• Buradasın

    SürücüTalimatları

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    TV'de girilmez işareti ne anlama gelir?

    TV'de "girilmez" işareti, araçların belirli bir yola veya alana girmelerinin yasak olduğunu ifade eder.

    Rüzgarlı yol levhası nasıl anlaşılır?

    Rüzgarlı yol levhası, yandan rüzgar sembolü ile tanımlanan bir trafik işaretidir. Bu levha, yolun rüzgarlı bir bölgede olduğunu ve sürücülerin hızlarını azaltarak daha dikkatli olmaları gerektiğini bildirir.

    Sağ dikiz aynası nereyi görmeli?

    Sağ dikiz aynası, aracın sağ tarafında ve arkasında bulunan yayaları, nesneleri ve araçları görmenizi sağlar.

    100 km hızla giderken takip mesafesi ne kadar olmalı?

    100 km hızla giderken takip mesafesi, en az 50 metre olmalıdır. Takip mesafesi, aracın hızına göre değişir ve hız arttıkça bu mesafe daha büyük önem kazanır. Takip mesafesi, "3 saniye kuralı" veya "88 89" kuralı gibi yöntemlerle de hesaplanabilir. 3 saniye kuralına göre, öndeki aracın geçtiği bir noktayı belirledikten sonra içten üç saniyelik süre tutulmalıdır. 88 89 kuralına göre, öndeki araç büyük bir cismin yanından geçerken 88, 89 şeklinde 2 saniye sayılmalıdır.

    Mecbur Atlı Yolu Sonu hangi trafik levhası?

    "Mecbur Atlı Yolu Sonu" levhası, trafik tanzim grubu işaret levhaları arasında yer alır.

    Hangi durumlarda sağdan gelen araca yol verilmez?

    Sağdan gelen araca yol verilmemesi gereken durumlar şunlardır: 1. Geçişin yasak olduğu yerler: Görüş yetersizliği olan tepeler ve dönemeçler, yaya ve okul geçitleri yaklaşımları, kavşaklar, demiryolu geçitleri ve bunların yaklaşımları gibi yerlerde geçiş yapmak yasaktır. 2. Trafik işaretlerinin olduğu yerler: Trafik zabıtası, trafik işaret levhası veya ışıklı trafik işaret cihazları bulunan kavşaklarda geçiş önceliği bu işaretlere aittir. 3. Dönel kavşaklarda: Dönel kavşağa giriş yapacak araçlar, kavşak içindeki araçlara yol vermek zorundadır.

    Okul kantinleri yakıt tüketimi nasıl hesaplanır?

    Okul kantinlerinin yakıt tüketimi, kat edilen mesafe ve harcanan yakıt miktarı kullanılarak hesaplanır. İşte adımlar: 1. Depoyu Doldurun: Aracın yakıt deposunu tamamen doldurun ve kilometre sayacını sıfırlayın. 2. Belirli Bir Mesafe Kat Edin: En az 100 km kadar yol yapın. 3. Depoyu Tekrar Doldurun: Aynı benzin istasyonuna giderek depoyu tekrar doldurun ve ne kadar yakıt aldığınızı litre cinsinden not edin. 4. Hesaplama Yapın: Aldığınız yakıt miktarını, kat ettiğiniz kilometreye bölün ve 100 ile çarpın. Bu hesaplamayı daha hızlı ve kolay yapmak için yakıt hesaplama araçları da kullanılabilir.

    Sağa tehlikeli viraj ne anlama gelir?

    Sağa tehlikeli viraj trafik levhası, yolun sağ tarafında tehlikeli bir virajın yaklaştığını bildirir. Bu durumda sürücülerin: - hızlarını azaltmaları; - vites küçültmeleri; - öndeki araçları geçmemeleri; - duraklama ve park etme yasağına uymaları gerekmektedir.

    Trafik konisine neden ağırlık konur?

    Trafik konilerine ağırlık konulmasının nedeni, konilerin rüzgarlı hava koşullarında veya araç trafiğinin yoğun olduğu alanlarda devrilme riskini azaltmaktır. Ekstra ağırlık, koninin tabanını daha stabil hale getirir ve dış etkenlere karşı dayanıklılığını artırır.

    Trafikte yön okları nasıl olmalı?

    Trafikte yön okları, sürücülerin hangi yöne gitmeleri gerektiğini veya hangi şeridin hangi yöne ayrıldığını belirtmek için kullanılır. Yön oklarının doğru olması için aşağıdaki kurallara dikkat edilmelidir: 1. Düz Ok İşareti: Sürücülere bu şeritte sadece düz devam edebileceklerini bildirir. 2. Sağa/Sola Dönüş Ok İşareti: Sürücülere bu şeritten sadece sağa veya sola dönüş yapabileceklerini gösterir. 3. Çıkış Ok İşareti: Otoyollarda veya ana yollarda çıkış rampalarına yönlendiren ok işaretleri bulunur ve sürücülere hangi şeridin çıkışa gittiğini gösterir. 4. Kavşak İçi Yön Levhaları: Kavşaklarda, sürücülerin gidecekleri yönü önceden belirlemelerine yardımcı olur. Bu işaretler, trafik akışını düzenlemek ve kazaları önlemek için hayati öneme sahiptir.

    73S ne işe yarar?

    73S dosya uzantısı, genellikle Texas Instruments Inc. tarafından geliştirilen TI-73 String yazılım uygulamasıyla ilişkilidir. 73S ayrıca, vivo Y73s 5G adlı akıllı telefon modeliyle de ilişkilidir. Bu cihaz, MediaTek Dimensity 720 yonga setine sahip olup, 8 GB RAM ve 128 GB dahili depolama alanı sunar. 73/c ise, trafikte seyir halindeyken cep telefonu kullanımını kapsayan bir trafik ceza maddesini ifade eder. Bu ceza, 2025 yılı itibariyle 2.168 TL olarak belirlenmiştir. Oppo A73S ise, Helio P60 işlemcisi ve 4 GB RAM ile donatılmış bir akıllı telefon modelidir.

    Düz bir geri giderken dörtlü yakılır mı?

    Düz geri giderken dörtlü ikaz lambaları yakılabilir.

    Sis içinde hangi hızda gidilir?

    Sis içinde güvenli bir şekilde ilerlemek için emniyetli bir hız seçmek gereklidir. Ayrıca, sis farlarının ve diğer aydınlatma sistemlerinin çalışıyor ve doğru şekilde ayarlı olması önemlidir.

    Arka emniyet kemeri nasıl takılır?

    Arka emniyet kemerini takmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Araca oturun ve sırtınızı dik bir şekilde yerleştirin. 2. Beliniz ve omuzlarınız arka dayanağa düzgün bir şekilde temas etmelidir. 3. Omuz kemeri, aracın içindeki üst bölümünde yer alan bir noktaya bağlıdır. 4. Emniyet kemeri, kollarınızın ve boynunuzun üzerinde olmalıdır. 5. Bel kemeri, aracın taban kısmında yer alan bir noktaya bağlıdır. 6. Emniyet kemeri, kalçalarınızın üzerinden geçmeli ve kalçalarınızın üzerine düzgün bir şekilde oturmalıdır. 7. Kemeri çekerek sıkıca kilitleyin ve emniyet kemerinin kendiliğinden geri çekilmesine izin verin. Emniyet kemeri sıkı, ancak rahat bir şekilde oturmalıdır. Arka orta emniyet kemerini orta emniyet kemeri tokasına kilitlediğinizden emin olun. Her zaman araca bindiğinizde ve yolculuk yaparken emniyet kemerini takmayı unutmayın.

    Otomatik cam açma kapama düğmesi nerede?

    Otomatik cam açma kapama düğmesi, aracın kapı kollarında veya direksiyon altında bulunur.

    Uzun farı kimler kullanamaz?

    Uzun farı kullanamayanlar şunlardır: 1. Karşıdan gelen araçlar: Uzun farlar, karşıdan gelen sürücülerin görüşünü geçici olarak engelleyebilir, bu nedenle karşıdan araç geldiğinde uzun farları kısa fara almak gereklidir. 2. Şehir içi sürücüler: Şehir içinde genellikle yeterli aydınlatma olduğundan, uzun far kullanımı gereksizdir ve diğer sürücüleri rahatsız edebilir. 3. Far ayarı yanlış yapılmış araçlar: Farların doğru hizalanmamış olması, ışığın doğru bir şekilde dağılmamasına ve görüş mesafesinin azalmasına neden olabilir. 4. Aşırı yüklü araçlar: Aşırı yük, farların aşağı doğru eğilmesine neden olarak etkili mesafeyi kısaltabilir. Ayrıca, beyaz far kullanımı da yasaklanmış olup, bu kurala uymayan sürücülere para cezası uygulanmaktadır.

    Şerit 2 ne işe yarar?

    Şerit 2, karayolunda sollama için kullanılan şerittir.

    Otomatik vites kamyon nasıl kullanılır?

    Otomatik vites kamyon kullanımı için aşağıdaki adımlar takip edilmelidir: 1. Vites Kolunu D Konumuna Getirme: Kamyonu hareket ettirmek için vites kolunu "D" (Drive) pozisyonuna getirin. 2. Gaz Pedalına Basma: Yavaşça gaz pedalına basarak kamyonu kaldırın. 3. Direksiyon Kontrolü: Direksiyonu kavrayarak aracı yönlendirin. 4. Vites Modlarını Kullanma: Belirli sürüş koşullarında farklı vites modlarını kullanabilirsiniz (örneğin, geri vites için "R" pozisyonu). Durdurma ve Park Etme: - Fren Pedalına Basma: Kamyonu durdurmak için fren pedalına basarak hızınızı azaltın. - Vitesi P Konumuna Getirme: Araç tamamen durduğunda vitesi "P" (Park) pozisyonuna alın. - El Frenini Çekme: El frenini çekerek ayağınızı frenden çekin. - Motoru Kapatma: Sürüşün sonunda motoru kapatın ve anahtarını çıkarın.

    Bisiklet için hangi trafik levhası kullanılır?

    Bisiklet için kullanılan trafik levhası "Bisiklet Giremez" levhasıdır.

    Trafikte U dönüşü nasıl yapılır?

    Trafikte U dönüşü yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Hız Kontrolü ve Duruş: Dönüşe başlamadan önce hızınızı azaltın ve aracı tam olarak durdurun. 2. Trafik Kurallarına Uygunluk: Sağ ve sol aynalarınızı kullanarak gelen araç olmadığından emin olun, yolu tam görebilmek için başınızı çevirerek kör noktalara da bakın. 3. Sinyal Verme: U dönüşüne başlamadan önce mutlaka sol sinyal verin. 4. Direksiyon Hakimiyeti: Direksiyonu yumuşak ve kontrollü bir şekilde çevirin. 5. Yolun Genişliğini Hesaplama: U dönüşü yapacağınız yolun genişliğini dikkatlice değerlendirin, gerekirse manevrayı birkaç hamlede tamamlayın. 6. Yavaş ve Kontrollü İlerleme: Dönüşü tamamlarken acele etmeyin, hızınızı düşük tutarak dönüşü bitirin. 7. Son Kontrol: Dönüşü tamamladıktan sonra tekrar trafiğe dahil olmadan önce yolu kontrol edin. U dönüşü yapmanın yasak olduğu yerlerde dönüş yapmaya çalışmak ciddi sonuçlar doğurabilir.