• Buradasın

    SürücüTalimatları

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yaya önceliği levhası nasıl olmalı?

    Yaya önceliği levhası, yayaların geçiş önceliğine sahip olduğunu belirtmek için mavi veya yeşil arka plan üzerinde beyaz oklar kullanılarak tasarlanmalıdır. Özellikleri: Görünürlük: Sürücülerin dikkatini çekebilecek şekilde yerleştirilmeli ve yeterince büyük olmalıdır. Dayanıklılık: Hava koşullarına dayanıklı malzemelerden üretilmeli ve uzun süreli kullanıma uygun olmalıdır. Ayrıca, yaya önceliği levhasını gören sürücülerin yavaşlaması ve yayalara geçiş hakkı vermesi gerekmektedir.

    Sis farı hangi durumlarda kullanılır?

    Sis farları, görüş mesafesinin ciddi şekilde düştüğü aşağıdaki durumlarda kullanılmalıdır: Yoğun sis. Yoğun yağmur. Kar yağışı. Toz fırtınası. Sis farlarının gereksiz kullanımı, diğer sürücülerin görüşünü olumsuz etkileyebilir ve trafik güvenliğini tehlikeye atabilir.

    Kar zincirsiz yola çıkılır mı?

    Kar zincirsiz yola çıkmak, yolun ve hava koşullarının durumuna bağlı olarak yasak olabilir. Örneğin, Uludağ'a çıkış yapan araçlar için, Valilik veya İl Özel İdaresi tarafından yolun belirli bölümlerinde zincir takma zorunluluğu getirilebilir. Ayrıca, Antalya'yı Konya'ya bağlayan Akseki-Seydişehir karayolunda da yoğun kar yağışı sırasında sürücülerin zincir bulundurması gerektiği belirtilmiştir. Zincir kullanmadan yola çıkmanın uygun olup olmadığını öğrenmek için güncel yol ve hava durumu koşullarını kontrol etmek önemlidir.

    Güneşliği hangi yöne takmalı?

    Güneş panellerinin doğru yöne bakması, maksimum verimlilik için önemlidir. Güneş panelleri genellikle güneye bakacak şekilde konumlandırılmalıdır. Mevsimsel değişiklikler de dikkate alınmalıdır: Kış aylarında güneş daha alçak bir açıyla doğar ve batar, bu nedenle panellerin eğim açısı daha dik olmalıdır. Yaz aylarında ise güneş daha dik bir açıyla doğar ve batar, bu durumda panellerin daha sığ bir açıyla eğilmesi gerekir. Doğru yönlendirme ve eğim açısı için güneş takip sistemleri kullanılabilir veya bir uzmana danışılabilir.

    73 C trafik cezası nedir?

    73/c trafik cezası, sürücünün seyir halindeyken cep telefonu veya benzeri haberleşme cihazlarını ele alarak kullanması durumunda uygulanan cezadır. 2025 yılı için 73/c trafik cezası şu şekildedir: Ceza tutarı: 2.167 TL. İndirimli tutar (15 gün içinde ödenirse): 1.625,25 TL. Bu ceza, dikkat dağınıklığına yol açarak trafik güvenliğini tehlikeye attığı için uygulanır.

    Sarı ışık yanarken neden geçilir?

    Sarı ışık yanarken geçilmesi, ancak belirli durumlarda mümkündür: Yanıp sönen sarı ışık. Sarı ışığın yeşilden sonra yanması. Sarı ışık, genel olarak bir uyarıdır ve sürücülerin hızlarını düşürüp çevreyi gözden geçirmeleri gerektiğini ifade eder. Yayalar için ise sarı ışık, aracın durması gerektiğinin bir uyarısıdır ve yayaların geçmesi için bir izin değildir.

    Trafikte yasaklama ve kısıtlama işaretleri nasıl olur?

    Trafikte yasaklama ve kısıtlama işaretleri, genellikle kırmızı çerçeveli daire biçiminde olup, içerdiği simgeyle hangi davranışın yasaklandığını net bir şekilde gösterir. Bazı yasaklama ve kısıtlama işaretleri: Girilmez: Yetkisi olmayan araçların girişinin yasak olduğunu belirtir. Park etmek yasaktır: Park etmenin yasak olduğunu, sadece yolcu indirme, bindirme, yük alma ve boşaltma için araçların durmasına izin verildiğini ifade eder. Sola/sağa dönüş yasaktır: Sola veya sağa dönüşün yasak olduğunu bildirir. U dönüşü yapılamaz: U dönüşü yapmanın yasak olduğunu belirtir. Hız limiti: Yol üzerinde aksi belirtilmediği müddetçe sürücünün, tabela üzerinde yazan hız sınırına uyması gerektiğini ifade eder. Trafik işaretlerinin doğru yorumlanması, güvenli bir sürüş için büyük önem taşır.

    Mecburi yön levhası hangi yöne dönülür?

    Mecburi yön levhası, sürücülerin levha üzerinde belirtilen istikameti takip etmek zorunda olduklarını bildirir. Farklı mecburi yön levhaları ve anlamları şu şekildedir: Sağa mecburi yön. Sola mecburi yön. İleri mecburi yön. İleri ve sağa mecburi yön. İleri ve sola mecburi yön. Sağa ve sola mecburi yön.

    Üç çizgi yol işareti ne anlama gelir?

    Üç çizgi yol işaretinin ne anlama geldiğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, yol çizgilerinin anlamlarından bazıları şu şekildedir: Devamlı yol çizgisi. Kesikli yol çizgisi. Kesikli ve devamlı yol çizgisi. Paralel devamlı yol çizgisi. Yol çizgilerinin anlamlarını bilmek, trafik güvenliği açısından önemlidir.

    Takografta hız limiti nasıl kontrol edilir?

    Takografta hız limitinin nasıl kontrol edilebileceğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, takografın bazı özellikleri hakkında bilgi mevcuttur: Hız göstergesi. Hız zaman grafiği. Hız sınırlı grafik. Takograf kullanımı, ticari araç sürücüleri için zorunludur ve sürücülerin çalışma saatlerinin yasal sınırlar içinde kalmasını sağlar. Takografla ilgili daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: hiperlojistik.com; fleetgo.com.tr; staum.tobb.org.tr.

    Yol ver işareti hangi durumlarda kullanılır?

    Yol ver işareti, aşağıdaki durumlarda kullanılır: Kontrolsüz kavşaklarda. Ana yola bağlantı yollarında. Otoyol ve çevre yolu rampalarında. Trafiğin yoğun olduğu yollarda. Ayrıca, kavşak girişlerinde, ilerideki kavşakta yol vermenin gerekeceğini bildirmek amacıyla ön uyarı levhası olarak da kullanılabilir.

    Trafikte çevirme yaparken nelere dikkat edilmeli?

    Trafikte çevirme yaparken dikkat edilmesi gerekenler şunlardır: Hız kontrolü. Göz teması ve sinyal verme. Yaya ve bisikletlilere dikkat. Araçların durumunu kontrol etme. Dikkat dağıtıcı unsurlardan kaçınma. Ayrıca, trafik çevirmesi sırasında ehliyet, araç ruhsatı, trafik sigortası ve kimlik belgesi gibi zorunlu belgelerin yanınızda bulunması önemlidir.

    Sağ ayna kör nokta ayarı nasıl yapılır?

    Sağ ayna kör nokta ayarını yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Koltuk ayarını yapın. 2. Ayna açısını belirleyin. 3. Ayarı tamamlayın. Kör nokta ayarını yaparken, aracın sol tarafındaki aynanın alt köşesinin, aracın ön kapı kolunu görecek şekilde ayarlanması önerilir. Ayrıca, yola çıkmadan önce tüm aynaların ayarının kontrol edilmesi ve arka camın temizliğinin yapılması tavsiye edilir. Daha güvenli bir sürüş için, şerit değiştirmeden önce kör noktaları kontrol etmek amacıyla omzun üzerinden bakılması önerilir.

    Emniyet kemerini tak işareti nedir?

    Emniyet kemerini tak işareti, yüksekten düşme riski olan çalışma alanlarında çalışanların güvenliğini artırmak amacıyla kullanılan bir iş güvenliği levhasıdır. Emniyet kemerini tak işaretinin kullanıldığı bazı alanlar: inşaat şantiyeleri, özellikle iskele ve yüksek platformlar; çatı, balkon ve benzeri yüksek yerlerde çalışılan alanlar; depo ve lojistik merkezleri; vinç, kule vinç ve benzeri makinelerin kullanım alanları; fabrikalar veya endüstriyel tesisler. Ayrıca, otoparklarda da bu işaret, sürücülere emniyet kemeri takmaları gerektiğini hatırlatmak için kullanılır.

    Durulabilir veya geçilebilir hangi durak?

    Durulabilir veya geçilebilir durak işaretleri şunlardır: Cim (ج). Ze (ز). Gaf (ق). Gaf ve Lam (ق ل). Sad-Lamelif ve Sad-Lam-Ya (ص لا) ve (صلي). Muâneka Vakfı.

    Yaya geçidi yavaşla ne demek?

    Yaya geçidi yavaşla ifadesi, araçlar için "yaya çıkabilir, yavaşla ama durma" anlamına gelir. Yaya geçidinde araç sürücüleri, yaya geçidine giren veya girmek üzere olan yayaya, durmak veya yavaşlamak suretiyle ilk geçiş hakkını vermek zorundadır.

    Trafikte geceleyin donus isareti nedir?

    Trafikte gece dönüş işareti, trafik görevlisinin ışıklı işaret çubuğu kullanarak yaptığı bir hareketle belirtilir. Sağa dönüş işareti: Trafik görevlisi, vücudunu hareket edecek trafiğe dik konumda tutar ve çubuk sol elde olur. Sürücüler, çubuğun gösterdiği istikamete doğru hareket etmelidir.

    Hangi durumlarda U dönüşü yasak?

    U dönüşü, belirli durumlarda yasaktır: Kavşaklarda "U dönüşü yapılamaz" işareti varsa. Görüşün yeterli olmadığı tepe üstü ve dönemeçlerde. Tünel, köprü ve bağlantı yollarında. Yoğun trafikli ana yollarda. Bu yasakların amacı, kazaların önüne geçmek ve trafik akışını düzenlemektir.

    Demiryolu geçidi kontrolsüz ise ne yapılır?

    Demiryolu geçidi kontrolsüz ise, ilk geçiş hakkının demiryolu taşıtlarına verilmesi gerekir. Ayrıca, tehlike uyarı işaretleri yol kullanıcılarını, yol üzerindeki bir tehlike konusunda uyarır ve daha dikkatli seyretmeleri gerektiğini bildirir. Kontrolsüz demiryolu geçitlerinde uyulması gereken bazı kurallar: Hız düşürme: Tehlike uyarı işaretleri, sürücülerin hızlarını düşürmelerini gerektirir. Dikkatli seyretme: Daha dikkatli araç kullanılması önerilir.

    Makedonya trafik kuralları nelerdir?

    Kuzey Makedonya'daki bazı trafik kuralları: Hız Limitleri: Otoyollarda 130 km/s; Diğer yollarda 80 km/s; Yerleşim yerlerinde 60 km/s. Emniyet Kemeri Kullanımı: Sürücü ve ön koltuktaki yolcu için zorunlu. Alkollü Araç Kullanımı: Yasal sınır %0,05. Alkollü kişilerin ön koltukta oturması yasak. Far Kullanımı: Gündüz ve gece zorunlu. Cep Telefonu Kullanımı: Araç kullanırken cep telefonu kullanmak yasak. Çekme: Arızalı araçlar, kablo veya çekici ile çekilmelidir. Öncelik: Döner kavşaklarda sağ taraftan gelenler öncelikli. Sürüş Tarafı: Sağdan sürüş. Korna Kullanımı: Kalabalık alanlarda korna çalmak yasak.