğini Gani Rüzgar Şavata'nın yaptığı, Vanlı Azad'ın hikayesini anlatan bir dizidir. Dizide, Türkiye'de yaşanan sosyal gerçekler ve çarpıklıklar sinema diliyle ekrana yansıtılmaktadır.

    Tırtıklı beton uygulaması nedir?

    Tırtıklı beton uygulaması, otopark gibi açık alanlarda kullanılan, kaymayı önleyici bir zemin kaplama yöntemidir. Bu uygulamada kullanılan beton, helikopterli beton olarak adlandırılır ve betonun ömrünü uzatırken deformasyona uğramasını da engeller. Tırtıklı beton, "süpürgeli beton" veya "fırçalı beton" olarak da bilinir.

    Kaldırımsız yollarda trafik nasıl akar?

    Kaldırımsız yollarda trafik akışı, yayaların yolun sol tarafından yürümesi ve araçların sağ taraftan gitmesi kuralına göre düzenlenir. Kaldırımsız yollarda yayaların uyması gereken bazı kurallar: Dikkatli olma. Aydınlatma. Güvenli geçiş noktaları. Taşıtların hızını tahmin etme. Göz teması kurma.

    Drenajlı bordür nedir?

    Drenajlı bordür, aynı zamanda KerbDrain olarak da bilinir, polimer betondan tek parçada üretilmiş, drenaj kanalı da olan bir bordür taşıdır. Özellikleri: Yüksek drenaj kapasitesi. Ayarlanabilir drenaj kapasitesi. Kendi kendini temizleme özelliği. Termal ve kimyasal dayanıklılık. Hırsızlığa ve vandalizme karşı dayanıklılık.

    Son geçerlilik muayene tarihinden önce ne zaman?

    Son geçerlilik muayene tarihinden önce ne zaman sorusuna yanıt bulunamadı. Ancak, araç muayene tarihini öğrenmek için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Araç ruhsatı: Son muayene tarihi, ruhsatın sağ tarafında yer alır. e-Devlet: "Araçlarım" bölümünden muayene tarihi sorgulanabilir. TÜVTÜRK: TÜVTÜRK muayene sorgulama sayfasında plaka ve son muayene rapor numarası ile sorgulama yapılabilir.

    Ambulans neden kaygan yolda kayar?

    Ambulansların kaygan yollarda kayması, yol yüzeyinin kayganlaşması ve lastiklerin yol ile yeterli temas sağlayamaması nedeniyle gerçekleşir. Kaygan yollarda ambulansın kaymasının bazı nedenleri: Yağlı veya tozlu yollar: Bu yollar, buz kadar kaygan olabilir. Su birikintileri: Yüksek hızlarda, suyun lastiklerin altında birikmesiyle lastikler yol yüzeyinden havalanabilir. Yoğun kar yağışı ve tipi: Görüş mesafesinin düşmesi ve yolun karla kaplanması, ambulansın kontrolünü zorlaştırır.

    Kamyon serme zincir kaç cm sıkılır?

    Kamyon serme zincirinin kaç cm sıkılması gerektiğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, genel olarak kar zinciri takma adımları şu şekildedir: 1. Aracı düz bir zeminde durdurun ve el frenini çekin. 2. Zinciri lastiklerin üzerine serin ve uçlarını sabitleyin. 3. Germe mekanizmasını kullanarak zinciri sıkıca yerleştirin. 4. Hareket etmeden önce kısa bir test sürüşü yaparak kontrol edin. Kar zinciri takıldıktan sonra genellikle 50 km/s hızın üzerine çıkılmaması önerilir.

    Yuvarlak trafik levhaları ne anlama gelir?

    Yuvarlak trafik levhaları, sürücülerin yanı sıra yayaları da ilgilendiren trafik ve yol durumları için kullanılır. Bazı yuvarlak trafik levhalarının anlamları: Azami hız sınırları. Mecburi yön levhaları. Taşıt giremez. Karşıdan gelene yol ver. Trafiğe kapalı yol. Trafik levhalarının anlamlarını bilmek, güvenli bir sürüş için büyük önem taşır.

    Ladik kazası nasıl oldu?

    30 Temmuz 2025 tarihinde Samsun'un Ladik ilçesinde meydana gelen trafik kazasında, Ş.Ç. idaresindeki WEL SM12 Almanya plakalı otomobil ile A.Ç.'nin kullandığı 06 S 6360 plakalı hafif ticari araç çarpıştı. 7 Ağustos 2025 tarihinde Ladik Gölü yakınlarında meydana gelen kazada ise, H.D. idaresindeki 44 DZ 659 plakalı otomobil yol kenarına devrildi. 6 Ağustos 2025 tarihinde Çamlıköy Mahallesi'nde meydana gelen kazada ise, buğday taşıyan Sezer B.'nin kullandığı traktör devrildi ve sürücü hayatını kaybetti.

    Yüklü ve yüksüz araç yüksekliği kaç olmalı?

    Karayollarında seyreden araçların yüklü ve yüksüz olarak uymaları gereken azami yükseklik 4,00 metredir. Ancak, özellikle tarım işlerinde kullanılmak için imal edilmiş araçlar ile yol bakım araçları, kurtarıcı araçlar ve itfaiye araçlarında bu ölçü 3,05 metreye kadar çıkabilir.

    Denizli servis kazası neden oldu?

    30 Ocak 2025 tarihinde Denizli'de meydana gelen servis kazasının nedeni henüz belirlenememiştir. Denizli Valisi Ömer Faruk Coşkun, kazanın ardından yaptığı açıklamada, "Kazanın nedeni hakkında arkadaşlarımız çalışmayı yapıyor, henüz net bir bilgi yok" ifadelerini kullanmıştır. Kazanın, işçileri taşıyan servis minibüsünün Irlıganlı Mahallesi'nde yol kenarındaki çöp kutusu ve beton aydınlatma direğine çarpıp devrilmesiyle meydana geldiği belirtilmiştir.

    Rize'ye neden çok kaza oluyor?

    Rize'de sık yaşanan kazaların birkaç nedeni bulunmaktadır: Hatalı sollama. Yüksek hız. Virajlı yollar ve zorlu coğrafi koşullar. Ayrıca, Rize'de trafik kazalarını azaltmak için köprülü viyadük gibi altyapı çalışmalarının eksikliği de eleştirilmektedir.