• Buradasın

    Makamlar

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gel Gör Beni Aşk Neyledi hangi makamda?

    "Gel Gör Beni Aşk Neyledi" ilahisi Segah ve Kürdi makamlarında bestelenmiştir. Segah makamı: Ahmet Özhan'ın VAV TV'de seslendirdiği versiyon. Kürdi makamı: İlahinin genel olarak bilinen ve Leman Sam'ın yorumuyla hafızalarda yer eden hali.

    Her Güzelin Kahrı Çekilmez İmiş hangi makamda?

    "Her Güzelin Kahrı Çekilmez İmiş" türküsü, Hüzzam makamında bestelenmiştir.

    Ney çalmak için hangi nota bilgisi gerekir?

    Ney çalmak için bilinmesi gereken nota bilgisi: Temel nota değerleri: Birlik, ikilik, dörtlük, sekizlik ve onaltılık notlar. Nota yerleri: Ney üzerinde notaların konumları, özellikle birinci ve ikinci kademe sesler. Solfej: Notaları usule uygun olarak ses ve süreleriyle okuyabilmek. Eğer neyden kulaktan icra edilecekse, nota bilgisi zorunlu değildir.

    Ferahnak makamı ne için kullanılır?

    Ferahnak makamının ne için kullanıldığına dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, Ferahnak makamıyla ilgili şu bilgilere ulaşılmıştır: Durağı. Seyri. Güçlüsü. Yeden’i. Donanımı. Dizisi. Ferahnak makamına örnek olarak Rifat Bey’in Mevlevî âyini, Zeki Mehmed Ağa’nın zencîr usulündeki peşrevi, Şâkir Ağa’nın ağır çenber usulünde, “Meyl eder bu hüsn ile kim görse ey gül-fem seni” mısraı ile başlayan birinci bestesiyle ağır düyek usulünde, “Bir kerre bakmadın dil-zârın figānına” mısraı ile başlayan şarkısı verilebilir.

    Ah Nerede şarkısı hangi makamda?

    "Ah Nerede" şarkısı, belirli bir makamda bestelenmemiştir. Şarkı, Selmi Andak tarafından bestelenmiş olup, Füsun Önal tarafından seslendirilmiştir. Nota ve akor bilgilerine aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: gitaregitim.net: Şarkının nota dosyası mevcuttur. notanehri.com: Melodika, keman, flüt ve org için notalar bulunmaktadır. akorlar.com: Şarkının akorları mevcuttur.

    Rüya gibi uçan yıllar Ayşen Birgor hangi makamda?

    "Rüya Gibi Uçan Yıllar" şarkısı, Hicaz makamında bestelenmiştir. Şarkının güftesi Rüştü Şardağ'a, bestesi ise Avni Anıl'a aittir.

    Zirefkendi büzürk makamı nedir?

    Zirefkend büzürk makamı, Türk müziğinde en az beş-altı yüzyıllık bir birleşik makamdır. Büzürk makamının özellikleri: Durak: Rast perdesidir. Seyir: İnici-çıkıcıdır. Dizi: Hüseyni perdesindeki Hüseyni beşlisine, yerindeki Bûselik beşlisinin ve buna Rast perdesinde Çargâh beşlisinin eklenmesiyle oluşur. Güçlüsü: Hüseyni perdesidir. Yeden: 1. aralıktaki küçük mücenneb diyezli fa, Geveşt perdesidir. Donanım: Donanıma hiçbir şey yazılmaz, gerekli işaretler eser içinde gösterilir. Zirefkend büzürk makamının genişlemesi, Hüseyni perdesindeki Hüseyni beşlisinin dizi hâlinde uzamasıyla veya yerindeki Bûselik dizisinin tiz taraftan simetrik genişlemesiyle sağlanabilir.

    Baharı Beklerken Ömrüm Kış Oldu hangi makamda?

    "Baharı Beklerken Ömrüm Kış Oldu" şarkısı uşşak makamındadır.

    Gelin Ey Aşıklar Gelin hangi makamda?

    "Gelin Ey Aşıklar Gelin" ilahisi, sabâ makamında bestelenmiştir.

    Sarı Cizmeli Mehmet Aga hangi makamda?

    "Sarı Çizmeli Mehmet Ağa" şarkısı, kürdi dizisi üzerine kurulmuştur.

    Saba makamı hangi padişah döneminde?

    Saba makamı, ilk olarak XV. yüzyılda II. Mehmed döneminde müzik kuramlarında yer almıştır.

    UD'da hangi makamlar var?

    Ud'da basit, bileşik ve şed makamlar olmak üzere çeşitli makamlar kullanılır. Bazı ud makamları şunlardır: Basit makamlar: Çargah Makamı; Buselik Makamı; Kürdî Makamı; Rast Makamı; Uşşak Makamı; Hicaz Makamı; Zirgüleli Hicaz Makamı; Neveser Makamı; Segâh Makamı; Saba Makamı. Bileşik makamlar: Hüzzam Makamı; Hüzzam-ı Aşiran Makamı; Hüzzam-ı Humayun Makamı; Hüzzam-ı Irak Makamı; Hüzzam-ı Sultaniyegah Makamı; Hüzzam-ı Şevkefza Makamı; Hüzzam-ı Şevkutarab Makamı; Hüzzam-ı Sultaniyegah Makamı; Hüzzam-ı Şevkefza Makamı; Hüzzam-ı Şevkutarab Makamı. Şed makamlar: Şed-i Araban Makamı; Şed-i Büzürg Makamı; Şed-i Hicaz Makamı; Şed-i Irak Makamı; Şed-i Hümayun Makamı; Şed-i Isfahan Makamı; Şed-i Neva Makamı; Şed-i Rast Makamı; Şed-i Segâh Makamı; Şed-i Saba Makamı. Ud taksimi yapılırken de Sûz-i Dil ve Rast gibi makamlar kullanılabilir.

    Nihâvend ve kürdili hicazkar aynı mı?

    Hayır, nihâvend ve kürdili hicazkar aynı değildir. Nihâvend, Klasik Türk müziğinde bir makam, durak ve dizidir. Kürdilihicazkâr, Klasik Türk müziğinde rast perdesinde bir şed makamdır. Kürdilihicazkâr, Kürdî makamının Rast perdesine göçürülmüş şeddidir ve inici bir makamdır.

    Tuti mucize guyem ne desem lâf değil hangi makamda?

    "Tuti-i Mucize Guyem Ne Desem Laf Değil" şarkısı, Segâh makamında ve Yürüksemâi usûlündedir.

    Tam ona sarılırken gördüm pencerede hangi makam?

    "Tam ona sarılırken gördüm pencerede" dizesi, Teoman'ın "Uykusuz Her Gece" şarkısında yer almaktadır. Bu şarkının makamı hakkında bilgi bulunmamaktadır. Şarkının akorları repertuarim.com ve genius.com gibi sitelerde mevcuttur.

    Oyalı Mendil hangi makamda?

    "Oyalı Mendil" türküsü, Hüseyni makamında ve 4/4'lük ritime sahiptir.

    Seyri sülukta hangi makamlar var?

    Seyr-ü sülûkta dört ana makam vardır: 1. Seyr-i ilallah. 2. Seyr-i fillah. 3. Seyr-i ma-allah. 4. Seyr-i anillah. Ayrıca, seyr-ü sülûk sırasında çeşitli diğer makamlar da bulunmaktadır, örneğin Fenâfillah, Bekâbillah, Ulûlelbab gibi.

    İbibikleri öter ötemez ordayım hangi makamda?

    "İbibikler Öter Ötmez Ordayım" şarkısı Rast makamında bestelenmiştir.

    Elazığ oyun havaları hangi makamda?

    Elazığ oyun havalarının bazı makamları şunlardır: İbrahimiyye. Rast. Hicaz. Karcığar. Hüzzam. Elazığ-Harput müziği, klasik sazlarla icra edildiğinden halk müziği tanımlaması içerisinde ifade edilse de, aynı zamanda Klasik Türk Müziği sınıfında da yer alır.

    Bülent Ersoy hangi makamda şarkı söylüyor?

    Bülent Ersoy, Klasik Türk müziği makamlarında şarkılar söylemektedir. Ersoy, kariyeri boyunca TRT için birçok klasik Türk müziği şarkısı seslendirmiş ve makam ile usulüne uygun olarak "Alaturka 95" gibi albümler çıkarmıştır.