• Buradasın

    KarayollarıTrafikKanunu

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yakisikli güvenlik neden ceza yedi?

    Yakışıklı Güvenlik lakabıyla tanınan Muhammet Sürmeli, aracında mevzuata aykırı ışık donanımı ve usulsüz çakar kullanımı nedeniyle ceza aldı. Bu ihlaller sonucunda Sürmeli'ye Karayolları Trafik Kanunu kapsamında çeşitli maddelerden toplam 142 bin 255 TL idari para cezası kesildi.

    Fazla yolcu taşıma cezası nasıl hesaplanır?

    Fazla yolcu taşıma cezası, Karayolları Trafik Kanunu'nun 65/1-a maddesi gereğince 540 TL olarak hesaplanır. Ayrıca, bu ihlal için sürücüye 10 ceza puanı eklenir.

    Arka emniyet kemeri neden zorunlu?

    Arka emniyet kemerinin zorunlu olmasının bazı nedenleri: Yaralanma riskini azaltma: Arka koltuk emniyet kemerleri, arka koltukta meydana gelen ölüm ve yaralanmaları azaltır. Fırlatılma riskini önleme: Emniyet kemeri takmayan arka koltuk yolcuları, kaza anında en çok kafa, yüz ve boyun zedelenmelerine maruz kalır ve fırlatılma riski daha yüksektir. Trafik güvenliğini artırma: Arka koltuk emniyet kemeri kullanımı, toplum genelinde daha güvenli bir trafik ortamı oluşturulmasına katkı sağlar. Yasal zorunluluk: Birçok ülkede, arka koltuk yolcularının da emniyet kemeri takması yasal bir zorunluluktur. Türkiye'de, 1995 yılından itibaren arka koltuklarda emniyet kemeri kullanımı zorunludur.

    Tırda hangi lambalar yasak?

    Tırlarda yasak olan lambalar, Karayolları Trafik Kanunu'na göre yetkisiz çakar lambalarıdır. Ayrıca, sadece park lambaları ile seyretmek de yasaktır.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununa göre trafik kazasında asli kusur sebebi sayılır?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre trafik kazasında asli kusur sayılan bazı durumlar şunlardır: Kırmızı ışıkta geçmek veya yetkili memurun dur işaretinde geçmek. Taşıt giremez trafik işareti bulunan karayoluna veya bölünmüş karayolunda karşı yönden gelen trafiğin kullandığı şerit, rampa ve bağlantı yollarına girmek. İkiden fazla şeritli taşıt yollarında, karşı yönden gelen trafiğin kullandığı şerit veya yol bölümüne girmek. Arkadan çarpma. Geçme yasağı olan yerlerde geçmek. Doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapmak. Şeride tecavüz etmek. Kavşaklarda geçiş önceliğine uymamak. Kaplamanın dar olduğu yerlerde geçiş önceliğine uymamak. Manevraları düzenleyen genel şartlara uymamak. Yerleşim birimleri dışındaki karayolunun taşıt yolu üzerinde, zorunlu haller dışında park etme veya duraklama ve her durumda gerekli tedbirleri almamak. Park için ayrılmış yerlerde veya taşıt yolu dışında kurallara uygun olarak park edilmiş araçlara çarpmak.

    KTK'nın 56 maddesi nedir?

    KTK'nın 56. maddesi, Karayolları Trafik Kanunu'nda şerit izleme, gelen trafikle karşılaşma, araçlar arasındaki mesafe, yavaş sürme ve geçiş kolaylığı sağlama kurallarını düzenler. Bu maddeye göre sürücüler: 1. Şerit değiştirme: Geçme, dönme, duraklama, durma ve park etme gibi haller dışında şerit değiştiremezler veya iki şeridi birden kullanamazlar. 2. Kavşaklarda şerit değiştirme: Kavşaklara yaklaşırken, yerleşim yerleri dışında yüzelli metre, yerleşim yerlerinde ise otuz metre mesafe içinde şerit değiştiremezler. 3. Uygun şeritten gitme: Araçların cinsine ve hızına uygun olmayan şeritten gidemezler. 4. İşaret vermeden şerit değiştirme: İşaret vermeden şerit değiştirmeleri yasaktır. 5. Gelen trafikle karşılaşma: İki yönlü trafiğin kullanıldığı taşıt yollarında karşı yönden gelen araçların geçişini zorlaştıran bir durum varsa geçişi kolaylaştırmak için araçlarını sağ kenara yanaştırmaları veya geri gitmeleri zorunludur. Bu madde hükümlerine uymayan sürücüler 1.800.000 lira para cezası ile cezalandırılırlar.

    62 nolu trafik cezası nedir?

    62 nolu trafik cezası, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 62. maddesinde yer alan ve yerleşim birimleri içindeki kara yolunda, bir trafik işaretiyle izin verilmedikçe ve yükleme, boşaltma, indirme, bindirme, arızalanma gibi zorunlu nedenler dışında kamyon, otobüs ve bunların katarları, lastik tekerlekli traktörler ile her türlü iş makinelerinin park edilmesini yasaklayan maddeye istinaden uygulanan cezadır. 2025 yılı için 62 nolu trafik cezası tutarı 993,00 Türk lirasıdır.

    Yetersiz ehliyet cezası hangi madde?

    Yetersiz ehliyet cezası, Karayolları Trafik Kanunu'nun 39/2 maddesi kapsamında düzenlenmiştir.

    Trafik dünyası ne zaman kuruldu?

    Trafik dünyası, motorlu araçların yaygınlaşmasıyla birlikte 20. yüzyılda şekillenmeye başlamıştır. Önemli kilometre taşları: - 1868: İngiltere'de Parlamento Binası dışında ilk trafik sinyalleri kullanılmaya başlandı. - 1912: İlk elektrikli trafik ışığı sistemi oluşturuldu. - 1938: Karayolları Trafik Kanunu tasarısı hazırlandı, ancak yasalaşamadı. - 1953: 6085 sayılı Karayolları Trafik Kanunu kabul edildi. - 1985: 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu yürürlüğe girdi.

    KTK madde 98 nedir?

    KTK madde 98, Karayolları Trafik Kanunu'nun 98. maddesi anlamına gelir ve iki ana konuyu düzenler: 1. Yardım veya Bildirim Yükümlülüğünün Yerine Getirilmemesi: Bu maddeye göre, yaşı, hastalığı veya yaralanması dolayısıyla kendini idare edemeyecek durumda olan kimseye yardım etmeyen veya durumu derhal ilgili makamlara bildirmeyen kişi, bir yıla kadar hapis veya adli para cezası ile cezalandırılır. 2. Sağlık Hizmet Bedellerinin Ödenmesi: Bu maddeye göre, trafik kazaları sebebiyle üniversitelere bağlı hastaneler ve diğer resmi veya özel sağlık kurum ve kuruluşlarının sundukları sağlık hizmet bedelleri, kazazedenin sosyal güvencesi olup olmadığına bakılmaksızın Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından karşılanır.

    Dur ihtarına uymamak suç mu?

    Evet, dur ihtarına uymamak bir suçtur. Karayolları Trafik Kanunu'nun 47/1-a maddesine göre, trafiği düzenleme ve denetimle görevli trafik zabıtası veya özel kıyafetli ve işaret taşıyan diğer yetkili kişilerin uyarı ve işaretlerine uymamak yasaktır.

    KTK 46/2-a yön 102 nedir?

    KTK 46/2-a maddesi, Karayolları Trafik Kanunu'nun, sürücülerin yolun sağından gitme ve hızlarına uygun şeridi kullanma kuralını kapsar. Yön 102 ise bu kuralın ihlal edilmesi durumunda uygulanan bir yaptırım değildir. Ancak, dönel kavşaklarda şerit izleme ve değiştirme kurallarına uymama durumunda KTK 56/1-a maddesi uyarınca %100 kusurlu sayılacağı belirtilmiştir.

    Arabaya ikaz lambası takmak yasak mı?

    Araca ikaz lambası takmak, belirli koşullar dışında yasaktır. İzinsiz ikaz lambası kullanımının yasak olduğu durumlar: Hususi araçlar, taksiler, dolmuşlar, minibüsler ve ticari amaçlı kullanılan kamyonetler (yetkili makamlarca verilen özel izni bulunanlar hariç). Özel şahıslar veya ticari araçlar. İzin verilen araçlar: Polis, jandarma, sahil güvenlik gibi kolluk kuvvetlerine ait resmî araçlar. Ambulans ve itfaiye araçları. Acil servis taşıtları. Koruma hizmetlerinde görevli resmî araçlar. Yetkisiz ikaz lambası kullanımı, 9.267 TL idari para cezası ile sonuçlanabilir ve ekipmanlara el konulabilir.

    KTK madde 46 ve 101 ile 102 birlikte değerlendirildiğinde ne olur?

    KTK madde 46 ve 101 ile 102 birlikte değerlendirildiğinde, şu sonuçlar ortaya çıkar: 1. Madde 46: Karayollarında trafiğin sağdan aktığını ve sürücülerin şerit değiştirme, sollama ve dönüş kurallarına uymaları gerektiğini belirtir. 2. Madde 101: Alkollü veya uyuşturucu etkisi altında araç kullanmanın yasak olduğunu ve bu kurala uymayan sürücülerin ehliyetlerinin geri alınacağını öngörür. 3. Madde 102: Hız sınırlarını aşan sürücülere para cezası uygulanacağını ve tekrarlanan ihlaller durumunda ehliyetin daha uzun süre geri alınacağını düzenler. Bu nedenle, KTK madde 46'ya uymayıp ayrıca alkollü veya uyuşturucu etkisi altında araç kullanan sürücüler, hem para cezası hem de ehliyetlerinin uzun süreli geri alınması gibi daha ağır cezalarla karşılaşabilirler.

    Bisiklet yolu olmayan yerde bisiklet sürmek yasak mı?

    Bisiklet yolu olmayan yerlerde bisiklet sürmek yasaktır. Karayolları Trafik Kanunu'na göre, bisikletler yolun sağ şeridini kullanma hakkına sahiptir ve bu kural tüm cadde ve sokaklar için geçerlidir.

    54 1-a trafik cezası neden kesilir?

    54/1-a trafik cezası, "öndeki aracı geçerken geçme kurallarına riayet etmemek" eylemi nedeniyle kesilir. Bu ceza kapsamında, sürücülerin dikkat etmesi gereken kurallar şunlardır: Sollama yapılabilmesi için önünde başka bir aracın seyretmesi gerekir. Arkasındaki aracın kendisini sollamaya çıkmamış olması gerekir. Özellikle iki yönlü karayollarında, önündeki aracın hızına göre hızını ayarlayıp karşı şeride geçtiğinde trafik güvenliğini tehlikeye düşürmemesi gerekir. Araç sollamaları, öndeki aracın sol şeridinden yapılır. Araçların sağından, emniyet şeridinden veya banketlerden sollama yapmak yasaktır. 2025 yılı için bu ceza 2.167,00 Türk lirası olarak belirlenmiştir.

    Tipoda Amerikan Park Yasak mı?

    Evet, tipoda Amerikan park kullanımı yasaktır. Türkiye'de, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu ve ilgili yönetmeliklere göre, araçlara fabrika çıkışı dışında eklenen her türlü aydınlatma sistemi yasa dışıdır.

    Trafik kazalarında arkadan çarpan mı suçludur?

    Evet, trafik kazalarında arkadan çarpan araç sürücüsü suçludur. Bu durum, Karayolları Trafik Kanunu'nun 84. maddesinde "arkadan çarpma" hallerinde sürücünün asli kusurlu sayılacağı şeklinde belirtilmiştir.

    47-1-C asli kusur mu?

    47/1-c maddesi, tali (ikincil) kusur olarak kabul edilir. Ancak, ihlal edilen trafik işareti asli hükümleri kapsıyorsa, bu durum asli kusur olarak değerlendirilebilir. Kusur oranı, trafik kazalarında tarafların sorumluluklarını belirler ve tazminat miktarını etkiler.

    Polis çevirmesinde durmamak suç mudur?

    Evet, polis çevirmesinde durmamak suçtur. Karayolları Trafik Kanunu'nun 47/1-a maddesine göre, polisin dur ihtarına uymamak idari para cezası ile cezalandırılır.