• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-A-T (E.A.T.) ve YMYL (Your Money or Your Life) kavramları, Google’ın kaliteli içerik değerlendirme kriterleri arasında kritik öneme sahiptir 13.
    • E-A-T (E.A.T.), "Uzmanlık, Yetkinlik, Güvenilirlik" anlamına gelen "Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness" kavramlarının kısaltmasıdır 12. Google tarafından kullanılan bu terim, web sayfalarının arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) nasıl sıralandığını ifade eder 2.
    • YMYL, "Paran mı Hayatın mı?" anlamına gelen "Your Money or Your Life" ifadesinin kısaltmasıdır 13. Bu, doğrudan kullanıcıların sağlığı, güvenliği, mali durumu veya refahı üzerinde etkisi olan içerikler için kullanılır 3.
    E-A-T ve YMYL özellikle şu sektörler için önemlidir:
    • sağlık 3;
    • finans 3;
    • hukuk 3;
    • sigorta 3;
    • e-ticaret 3;
    • eğitim 3.
    E-A-T ve YMYL, SEO açısından da önemlidir; kaliteli E-A-T sinyalleri olan siteler daha yüksek sıralamalara ulaşırken güven vermeyen siteler, özellikle YMYL alanında cezalandırılır veya sıralamalarda düşer 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    EEAT nedir?

    EEAT, Google'ın içerik kalitesi ve güvenilirliğini test etmek için kullandığı bir çerçeve olup, Experience (Deneyim), Expertise (Uzmanlık), Authoritativeness (Yetkinlik) ve Trustworthiness (Güvenilirlik) kelimelerinin baş harflerinden oluşur. EEAT'nin önemi: - SEO için kritiktir: Yüksek EEAT standardına sahip içerikler, arama sonuçlarında üst sıralara çıkar. - Kullanıcı güvenini sağlar: Kullanıcıların doğru ve güvenilir bilgilere ulaşmasını sağlar. - Google algoritmalarında sürekli öne çıkar: Google, spam içerikleri temizlemek için EEAT'ye uygun içerikleri destekler.