• Buradasın

    KarayollarıTrafikKanunu

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    34a ceza maddesi nedir?

    34/a trafik ceza maddesi, Karayolları Trafik Kanunu'nun 34. maddesinde yer alan ve araçların muayenesi ile ilgili kuralları kapsayan bir maddedir. Bu maddeye göre, muayenesi yapılmamış bir araçla trafiğe çıkmak yasaktır ve bu kurala uymayan sürücülere 2025 yılı itibarıyla 2.167 TL idari para cezası uygulanır.

    İşleten ve sürücü arasındaki sorumluluk nasıl paylaştırılır?

    İşleten ve sürücü arasındaki sorumluluk, trafik kazasında şu şekilde paylaştırılır: 1. İşleten Sorumluluğu: 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 85. maddesine göre, bir motorlu aracın işletilmesi bir kimsenin ölümüne veya yaralanmasına yahut bir şeyin zarara uğramasına sebep olursa, motorlu aracın işleteni ve bağlı olduğu teşebbüsün sahibi, doğan zarardan müştereken ve müteselsilen sorumludur. 2. Sürücü Sorumluluğu: Türk Borçlar Kanunu'nun 49. maddesine göre, sürücü, kusurlu ve hukuka aykırı bir fiille başkasına zarar vermesi durumunda, bu zararı gidermekle yükümlüdür ve sorumluluğu kusur oranıyla sınırlıdır. Bu nedenle, trafik kazasında hem işleten hem de sürücü, meydana gelen zarardan yasal olarak sorumlu tutulur.

    Spin atınca ceza var mı?

    Evet, spin atmak trafik kurallarına göre yasaktır ve cezası vardır. Karayolları Trafik Kanunu'nun 67. maddesine göre, herhangi bir zorunluluk olmaksızın aracın ani olarak yönünün değiştirilmesi veya kendi etrafında döndürülmesi (drift ve spin) durumunda 9125 TL idari para cezası uygulanır ve sürücü belgesi 60 gün süreyle geri alınır.

    Trafik işaret ve kurallarına uyma zorunluluğu nedir?

    Trafik işaret ve kurallarına uyma zorunluluğu, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 47. maddesi ile belirlenmiştir. Bu maddeye göre sürücüler, aşağıdaki kurallara uymak zorundadır: 1. Trafik zabıtası ve diğer yetkililerin uyarı ve işaretlerine. 2. Trafik ışıklarına. 3. Trafik işaret levhaları, cihazları ve yer işaretlemelerine. 4. Trafik güvenliği ve düzeni ile ilgili diğer kural, yasak, zorunluluk veya yükümlülüklere. Bu kurallara uymayan sürücüler, idari para cezası ile cezalandırılır.

    32-3 maddesi nedir?

    32/3 trafik cezası, araçlarda yapılan ve çevreyi rahatsız edecek nitelikteki teknik değişikliklerin yasaklanmasıyla ilgili Karayolları Trafik Kanunu'nun 32. maddesine dayanır. Bu madde kapsamında yasaklanan bazı teknik değişiklikler: abartı egzoz sistemleri; açık hava filtresi; blow-off valf (turbo sesi çıkaran sistemler); havalı kornalar; manifolt değişiklikleri; gürültü düzeyi yüksek ses sistemleri; egzoz çıkış yönünü değiştiren uygulamalar; yasalara aykırı LED aydınlatma sistemleri. 2025 yılı itibarıyla 32/3 trafik cezası 9.267 TL'dir ve bu ceza, tespit tarihinden itibaren tebliğ edilen sürücü ya da plaka sahibine yazılır. Ayrıca, 32/3 maddesi kapsamında çevreye rahatsızlık verecek teknik değişikliklere sahip araçlar, trafikten men edilir.

    50'lik motora tam yüz kask takılır mı?

    Evet, 50 cc motorda tam yüz kask (full face) kullanılabilir. Yapılan yeni düzenlemelere göre, 100 cc altı motorlarda da kask kullanımı zorunludur.

    Karayolları Trafik Kanununa göre trafik cezaları nasıl uygulanır?

    Karayolları Trafik Kanunu'na göre trafik cezaları, çeşitli ihlaller için farklı şekillerde uygulanır: 1. Alkollü Araç Kullanma: Hususi otomobillerde 0,50 promil, diğer araçlarda ise 0,20 promil üzerinde alkollü olarak araç kullanan sürücülere 48/5 maddesi uyarınca idari para cezası verilir ve sürücü belgesi belirli sürelerle geri alınır. 2. Kırmızı Işık İhlali: Kırmızı ışıkta durmayarak geçmek, 47/1-B maddesi uyarınca cezalandırılır ve bu ihlal ağır bir trafik ihlali olarak değerlendirilir. 3. Emniyet Kemeri Kullanmama: 78/1-A maddesi, emniyet kemeri veya çocuk bağlama sistemini kullanmayan sürücüler ve yolculara idari para cezası öngörür. 4. Yanlış Park: 61/1-A maddesi, taşıt yolunda duraklamanın yasak olduğu yerlere park eden sürücülere ceza uygular. 5. Sürücü Belgesi Olmadan Araç Kullanma: 36/3-A maddesi, sürücü belgesi olmadan motorlu araç kullanan kişilere en ağır yaptırımlardan birini uygular. Cezalar, trafik zabıtası tarafından tespit edilir ve idari para cezaları Maliye Bakanlığına bağlı muhasebe birimlerine, vergi dairelerine veya yetkilendirilmiş banka ve PTT şubelerine ödenir.

    Araç camına takılan bayrak yasak mı?

    Araç camına bayrak takmak yasak değildir, ancak bayrak aracın görüş alanını engellemeyecek şekilde asılmalıdır. Karayolları Trafik Kanunu'nun 26/2 maddesinde, araçlarda izin almaksızın reklam, yazı, işaret, resim, şekil, sembol, ilan, flama, bayrak ve benzerlerinin takılması, yazılmasının yasak olduğu açıkça belirtilmiştir.

    Motorda telefon taşımak yasak mı?

    Motorda telefon taşımak, doğrudan yasak değildir. Bu kurala uymadığı tespit edilen sürücülere idari para cezası ve ceza puanı uygulanır, ayrıca tekrar eden ihlallerde ehliyete geçici süreyle el konulabilir.

    60-1-a maddesi trafik kazalarında nasıl değerlendirilir?

    60-1-a maddesi trafik kazalarında şu şekilde değerlendirilir: 60/1-a maddesi, trafik kazasında “taşıt yolu üzerinde duraklamak” olarak bilinir. Bu ihlal sonucunda Karayolları Trafik Kanunu'nun “duraklamanın yasak olduğu yerler” başlıklı 60. maddesi hükmünce trafik kazalarında kusurlu sayılır. Birden fazla kusurlu taraf varsa 60/1-a kusur oranı %25 “tali kusur” olarak kabul edilir. Ancak, taşı yolu üzerinde trafik kazasına sebebiyet vermeyecek şekilde duraklama yapan araçlara 60/1-a kusur oranı maddesi uygulanamaz. Trafik kazası sonrası 60/1-a kusur oranı itiraz hakkı kullanılabilir. Trafik kazaları ve kusur oranları karmaşık olabileceğinden, bir uzmana danışılması önerilir.

    TCK madde 47 1-c kusur oranı nedir?

    TCK madde 47/1-c kusur oranı, trafik levhalarına uymamak olarak bilinen Karayolları Trafik Kanunu'nun 47. maddesi 1. fıkrası 'c' bendinde belirtilen ihlalin yapılması sonucu trafik kazasının meydana gelmesine sebep olmak anlamına gelir. Bu durumda kusur oranı tali kusur olarak değerlendirilir ve kazanın oluşumunda ikinci derecede sorumlu olmayı ifade eder.

    Araç işletenin sorumluluğu nedir?

    Araç işletenin sorumluluğu, Karayolları Trafik Kanunu'nun 85. maddesinde düzenlenmiştir. Araç işletenin sorumluluğunu doğuran şartlar: Motorlu araç olması. İşletilme durumu. Zarar. Uygun illiyet bağı. Araç işleten, kazanın mücbir sebep veya üçüncü kişilerin ağır kusuruyla meydana geldiğini ispatlayabilirse, sorumluluktan kurtulabilir.

    54-1a asli kusur mu?

    Evet, 54/1-a maddesi asli kusur olarak kabul edilir. Bu, trafik kazasında meydana gelen olayın temel nedeni olduğu anlamına gelir. Asli kusur, maddi tazminat davalarında büyük önem taşır ve hasar bedeli, değer kaybı ile diğer zarar kalemlerinin belirlenmesinde dikkate alınır.

    Ek 16 1 madde nedir?

    Ek Madde 16, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 1. maddesi şu şekildedir: "Belediyelerce kendi bütçe kaynakları kullanılarak, karayollarında can ve mal güvenliğini sağlamak, düzenli ve güvenli trafik akışını temin etmek amaçlarına hizmet etmek üzere kurulmuş veya kurulacak elektronik sistemlerin Emniyet Genel Müdürlüğünce trafik ihlallerinin tespiti amacıyla kullanılması durumunda, aylık dönemler halinde yapılan tespitlere dayanılarak düzenlenen trafik idari yaptırım karar tutanaklarında yer alan trafik idari para cezasının %30'u oranındaki tutar, izleyen ayın sonuna kadar Emniyet Genel Müdürlüğü bütçesinden ilgili belediyelere sistem kullanımı hizmet bedeli olarak ödenir". Bu maddenin diğer şartları ve usulleri, Maliye Bakanlığı ve İçişleri Bakanlığı (Emniyet Genel Müdürlüğü) tarafından müştereken belirlenir.

    KTK'nın 2 maddesi nedir?

    KTK'nın 2. maddesi, Karayolları Trafik Kanunu'nun kapsamını belirler ve şu konuları kapsar: trafikle ilgili kurallar, şartlar, hak ve yükümlülükler; bunların uygulanması ve denetlenmesi; ilgili kuruluşlar ve bunların görev, yetki ve sorumlulukları; diğer hükümler. Ayrıca, KTK'nın 55. maddesi de önemlidir ve sürücülerin geçiş kurallarına uymalarını düzenler.

    Rent a car işleten kusurundan sorumlu mu?

    Evet, rent a car işleten, aracın sürücüsünün kusurundan kendi kusuru gibi sorumludur. Bu sorumluluk, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 85. maddesinin son fıkrasında düzenlenmiştir.

    56-1c arkadan çarpma mı?

    Evet, 56-1c arkadan çarpma trafik kazasını ifade eder. Karayolları Trafik Kanunu’nun (KTK) 56/1-c maddesi, sürücülerin önlerinde seyreden araçları güvenli ve yeterli bir mesafeden takip etme zorunluluğunu düzenler. 56/1-c kusur oranı, KTK 56. maddesinde belirtilen yakın takip kazalarına verilen kusur oranıdır.

    A2-67-1 bek ne demek?

    A2-67-1 bek ifadesinin ne anlama geldiğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, 67/1-b trafik cezası ve 67/1-a trafik cezası hakkında bilgi verilebilir. 67/1-b trafik cezası, yönetmelikte belirtilen şartlar dışında geriye dönmek veya geriye gitmek, izin verilen hallerde bu manevraları yaparken karayolunu kullananlar için tehlike veya engel yaratmak anlamına gelir. 67/1-a trafik cezası, park yapmış taşıtlar arasından çıkarken, duraklarken veya park yaparken taşıt yolunun sağına veya soluna yanaşırken, sağa veya sola dönerken kara yolunu kullananlar için tehlike oluşturabilecek ve bunların hareketlerini zorlaştıracak şekilde davranmak sebebiyle verilir. Trafik cezaları hakkında güncel ve doğru bilgi almak için resmi kaynaklara başvurulması önerilir.

    2918 KTK 67 maddesi nedir?

    2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 67. maddesi, araç manevralarını düzenleyen kuralları belirler. Bu maddeye göre, sürücülerin: Park yapmış taşıtlar arasından çıkarken, duraklarken veya park yaparken taşıt yolunun sağına veya soluna yanaşırken, sağa veya sola dönerken, karayolunu kullananlar için tehlike doğurabilecek ve bunların hareketlerini zorlaştıracak şekilde davranmaları yasaktır. Yönetmelikte belirtilen şartlar dışında geriye dönmek veya geriye gitmek yasaktır. Dönüşlerde veya şerit değiştirmelerde niyetlerini dönüş işaret ışıkları veya kol işareti ile açıkça ve yeterli şekilde belirtmeleri, işaretlerin manevra süresince devam etmesi ve biter bitmez sona erdirilmesi zorunludur.

    52-1-B asli kusur mu?

    52/1-b kusur oranı asli değil, tali kusur olarak değerlendirilir. Bu, kazanın meydana gelmesinde ikinci derecede sorumlu olunduğu anlamına gelir. Tali kusur oranları, kazaya karışan diğer araçların veya yayaların kusur durumu göz önünde bulundurularak belirlenir.