Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Unity'de
SetActivefonksiyonu şu şekilde kullanılır:
- Kod Örneği:
using UnityEngine; public class Example : MonoBehaviour { private GameObject[] cubes = new GameObject[10]; public float timer, interval = 2f; void Start() { Vector3 pos = new Vector3(-5, 0, 0); for (int i = 0; i < 10; i++) { cubes[i] = GameObject.CreatePrimitive(PrimitiveType.Cube); cubes[i].transform.position = pos; cubes[i].name = "Cube_" + i; pos.x++; } } void Update() { timer += Time.deltaTime; if (timer >= interval) { for (int i = 0; i < 10; i++) { int randomValue = Random.Range(0, 2); if (randomValue == 0) { cubes[i].SetActive(false); } else { cubes[i].SetActive(true); } } timer = 0; } } } - Açıklama:
SetActive
fonksiyonu, verilentrue
veyafalse
değerine bağlı olarak GameObject'i etkinleştirir veya devre dışı bırakır 3.true
değeri GameObject'i etkinleştirir,false
değeri ise devre dışı bırakır 3.- Bir GameObject, ebeveyni aktif olmadığı için devre dışı olabilir 3. Bu durumda
SetActive
çağrıldığında GameObject etkinleştirilmez, yalnızca GameObject'in yerel durumu ayarlanır 3.
Ek Kaynaklar:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: