Unity'de `SetActive` fonksiyonu şu şekilde kullanılır: 1. Kod Örneği: ```csharp using UnityEngine; public class Example : MonoBehaviour { private GameObject[] cubes = new GameObject[10]; public float timer, interval = 2f; void Start() { Vector3 pos = new Vector3(-5, 0, 0); for (int i = 0; i < 10; i++) { cubes[i] = GameObject.CreatePrimitive(PrimitiveType.Cube); cubes[i].transform.position = pos; cubes[i].name = "Cube_" + i; pos.x++; } } void Update() { timer += Time.deltaTime; if (timer >= interval) { for (int i = 0; i < 10; i++) { int randomValue = Random.Range(0, 2); if (randomValue == 0) { cubes[i].SetActive(false); } else { cubes[i].SetActive(true); } } timer = 0; } } } ``` 3. Açıklama: `SetActive` fonksiyonu, verilen `true` veya `false` değerine bağlı olarak GameObject'i etkinleştirir veya devre dışı bırakır. `true` değeri GameObject'i etkinleştirir, `false` değeri ise devre dışı bırakır. Bir GameObject, ebeveyni aktif olmadığı için devre dışı olabilir. Ek Kaynaklar: Unity resmi belgelerinde `SetActive` fonksiyonu hakkında detaylı bilgi bulunmaktadır. Stack Overflow'da `SetActive` fonksiyonunun kullanımına dair örnekler mevcuttur. Wayline.io sitesinde `Set Active` yönteminin kullanımı hakkında bir rehber bulunmaktadır.