E-A-T (E.A.T.) ve YMYL (Your Money or Your Life) kavramları, Google’ın kaliteli içerik değerlendirme kriterleri arasında kritik öneme sahiptir. E-A-T (E.A.T.), "Uzmanlık, Yetkinlik, Güvenilirlik" anlamına gelen "Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness" kavramlarının kısaltmasıdır. YMYL, "Paran mı Hayatın mı?" anlamına gelen "Your Money or Your Life" ifadesinin kısaltmasıdır. E-A-T ve YMYL özellikle şu sektörler için önemlidir: sağlık; finans; hukuk; sigorta; e-ticaret; eğitim. E-A-T ve YMYL, SEO açısından da önemlidir; kaliteli E-A-T sinyalleri olan siteler daha yüksek sıralamalara ulaşırken güven vermeyen siteler, özellikle YMYL alanında cezalandırılır veya sıralamalarda düşer.