Buradasın
Dijital Reklamcılıkta temel kavramlar nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Dijital reklamcılıkta temel kavramlar şunlardır:
- SEO (Search Engine Optimization): Arama motorlarında üst sıralarda yer almak için yapılan optimizasyon çalışmaları 13.
- SEM (Search Engine Marketing): Arama motorlarında reklam vererek görünürlüğü artırma 1.
- PPC (Pay-Per-Click): Tıklama başına ödeme yapılan reklam modeli 1.
- ROI (Return on Investment): Yatırımın geri dönüş oranı 1.
- CTR (Click-Through Rate): Reklamı görenlerin tıklama oranı 1.
- Conversion Rate: Ziyaretçilerin istenilen eylemi gerçekleştirme oranı (örneğin, satın alma) 13.
- Hedefleme (Targeting): Reklamların belirli demografik özelliklere, ilgi alanlarına veya davranışlara sahip kullanıcılara gösterilmesi 14.
- A/B Testi: İki farklı reklam versiyonunun performansını karşılaştırarak hangisinin daha iyi sonuç verdiğini belirleme 14.
- Açılış Sayfası (Landing Page): Reklama tıklayan kullanıcıların yönlendirildiği özel sayfa 1.
- Sosyal Medya Reklamcılığı: Facebook, Instagram, LinkedIn gibi platformlarda hedeflenmiş reklamlar 25.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: