Buradasın
Dijital Reklamcılıkta temel kavramlar nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Dijital reklamcılıkta temel kavramlar şunlardır:
- Arama Motoru Reklamcılığı (SEM) 12. Arama motorlarında, belirli anahtar kelimeler için verilen tekliflerle gösterilen reklamlar 12.
- Görüntülü Reklamlar (Display Ads) 12. Web siteleri, uygulamalar ve cihazlarda görsel veya metin tabanlı reklamlar 12.
- Çevrim İçi Video Reklamları 24. Video formatında, yayın içi veya yayın dışı olarak gösterilen reklamlar 24.
- Tıklama Başına Maliyet (CPC - Cost Per Click) 13. Reklamın her tıklanması için ödenen ücret 13.
- Bin Gösterim Başına Maliyet (CPM - Cost Per Mille) 35. Reklamın 1.000 kez görüntülenmesi için ödenen sabit ücret 35.
- Edinme Başına Maliyet (CPA - Cost Per Acquisition) 35. Belirli bir eylem (form doldurma, satın alma) gerçekleştiğinde ödenen ücret 35.
- Dönüşüm Oranı (Conversion Rate) 13. Reklamı görenlerin istenen işlemi (satın alma, abonelik) gerçekleştirme oranı 13.
- Yatırımın Getirisi (ROI - Return on Investment) 13. Reklam yatırımının net kâr olarak geri dönüşü 13.
- Etkileşim Oranı 1. İçeriğin kullanıcılarla ne kadar etkileşime girdiğini gösteren metrik 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: