• Buradasın

    Scratch'ta örnek projeler nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Scratch'ta örnek projelerden bazıları şunlardır:
    • Dance Party 1. Karakterlerin dans etmesini, zıplamasını veya eylem gerçekleştirmesini sağlayarak sıra, zamanlama ve animasyon ilkelerini öğrenme 4.
    • Shark Hunt Challenge 4. Bir köpekbalığı kontrol ederek su altında hazine toplama ve engellerden kaçınma, oyun tasarımı ve reflekslerle strateji becerilerini geliştirme 4.
    • Pong Game 3. İki kişilik bir masa tenisi oyunu oluşturma 3.
    • Renk Yakala 3. Renkleri yakalamaya dayalı bir oyun geliştirme 3.
    • Koordinat Düzlemini Öğrenelim 3. Koordinat düzlemini öğreten bir animasyon hazırlama 3.
    • Orkestra Yapalım 3. Bir orkestra oluşturma animasyonu yapma 3.
    • Candy Collector Game 4. Bir karakterin engellerden kaçınarak harita üzerinde eşya topladığı bir oyun tasarlama 4.
    • Dino Egg Hunt 4. Çocukların koordinatları, hareket kontrolünü ve keşif taktiklerini öğrenmeleri için dinozor yumurtalarını aramalarına dayalı bir oyun 4.
    • Advent Calendar 4. Her gün yeni bir içeriğin kilidini açarak döngüleri ve koşullu içerik gösterimini öğreten bir takvim oluşturma 4.
    • Eco-Friendly Game 4. Çevre bilincini artıran, oyuncuların parkları veya okyanusları temizlemesine odaklanan bir oyun geliştirme 4.
    Daha fazla Scratch örneği için scratch.mit.edu, maker.robotistan.com, ozgurseremet.com ve kodlamaegitimi.org gibi kaynaklar ziyaret edilebilir 125.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Scratch'ta iki kişilik oyun nasıl yapılır?

    Scratch'ta iki kişilik oyun yapmak için iki yöntem kullanılabilir: 1. Yerel çok oyunculu oyun: Aynı bilgisayarda birden fazla kişiyle oynanabilir. Bunun için: Oyunda iki karakter (sprite) oluşturulur, biri oyuncu 1, diğeri oyuncu 2 için. Her oyuncuya farklı kontroller atanır. 2. Çevrimiçi çok oyunculu oyun: Bulut değişkenleri (cloud variables) kullanılarak farklı cihazlardaki oyuncularla oynanabilir. Bunun için: "Cloud check", "Player1 check", "Player2 check" gibi değişkenler oluşturulur. "Wait 2 seconds" bloğu ile oyunun bulut ile bağlantısı kontrol edilir. Çevrimiçi oyun için Scratch'te "Scratcher" statüsü gereklidir; bu, bulut verilerini kullanmaya olanak tanır. İki kişilik futbol oyunu yapımı için şu kaynak kullanılabilir: "Scratch ile İki Kişilik Çift Kale Futbol Oyunu Nasıl Yapılır?" videosu. Ayrıca, Scratch örnekleri ve projeleri için maker.robotistan.com sitesi ziyaret edilebilir.

    Scratch'ta yılan oyunu nasıl yapılır?

    Scratch'ta yılan oyunu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Sahne ve kuklaların oluşturulması. Dekor 1 olarak boş gelen sahnenin adı “oyun” olarak değiştirilir. “Dekor/Çizim” bölümünden ikinci sahne eklenir, arka plan siyah yapılır ve “Oyun Bitti” yazısı eklenir. Kukla/Çizim bölümünden yılan başı, gövde ve yem için üç küçük kare çizilir. 2. Kodlama. Dekora ait kodlar. Yılan başına ait kodlar. Yeme ait kodlar. 3. Oyunun çalıştırılması. Daha fazla bilgi ve görsel için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: YouTube. blockodlama.com. bilisimnotlari.net. makersoftomorrow.online. scratch.mit.edu.

    Scratchta değişken nasıl yapılır?

    Scratch'te değişken oluşturmak için şu adımlar izlenir: 1. Değişkenler kısmına gidilir. 2. "Yeni Değişken Oluştur" butonuna basılır. 3. Değişkene bir isim verilir. Ayrıca, "Bulut Değişkeni" oluşturmak için şu adımlar izlenebilir: 1. Değişkenler kısmına gidilir. 2. Adın bulunduğu bölümün sağındaki aşağı ok işaretine tıklanır. 3. "Yeni Değişken" butonuna basılır. 4. Ad verilen bölümün sağ altında bulunan "Bulut Değişkeni" kutucuğuna işaret (tik) konur. Yeni Scratch kullanıcısı olunduğunda bulut değişkeni kullanılamayabilir; bir süre Scratch'te aktif olarak proje paylaştıktan sonra bu özellik kullanılabilir hale gelir.

    Scratch'ta nasıl karakter yapılır?

    Scratch'ta karakter oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Arka plan ve karakter ekleme. 2. Karakter ekleme. 3. Karakter düzenleme. Ayrıca, karakter oluşturmak için bir kelime yazıp ardından iki alt çizgi (__) eklemek de kullanılabilir. Scratch'ta karakter oluşturma hakkında daha fazla bilgi için scratch.mit.edu ve dijitalders.com gibi kaynaklar kullanılabilir.

    Scratch projesi 4. sınıf nedir?

    Scratch projesi 4. sınıf, 4. sınıf öğrencilerine yönelik Scratch programlama platformunda geliştirilen projeleri ifade edebilir. Scratch, özellikle 8-16 yaş arası çocuklar için tasarlanmış, kullanıcı dostu bir arayüze sahip bir programlama aracıdır. 4. sınıf öğrencileri için uygun olabilecek bazı Scratch projeleri şunlar olabilir: Akvaryum Yapalım: Sahne, kukla ve dekor kullanarak bir akvaryum animasyonu oluşturma. Aklımdaki Sayıyı Bul: Kullanıcıdan sayı tahmin ederek oynanan bir oyun. Karşıya Geçme: Haber sal ve haber gelince kodlarını kullanarak bir oyun tasarlama. Tron Oyunu: Kalem özelliği kullanarak bir oyun oluşturma. Scratch, öğrencilere algoritmik düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerileri kazandırmaya yardımcı olur. Daha fazla bilgi ve örnek projeler için Scratch'in resmi web sitesi ziyaret edilebilir.

    Scratch'ta kod nasıl çalışır?

    Scratch'ta kod, blokların bir araya getirilmesiyle çalışır. Temel kod işleyişi şu adımları içerir: 1. Sahne ve Karakterler: Projeyi oluşturacağınız sahne (stage) ve karakterleri (sprites) ekleyin. 2. Kod Bloğu Seçimi: Blok paletinden (code area) uygun kod bloklarını seçin. 3. Senaryo Oluşturma: Seçtiğiniz blokları sürükleyip bırakarak senaryoyu oluşturun. 4. Test ve Çalıştırma: Projeyi test etmek için yeşil bayrak simgesine tıklayın ve kodun çalışmasını izleyin. Scratch ayrıca, değişkenler, döngüler ve koşullu ifadeler gibi daha karmaşık kodlama öğeleri de sunar.

    Scratch projesi nasıl yapılır?

    Scratch projesi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Scratch'e erişim: Scratch'in internet sitesine (scratch.mit.edu) gidilir. Sol üst köşedeki "Oluştur" menüsüne basılır. 2. Proje oluşturma: "Yeni" seçeneğine tıklanarak yeni bir Scratch projesi oluşturulur. Önceden kaydedilmiş bir proje "Bilgisayarından Yükle" seçeneği ile açılır. 3. Kukla ve dekor ekleme: Sahneye kukla eklemek için "Kukla ve Dekor" alanında bulunan "+" sembolüne tıklanır ve "Scratch Kukla Arşivi"nden bir kukla seçilir. 4. Kodlama: Kodlama, renkli ve kategorilere ayrılmış bloklarla yapılır. 5. Projeyi kaydetme ve paylaşma: Proje, "Bilgisayarına Kaydet" seçeneği ile bilgisayara kaydedilir. Ücretsiz bir Scratch hesabı oluşturularak proje başkalarıyla paylaşılabilir. Scratch, 8-16 yaş arası çocuklar için tasarlanmış olsa da her yaştan kullanıcı tarafından kullanılabilir.