Formula 1 (F1) direksiyon ayarları, pilotların yarış sırasında aracın performansını optimize etmelerine yardımcı olur. Bu ayarlar genellikle aşağıdaki unsurları içerir: 1. Fren Ayarı: Frenleme gücünün ön ve arka tekerlekler arasında dağılımı, fren pedalındaki düğmelerle yapılır. 2. Kamber Ayarı: Tekerleklerin eğim açısı, virajlarda aracın sürüklenmesini azaltmak için ayarlanır. 3. Toe Ayarı: Tekerleklerin aracın merkez hattına göre açısı, ön tekerlerde dışa, arka tekerlerde ise içe doğru ayarlanır. 4. Sürüş Yüksekliği: Aracın yere yakın tutulması, downforce performansını artırır. 5. Lastik Basınçları: Piste bağlı olarak lastik basınçları ayarlanır, düşük basınç daha iyi yol tutuşu sağlar ancak daha fazla aşınmaya neden olur. Ayrıca, modern F1 direksiyonlarında yer alan düğmeler aracılığıyla ERS (Energy Recovery System) ve DRS (Hareketli Arka Kanatlar) gibi sistemlerin kontrolü de yapılabilir.