Ürün odaklı yazma yaklaşımı, 1970'lere kadar yazma işlemini, etkili metin oluşturma konusunda yerleşmiş bir dizi kurala göre öngörülen fikirleri kelimelere dönüştürme süreci olarak gören bir yaklaşımdır. Bu yaklaşımda: Yazma, "bilgi aktarımı" ile özdeşleşir. Kişinin ilgili konu hakkında sahip olduğu düşünceleri yazması beklenir. Yazmaya başlamadan önce gerekli bilgilerin toplanması gerekir. Toplanan bilgiler, neden-sonuç ilişkisi, bir tezi ispatlama ve kıyaslamalar yapma yoluyla kâğıda işlenir. Öğretmen ve öğrenci rolleri, metin oluşturma ekseninde gelişir. Öğrenciler pasif bir konuma sahiptir ve yazma tamamen bireysel bir etkinliğe dönüşür. Değerlendirme sürecinde önemli olan metindir; öğretmen, sürece müdahale etmeyen, yazma sonunda ürünü değerlendiren kişidir. Öğretmen değerlendirmelerini dil bilgisi, kompozisyon, imla ve noktalama kuralları gibi mekanik unsurlara dayalı olarak yapar.