• Buradasın

    Kodlama

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    HTML'de yazdırma butonu nasıl yapılır?

    HTML'de yazdırma butonu yapmak için aşağıdaki kodu kullanmak yeterlidir: ```html <input type="button" onclick="window.print()" value="BU SAYFAYI YAZDIR"> ``` Bu kodu ekledikten sonra, sayfada yazdırma butonu aktif hale gelecektir ve ziyaretçiler bu butona tıkladıklarında yazdırma sayfası karşılarına çıkacaktır.

    MBot ile neler yapılabilir?

    mBot ile birçok farklı proje ve uygulama yapılabilir: 1. Çizgi izleyen robot: mBot'un çizgi takip sensörü kullanılarak belirli bir çizgi üzerinde hareket etmesi sağlanabilir. 2. Engellerden kaçan robot: Ultrasonik sensör ile engelleri algılayarak robotun yön değiştirmesi ve engellerden kaçması sağlanabilir. 3. Müzikle oynayan robot: mBot, bazı müzik seslerine göre hareket edebilir ve oynatılabilir. 4. Uzaktan kumanda ile kontrol: Standart TV kumandası veya uyumlu uzaktan kumandalar ile robot kontrolü yapılabilir. 5. Grupça dans etme: IR haberleşme ile diğer mBot robotlarla grupça dans ettirilebilir. 6. Scratch ile etkileşim: mBlock programı ve Scratch kullanılarak mBot'a Scratch'teki senaryo ve oyunlar uygulatılabilir. 7. Eğitim amaçlı kullanım: Okullar ve kodlama atölyelerinde robotik kodlama eğitimi için kullanılabilir.

    Taşınır kodu nasıl belirlenir?

    Taşınır kodu, taşınırların kayıt altına alınması için Bakanlıkça belirlenen düzey detay koduna göre belirlenir. Belirleme süreci şu adımları içerir: 1. Taşınırın ait olduğu hesap kodunun seçilmesi (örneğin, 150 İlk Madde ve Malzeme Hesabı). 2. Daha önce tanımlanmış ürün kartlarından ilgili taşınıra ait kodun seçilmesi veya yeni bir kod tanımlanması. 3. Detay kodunun belirlenmesi; bu, işletmelerin kurumlarına özel kullandıkları kodlardır ve merkezden yüklenir. 4. Ölçü biriminin seçilmesi; taşınırın hangi ölçü birimi ile çıkış yapılacaksa o birim girilmelidir. Ayrıca, dayanıklı taşınırların numaralandırılmasında, sicil numarası üç grup rakamdan oluşur ve bu rakamlar sırasıyla taşınır kodu, giriş yılı ve giriş sıra numarasını temsil eder.

    Hareket sensörü Arduino ayarları nasıl yapılır?

    Arduino ile hareket sensörü (HC-SR501) ayarlarını yapmak için aşağıdaki adımları izleyin: 1. Bağlantıları Yapın: HC-SR501 hareket sensörünün VCC pinini Arduino'nun 5V pinine, GND pinini GND'ye ve OUT pinini Arduino'nun dijital pinlerinden birine (örneğin, D2) bağlayın. 2. Kodu Yazın: Arduino IDE'de aşağıdaki kodu kullanarak hareket algılamasını izleyin ve seri monitördeki durumu görüntüleyin: ``` const int pirPin = 2; // HC-SR501 OUT pini void setup() { pinMode(pirPin, INPUT); Serial.begin(9600); Serial.println("HC-SR501 PIR Motion Sensor Test"); } void loop() { int motionStatus = digitalRead(pirPin); // Sensör çıkışını oku if (motionStatus == HIGH) { Serial.println("Motion detected!"); } else { Serial.println("No motion detected."); } delay(500); // Her 500 ms'de bir güncelle } ``` 3. Test Edin: Arduino'yu bilgisayarınıza USB üzerinden bağlayın, kodu yükleyin ve seri monitörü açarak hareket durumunu gözlemleyin. Ek Ayarlar: Sensörün hassasiyet ve gecikme süresi gibi ayarlarını, üzerindeki potansiyometreler aracılığıyla yapabilirsiniz.

    CodeAI ne işe yarar?

    CodeAI iki ana alanda fayda sağlar: kodlama verimliliği ve yapay zeka geliştirme. Kodlama verimliliği için CodeAI: - Otomatik kod üretimi ile tekrarlayan görevleri azaltır ve zaman kazandırır. - Hata tespiti ve düzeltme yaparak kod kalitesini artırır. - Çoklu dil desteği ile çeşitli programlama dillerinde çalışabilir. - Dokümantasyon yardımı ile kodun okunabilirliğini ve sürdürülebilirliğini iyileştirir. - Birim test oluşturma ile kodun doğru çalıştığını garanti eder. Yapay zeka geliştirme için CodeAI: - Otomatik makine öğrenimi (AutoML) ile model seçimi, eğitimi ve ayarlamasını kolaylaştırır. - Pre-built şablonlar ve modeller sunarak geliştirme sürecini hızlandırır. - Ölçeklenebilirlik ve entegrasyon özellikleri ile büyük ölçekli projelerde kullanılabilir.

    İkili adlandırma ve kodlama nedir?

    İkili adlandırma ve kodlama farklı kavramlardır: 1. İkili Adlandırma: Biyolojide her canlı türüne Latince iki kelimeden oluşan bir isim verme sistemidir. 2. İkili Kodlama: Bilgisayar bilimlerinde, dijital verilerin ikili bitler grubu olarak temsil edilmesi, depolanması ve iletilmesi yöntemidir.

    Scratch'ta sözlük nasıl yapılır?

    Scratch'ta sözlük oluşturmak için "Translate (Çeviri) Uzantısı" kullanılabilir. İşte adımlar: 1. Yeni bir proje oluşturun ve Scratch hesabınıza giriş yapın. 2. Ekranın sol altındaki "Uzantılar" düğmesine tıklayın. 3. "Translate (Çeviri)" uzantısını seçin. 4. Uzantının ilk bloğunu çalışma alanına sürükleyin. 5. "When Green Flag Clicked (Yeşil Bayrak Tıklandığında)", "say (söyle)" ve "translate (çevir)" bloklarını kullanarak basit bir proje kodlayın. Ayrıca, "My Blocks (Benim Bloklarım)" seçeneği üzerinden özel bir metin motoru oluşturarak da kendi çeviri bloklarınızı oluşturabilirsiniz.

    Code org kodlama sınavı nasıl oluyor?

    Code.org'da kodlama sınavı, platformun sunduğu çeşitli kurslar ve etkinlikler aracılığıyla gerçekleşir. Sınav süreci şu adımları içerir: 1. Hesap Oluşturma: Code.org'a üye olup hesap oluşturulur. 2. Kurs Seçimi: Yaş ve beceri seviyesine uygun bir kurs seçilir. 3. Etkinlikleri Tamamlama: Kurstaki etkinlikler sırayla yapılır ve tamamlanır. 4. Sertifika Alma: Kursu başarıyla tamamlayan öğrencilere bir sertifika verilir. Ayrıca, Code.org'un düzenlediği "Hour of Code" gibi özel etkinlikler de kodlama sınavı niteliği taşır ve dünya genelinde milyonlarca öğrenciye ulaşır.

    T0 50 00 18 9 ne demek?

    T0 50 00 18 9 ifadesi, farklı bağlamlarda farklı anlamlar taşıyabilir: 1. Lastik Kodu: Lastiklerde "T0" işareti, Tesla onayı anlamına gelir. 2. Borsa İşlem Kodu: Borsada "T0", takas işlemlerinin işlem gününde tamamlanması anlamına gelir ve aynı gün hesaba geçişi ifade eder. 3. Elektrik Sayacı Kodu: Elektrik sayaçlarında "T0", toplam elektrik tüketimini gösterir.

    If else true ise ne yapılır?

    If koşulu doğru (true) ise, if bloğu içindeki kod çalıştırılır. Else koşulu ise, if koşulu yanlış olduğunda devreye girer ve bu durumda else bloğu içindeki kod çalıştırılır.

    Kumanda cihazları hangi GTİP?

    Kumanda cihazları, GTİP 85371091 kodu altında sınıflandırılmaktadır.

    Alt alta yazı nasıl yazılır kod?

    Alt alta yazı yazmak için kod farklı programlama dillerinde farklı şekillerde kullanılabilir: 1. C# Console: Alt alta mesaj yazdırmak için `WriteLine` kodu kullanılır. 2. HTML: HTML'de alt satıra geçmek için `<br>` etiketi kullanılır. Excel'de ise bir hücre içinde alt alta yazı yazmak için: - Klavye kısayolu: ALT tuşuna basılı tutulup ENTER tuşuna basılarak aynı hücre içinde yeni bir satır oluşturulur. - Hücre biçimlendirmesi: Hücre seçilip sağ tıklanır, "Hücre Biçimlendirme" seçilir, "Hizalama" sekmesinden "Metni Kaydır" seçeneği işaretlenir.

    Barkodda kontrol basamağı nerede yazar?

    Barkodda kontrol basamağı, kodun en sonunda yer alır.

    HTML'de boşluk nasıl bırakılır?

    HTML'de boşluk bırakmak için iki ana yöntem vardır: 1. Normal boşluk karakteri ("space"): Metinler arasında boşluk bırakmak için kullanılır. 2. "&nbsp;" kodu (non-breaking space): Birden fazla boşluk veya kesintisiz boşluk bırakmak için kullanılır. Ayrıca, `<pre>` etiketi içindeki boşluklar ve girintiler tam olarak korunur.

    Leet Code'da kaç soru var?

    LeetCode platformunda 75 ve Top Interview 150 gibi soru setleri bulunmaktadır. Ayrıca, LeetCode'un sıkça sorulan sorular bölümünde Amazon, Google, Apple ve TikTok gibi şirketlerin mülakatlarında sorulan sorular da yer almaktadır, ancak bu sorular sadece ücretli (premium) üyelere açıktır.

    Robot köpek Arduino kodu nedir?

    Arduino ile robot köpek kodu iki farklı proje için örnek olarak verilebilir: 1. Bittle Robot Köpek: Bu robot köpeği programlamak için Arduino IDE kullanılır ve gerekli dosyalar Petoi GitHub deposundan indirilir. 2. Basit Plush Oyuncaktan Yapılan Robot Köpek: Bu projede Adafruit Feather Huzzah ESP8266 kartı kullanılır ve Arduino IDE ile gerekli kütüphaneler yüklenir.

    RoboPlay ne işe yarar?

    RoboPlay terimi iki farklı bağlamda kullanılabilir: 1. Robo Play Simülatörü: Bu, robot-insan etkileşimlerini simüle eden bir araştırma oyunudur. Bu, robotların daha okunabilir davranışlar geliştirmesine yardımcı olur. 2. Robotik Kodlama Atölyesi: RoboPlay ayrıca, çocukların robotik kodlama, LEGO aktiviteleri ve elektronik devre çalışmaları gibi etkinliklerle eğlenip öğrendikleri bir çocuk oyun atölyesinin adıdır.

    Minecraft öğrenmek ne kadar sürer?

    Minecraft'ı öğrenmek için kesin bir süre vermek mümkün değildir, çünkü bu, kişinin katılım seviyesine ve programa ayırdığı zamana bağlıdır. Temel kavramların öğrenilmesi genellikle birkaç hafta sürer. Ayrıca, Minecraft'ın her oyun içi gününün gerçek zamanda yaklaşık 20 dakika sürdüğü ve 100 günün toplam 33,3 saate eşit olduğu da dikkate alınmalıdır.

    Bilgisayarlı temel robotik ve kodlama eğitimi nedir?

    Bilgisayarlı temel robotik ve kodlama eğitimi, robotların yönetiminde kullanılan programlama dillerinin öğrenilmesi ve uygulanması için tasarlanmış bir eğitimdir. Bu eğitim kapsamında öğrenilecek konular şunlardır: Temel programlama bilgisi: Robotik kodlama için gerekli olan programlama dillerinden birinin (Python, C++, Java vb.) öğrenilmesi. Elektronik kartların kullanımı: Arduino ve ESP32 gibi kartların programlanması ve kontrol edilmesi. Görüntü işleme teknolojileri: Robotların çevrelerini algılayabilmeleri için görüntü işleme tekniklerinin öğrenilmesi. Robot tasarımı ve montaj teknikleri: Autocad Fusion 360 gibi programlar kullanılarak robotların tasarlanması ve montajının yapılması. Robotik kodlama araçları: C++ ve Python kütüphaneleri gibi araçların aktif olarak kullanılması. Bu eğitim, analitik düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi becerilerin gelişmesine de katkı sağlar.

    Codesta web sitesi nasıl yapılır?

    Codesta web sitesi yapmak için iki ana yöntem bulunmaktadır: kodlama ve web sitesi oluşturucular. 1. Kodlama: Web sitesini sıfırdan kodlamak için HTML, CSS ve JavaScript bilmek gereklidir. Aşağıdaki adımları izlemek gerekir: Proje Klasörü Oluşturma: Bilgisayarda bir klasör oluşturup, bu klasör içinde HTML, CSS ve JavaScript dosyalarını oluşturmak. Yapıyı HTML ile Oluşturma: HTML dosyasını açıp temel etiketleri eklemek ve içeriği bu yapıya yerleştirmek. CSS ile Stil Verme: CSS dosyasını bağlayarak sayfanın stilini belirlemek. Dosyaları Hosting'e Yükleme: Hazırlanan dosyaları bir web hosting hizmetine yüklemek. 2. Web Sitesi Oluşturucular: Kodlama bilgisi gerektirmeden, sürükle-bırak yöntemiyle web sitesi oluşturmayı sağlayan araçlardır. Bazı popüler oluşturucular şunlardır: Mobirise: Yapay zeka destekli tasarım araçları ile hızlı ve etkili web siteleri oluşturur. WordPress: Temalar ve eklentiler sayesinde çeşitli HTML sayfalarını veri tabanından oluşturur. Wix: Önceden tasarlanmış şablonlar ve sürükle-bırak arayüzü ile web sayfaları oluşturur. Weebly: Kullanımı kolay bir HTML ve web sitesi oluşturucu sunar.