Güdümlü yazma stratejisi, öğrencilerin bir konu hakkındaki duygu, düşünce ve bilgilerini etkili bir şekilde anlatmalarını sağlamak amacıyla kullanılan bir yöntemdir. Güdümlü yazma stratejisinin uygulama aşamaları: 1. Öğretmen, öğrencileri belirli bir konu hakkında bilgilendirir. 2. Konu, sınıf ortamında çeşitli yönleriyle tartışılır. 3. Öğrenciler, edindikleri bilgileri kullanarak duygu ve düşüncelerini yazılı olarak ifade ederler. Güdümlü yazma çalışmaları farklı şekillerde yapılabilir, örneğin: Cümlelerin yeniden sıralanması: Bir paragrafı oluşturan cümlelerin yerleri değiştirilir ve öğrenciler, cümlelerin akışını göz önünde bulundurarak paragrafı yeniden oluştururlar. Dikte çalışması: Öğretmen bir metni normal bir hızda okur, öğrenciler metni dinler; metin anlamlı bölümler halinde ikinci kez okunur ve öğrenciler tarafından yazılır. Bu yöntem, öğrencilerin yazım kuralları ve noktalama kurallarını fark etmelerine yardımcı olur.