• Buradasın

    Özgür şeremet scratch nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özgür Şeremet'in Scratch ile ilgili çalışmaları, bilişim teknolojileri ve yazılım derslerinde kodlama eğitimi vermek amacıyla hazırladığı etkinlikler ve ders notlarını içermektedir 14.
    Scratch, ABD’de bulunan MIT tarafından geliştirilen, 8-16 yaş arası çocukların kullanımına uygun, basit bir arayüze sahip bir programlama ortamıdır 12. Kullanıcılar, Scratch ile animasyonlar, oyunlar ve hikayeler oluşturabilir 12.
    Scratch'e, scratch.mit.edu adresinden çevrimiçi olarak veya Scratch Imagine Programı indirilerek internet bağlantısı olmadan erişilebilir 123.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Scratch oyunları nasıl oynanır?

    Scratch oyunları oynamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Hesap oluşturma. 2. Oyun arama. 3. Oyunu başlatma. 4. Oyun talimatları. Ayrıca, Scratch'te oyun oynamak için aşağıdaki kaynaklar da kullanılabilir: YouTube. scratch.mit.edu. maker.robotistan.com.

    Scratch modeli nasıl çalışır?

    Scratch modeli, kullanıcıların interaktif hikayeler, oyunlar ve animasyonlar oluşturabileceği bir görsel programlama dili olarak çalışır. Scratch modelinin çalışma prensibi şu adımlara dayanır: 1. Arayüz: Scratch, dört ana bölümden oluşan bir arayüze sahiptir: Blok Paleti, Sahne, Kodlama Alanı ve Sekmeler. 2. Blok Paleti: Bu palet, kod bloklarının kategorilere ayrılmış olarak listelendiği yerdir. 3. Sahne: Projenin hayata geçtiği, karakterlerin (Sprites) hareket ettiği ve kodların çalıştırıldığı alandır. 4. Kodlama Alanı: Kullanıcıların blokları sürükleyip bırakarak senaryolar oluşturduğu yerdir. 5. Kodların Çalıştırılması: Kodlar, yeşil bayrak simgesine basılarak çalıştırılır ve kırmızı dur işareti ile durdurulur. Scratch, kullanıcıların projelerini test etmelerine, paylaşmalarına ve topluluk desteğiyle diğer projeleri incelemelerine olanak tanır.

    Scratch projeleri nasıl paylaşılır?

    Scratch projelerinin nasıl paylaşılacağına dair bazı yöntemler: Proje editöründe paylaşma: Proje editöründe, "paylaş" butonuna tıklayarak proje paylaşılabilir. Proje sayfasında paylaşma: Proje sayfasında, "projeyi gör" butonuna tıklayıp, ilk düzenlemeler yapıldıktan sonra tekrar "paylaş" butonuna basılabilir. Ayrıca, Scratch projelerinin paylaşıldığı "Keşfet" sayfası üzerinden de projeler dünya genelindeki diğer kullanıcılarla paylaşılabilir. Scratch projelerinin paylaşılması için, Scratch.mit.edu web sitesinde bir hesap oluşturulması ve projelerin bu platform üzerinden yayınlanması gerekmektedir.

    Scratch oyun yapmak zor mu?

    Scratch ile oyun yapmak zor değildir, çünkü bu platform, görsel bloklar kullanarak programlama yapmayı kolaylaştıran bir arayüz sunar. Scratch'te oyun geliştirme süreci, aşağıdaki adımları içerir ve bu adımlar takip edildiğinde oldukça anlaşılır hale gelir: 1. Oyun Konseptini Belirleme: Oyunun türü, hedefleri ve mekanikleri üzerine düşünmek önemlidir. 2. Arayüzü Tanıma: Scratch'in kodlama alanı, blok paleti ve sahne alanı gibi ana bölümlerini öğrenmek gereklidir. 3. Karakter ve Arka Plan Seçimi: Oyunun görsel unsurlarını oluşturmak veya seçmek. 4. Kodlama: Karakterlere hareket, etkileşim ve ses efektleri eklemek için kod bloklarını kullanmak. 5. Test Etme: Oyunu çalıştırarak gerekli düzenlemeleri yapmak. 6. Paylaşım: Tamamlanan oyunu Scratch topluluğu ile paylaşmak. Ayrıca, Scratch'in sunduğu birçok kaynak ve örnek proje, kullanıcılara ilham verir ve öğrenme sürecini destekler.

    Scratch ile neler yapılabilir?

    Scratch ile yapılabileceklerden bazıları şunlardır: Animasyonlar ve çizgi filmler. Oyunlar. Etkileşimli hikayeler. Eğitim materyalleri. Simülasyonlar. Sanat projeleri. Scratch, özellikle 8-16 yaş arası çocuklar için tasarlanmış olsa da her yaştan kullanıcı tarafından rahatlıkla kullanılabilir.

    Scratch projesi nasıl yapılır?

    Scratch projesi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Scratch'e erişim: Scratch'in internet sitesine (scratch.mit.edu) gidilir. Sol üst köşedeki "Oluştur" menüsüne basılır. 2. Proje oluşturma: "Yeni" seçeneğine tıklanarak yeni bir Scratch projesi oluşturulur. Önceden kaydedilmiş bir proje "Bilgisayarından Yükle" seçeneği ile açılır. 3. Kukla ve dekor ekleme: Sahneye kukla eklemek için "Kukla ve Dekor" alanında bulunan "+" sembolüne tıklanır ve "Scratch Kukla Arşivi"nden bir kukla seçilir. 4. Kodlama: Kodlama, renkli ve kategorilere ayrılmış bloklarla yapılır. 5. Projeyi kaydetme ve paylaşma: Proje, "Bilgisayarına Kaydet" seçeneği ile bilgisayara kaydedilir. Ücretsiz bir Scratch hesabı oluşturularak proje başkalarıyla paylaşılabilir. Scratch, 8-16 yaş arası çocuklar için tasarlanmış olsa da her yaştan kullanıcı tarafından kullanılabilir.

    Scratch bilgisayara nasıl kurulur?

    Scratch'ı bilgisayara kurmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Scratch.mit.edu adresine gidin. 2. İndir linkine tıklayın. 3. İşletim sisteminizi seçin. 4. Setup dosyasını indirin. 5. Setup dosyasına tıklayarak açın. 6. Çalıştır butonuna tıklayın. 7. Kur butonuna tıklayın. 8. Bitir butonuna tıklayın. Not: Program ilk yüklendiğinde dili İngilizce olabilir. Programı Türkçe kullanmak için "Dosya" sekmesinin solunda bulunan yuvarlak "dil" sekmesine tıklayarak dili değiştirebilirsiniz. Scratch 3.0 sürümünün kurulumu anlatılmıştır. Scratch'ı internet bağlantısı olmadan kullanmak için Scratch imagine programının indirilmesi gerekmektedir.