• Buradasın

    Unity setactive nasıl kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Unity'de
    SetActive
    fonksiyonu şu şekilde kullanılır
    :
    1. Kod Örneği:
      using UnityEngine; public class Example : MonoBehaviour { private GameObject[] cubes = new GameObject[10]; public float timer, interval = 2f; void Start() { Vector3 pos = new Vector3(-5, 0, 0); for (int i = 0; i < 10; i++) { cubes[i] = GameObject.CreatePrimitive(PrimitiveType.Cube); cubes[i].transform.position = pos; cubes[i].name = "Cube_" + i; pos.x++; } } void Update() { timer += Time.deltaTime; if (timer >= interval) { for (int i = 0; i < 10; i++) { int randomValue = Random.Range(0, 2); if (randomValue == 0) { cubes[i].SetActive(false); } else { cubes[i].SetActive(true); } } timer = 0; } } }
    2. Açıklama:
      • SetActive
        fonksiyonu, verilen
        true
        veya
        false
        değerine bağlı olarak GameObject'i etkinleştirir veya devre dışı bırakır 3.
      • true
        değeri GameObject'i etkinleştirir,
        false
        değeri ise devre dışı bırakır 3.
      • Bir GameObject, ebeveyni aktif olmadığı için devre dışı olabilir 3. Bu durumda
        SetActive
        çağrıldığında GameObject etkinleştirilmez, yalnızca GameObject'in yerel durumu ayarlanır 3.
    Ek Kaynaklar:
    • Unity resmi belgelerinde
      SetActive
      fonksiyonu hakkında detaylı bilgi bulunmaktadır 3.
    • Stack Overflow'da
      SetActive
      fonksiyonunun kullanımına dair örnekler mevcuttur 4.
    • Wayline.io sitesinde
      Set Active
      yönteminin kullanımı hakkında bir rehber bulunmaktadır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Setactive true ne demek?

    SetActive(true), Unity'de bir oyun nesnesini aktif hale getirmek için kullanılan bir fonksiyondur. Bu fonksiyon, nesnenin aktif-pasif olma durumunu kod ile değiştirmek için "SetActive" fonksiyonu ile birlikte "GameObject.Find" fonksiyonu kullanılarak uygulanır. Ayrıca, "SetActive" fonksiyonu, "Behaviour" ayarlarından da yapılabilir.

    Unity C# kodları nelerdir?

    Unity C# kodlarına bazı örnekler: Delegate ve event kullanımı: ```csharp public delegate void SayiDelegate(int sayi); public class SayiUnityEvent : UnityEvent<int> { } ``` Bu kodlar, fonksiyon tutan veri türleri olan delegate ve event'in kullanımını gösterir. Yöntem ve fonksiyon tanımı: ```csharp public void SayiTest5(int sayi, bool debugLog) { if (debugLog) Debug.Log(sayi); } ``` Bu örnekte, belirli görevleri gerçekleştiren kod blokları olan yöntem ve fonksiyon tanımı yapılmıştır. Değişken ve veri türü kullanımı: ```csharp int sayi = 10; ``` C# tamsayılar, kayan noktalı sayılar, dizeler, boolean'lar gibi çeşitli veri türlerini destekler ve bu türlerle değişkenler tanımlanabilir. Unity C# kodları hakkında daha fazla bilgi ve örnek için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: yasirkula.com sitesindeki "Unity'de Delegate ve Event" makalesi; tr.sharpcoderblog.com sitesindeki "Unity'de C# Komut Dosyası Diline Giriş" makalesi.

    Unity ile hangi hareketler yapılabilir?

    Unity ile yapılabilecek bazı hareketler: Nesnelerin hareketi: Translate. AddForce. Velocity. CharacterController.Move ve CharacterController.SimpleMove. Kullanıcı hareketleri: El ve hareket denetleyicisi ile hareketler. GestureRecognizer ile hareket tanıma.

    Unity dersinde neler yapılır?

    Unity derslerinde genellikle aşağıdaki konular işlenir: Unity'nin araçları ve arayüzüne giriş. Oyun nesnelerinin oluşturulması. C# programlama temellerinin öğrenilmesi. Animasyonların yönetilmesi. 2D ve 3D oyun geliştirme. Model, doku ve ses efektleri gibi varlıkların içe aktarılması. Oyun elemanlarının tasarlanması. Oyunun test edilmesi ve hata ayıklanması. Oyunun inşa edilmesi ve yayınlanması. Unity dersleri, başlangıç, ileri ve uzman seviyesi olarak farklı düzeylerde sunulabilir.

    Unity ile neler yapılabilir?

    Unity ile yapılabileceklerden bazıları şunlardır: Oyun geliştirme. VR ve AR uygulamaları. Mobil uygulama geliştirme. Konsol oyunu geliştirme. Web tabanlı uygulama geliştirme. Unity, kullanıcı dostu arayüzü ve geniş topluluk desteği ile yeni başlayanlar ve profesyoneller için uygun bir platformdur.

    Unity inspector ne işe yarar?

    Unity Inspector'ın bazı işlevleri: Seçili nesnenin bileşenlerini ve malzeme özelliklerini görüntüleme ve düzenleme. Özel script bileşenlerinin değişkenlerini düzenleme. Birden fazla nesnenin ortak özelliklerini düzenleme. Oyun sırasında Inspector ve Hierarchy panellerini kullanma.