• Buradasın

    KarayollarıTrafikKanunu

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    54. madde cezası kaç yıl?

    54. madde cezası, suçun niteliğine göre farklı süreler içerebilir. Örneğin, Karayolları Trafik Kanunu'nun 54/1-b maddesi, geçmenin yasak olduğu yerlerde önündeki aracı geçme ihlali için 20 ceza puanı öngörmektedir. Türk Ceza Kanunu'nun 54. maddesi ise, kasıtlı bir suçun işlenmesinde kullanılan veya suçun işlenmesine tahsis edilen eşyanın müsaderesini düzenler. Daha spesifik bir ceza süresi için, ilgili maddenin tam olarak belirtilmesi gerekmektedir.

    51/2-c ceza maddesi nedir?

    51/2-c ceza maddesi, hız sınırlarını %50’den fazla aşmak anlamına gelir. 2025 yılı için ceza tutarı: 9.268 TL; Erken ödeme (15 gün içinde) durumunda: 6.951 TL. Ceza puanı: 15.

    30 1 ceza maddesi nedir?

    30/1-a trafik ceza maddesi, Karayolları Trafik Kanunu'nun 30. maddesinin 1. fıkrasının a bendinde yer alır ve "Servis freni, lastikleri, dış ışık donanımından yakını ve uzağı gösteren ışıklar ile park, fren ve dönüş ışıkları noksan, bozuk veya teknik şartlara aykırı olan araçları kullanmak" anlamına gelir. Bu maddeyi ihlal eden sürücülere 2025 yılı için 993,00 Türk Lirası idari para cezası uygulanır ve ehliyetlerine 20 ceza puanı işlenir.

    Bisiklet otobana girebilir mi?

    Bisikletlerin otoyola girmesi yasaktır.

    Madde 72 trafik cezası nedir?

    Madde 72 trafik cezası, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre araçlarda ses, müzik, görüntü ve haberleşme cihazlarının yönetmelikte belirtilen şartlara aykırı olarak kullanılması durumunu kapsar. Bu ihlale uygulanan cezalar şunlardır: - İdari para cezası: 2024 yılı itibarıyla 690 TL. - Ceza puanı: 10.

    Profil resmi olarak araba koymak yasak mı?

    Profil resmi olarak araba koymak, doğrudan yasak değildir. Ancak, araçların dış görünümüne bazı kısıtlamalar getirilmiştir. 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 26/2 maddesi uyarınca, araçlara izin alınmaksızın reklam, yazı, işaret, resim ve benzeri unsurların takılması yasaktır. Bu nedenle, profil resminde aracın izinsiz olarak reklam amaçlı kullanılması ceza gerektirebilir.

    16 2 ceza maddesi nedir?

    16/2 ceza maddesi, Türk Ceza Kanunu'nun (TCK) 16. maddesi kapsamında değerlendirilebilir. Bu madde, cezadan mahsup konusunu düzenler. TCK 16/2 maddesi ise, hapis cezasının infazının hastalık nedeniyle ertelenmesini ele alır. Bu maddeye göre, akıl hastalığına tutulan hükümlünün cezasının infazı geriye bırakılır ve hükümlü, iyileşinceye kadar Türk Ceza Kanunu'nun 57. maddesinde belirtilen sağlık kurumunda koruma ve tedavi altına alınır. Daha spesifik bir bilgi için, ilgili maddenin tam metnine ve gerekçesine bakmak gereklidir.

    Cep telefonu yasağı hangi maddeye göre?

    Cep telefonu yasağı, Karayolları Trafik Kanunu'nun 73/C maddesine göre düzenlenmiştir.

    Ek-2/3-a maddesi nedir?

    Ek-2/3-a maddesi, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre, ilgili belediyeden izin veya ruhsat almadan belediye sınırları dahilinde yolcu taşımayı yasaklayan bir hükümdür. Bu maddeye aykırı hareket eden sürücülere idari para cezası uygulanır ve araçları 60 gün boyunca trafikten men edilir.

    84 H asli kusur mu?

    Evet, 84/H maddesi Karayolları Trafik Kanunu'na göre asli kusur olarak kabul edilir. Bu madde, kavşaklarda geçiş önceliğine riayet etmemeyi ifade eder.

    56.1 a asli kusur mu?

    Evet, 56/1-a maddesi asli kusurdur. Bu, trafik kazasında "şerit izleme ve değiştirme kurallarına uymamak" anlamına gelir.

    Fahri müfettişler hangi durumlarda para cezası kesebilir?

    Fahri trafik müfettişleri, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nda belirtilen bazı kural ihlallerinde para cezası kesme yetkisine sahiptir. Bu ihlaller arasında: Trafiği aksatacak veya tehlikeye düşürecek şekilde şerit değiştirmek; Kırmızı ışığa ve sesli uyarılara uymamak; Takip mesafesi kuralına uymamak; Yaya ve okul geçitlerinde durmamak; Geçiş üstünlüğüne sahip araçların giriş ve çıkışını engellemek; Sadece park lambaları ile seyretmek; Fiziksel kişi, kurum veya araçlara ayrılmış park alanlarını ihlal etmek. Fahri trafik müfettişleri, bu ihlalleri gözlemleyip rapor halinde sunarak idari para cezasının başlatılmasını sağlarlar.

    Trafikte dur ihlaline uymamak hangi maddedir?

    Trafikte dur ihtarına uymamak, Karayolları Trafik Kanunu'nun 47/1-a maddesi kapsamında düzenlenmiştir.

    73/b ceza maddesi nedir?

    73/b ceza maddesi, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun "Tedbirsiz ve saygısız araç sürme" başlıklı 73. maddesinde yer alır. 73/b ceza maddesi kapsamında yasaklanan davranışlar: Araçlardan bir şey atmak veya dökmek. 73/b ceza maddesi kapsamında uygulanan yaptırımlar: Ceza tutarı: 2025 yılı itibarıyla 993 TL. Ceza puanı: 10 ceza puanı sürücünün ehliyetine işlenir.

    Şehir içi kırmızı ışıkta geçme cezası nasıl yazılıyor?

    Şehir içi kırmızı ışıkta geçme cezası, karayolları trafik kanununun 47/2 maddesi uyarınca yazılmaktadır. 2025 yılı için kırmızı ışıkta geçme cezası 2.168 TL olarak belirlenmiştir. Ceza, trafik zabıtası veya diğer yetkililer tarafından tespit edildiğinde sürücüye tebliğ edilir ve 15 gün içinde ödendiği takdirde %25 indirimli olarak ödenir.

    67.1-b trafik cezası hangi maddeden?

    67.1-b trafik cezası, Karayolları Trafik Kanunu'nun 67. maddesi kapsamında yer alır. Bu madde, sürücülerin yönetmelikte belirlenen şartlar dışında geriye dönmeleri veya geriye gitmeleri, izin verilen hallerde ise bu manevraları yaparken karayolunu kullananlar için tehlike veya engel yaratmalarını yasaklar.

    Çekilen araca ceza yazılır mı?

    Evet, çekilen araca ceza yazılır. 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 21. maddesine göre, tescil edilen araçları trafik belgesi ve tescil plakası almadan karayoluna çıkarmak yasaktır ve bu durum için 1002 TL para cezası ve 10 ceza puanı uygulanır.

    Karayolları Trafik Kanunu 54 ve 53 maddeleri nelerdir?

    Karayolları Trafik Kanunu'nun 53. ve 54. maddeleri aşağıdaki gibidir: Madde 53: Sağa ve sola dönecek olan sürücüler aşağıdaki kurallara uymak zorundadır: 1. Sağa dönüşlerde: Sağa dönüş işareti vermek, sağ şeride girmek, hızı azaltmak, dar bir kavisle dönmek ve dönülen karayolunun gidiş şeridine girmek. 2. Sola dönüşlerde: Sola dönüş işareti vermek, yolun soluna yaklaşmak, hızı azaltmak, dönüşe başlamadan sağdan gelen taşıtlara geçiş hakkını vermek ve karşıdan gelen taşıtların geçmesini beklemek. Madde 54: Sürücülerin geçme sırasında uymak zorunda oldukları kural ve yasaklar şunlardır: 1. Geçme kuralları: Önlerindeki aracı geçmek için kendilerini takip eden sürücülerin geçmeye başlamamış olması, önündeki sürücünün geçme niyetini belirtmemiş olması ve geçme için kullanılacak şeridin boş olması gereklidir. 2. Geçmenin yasak olduğu yerler: Geçmenin trafik işaretleriyle yasaklandığı yerler, görüş yetersizliği olan tepeler ve dönemeçler, yaya ve okul geçitleri yaklaşımı, kavşaklar, demiryolu geçitleri ve bunların yaklaşımları ile iki yönlü trafiğin kullanıldığı köprü ve tünellerdir.

    54/1-a ceza maddesi nedir?

    54/1-a ceza maddesi, Karayolları Trafik Kanunu'nun 54. maddesinde yer alan ve öndeki aracı geçerken geçme kurallarına riayet etmemeyi yasaklayan bir trafik ceza maddesidir. 2025 yılı itibarıyla bu maddeye göre uygulanacak ceza 2.069 TL'dir ve 20 ceza puanı verilir. 54/1-a ceza maddesi kapsamında ceza yazılan durumlar arasında: Çift yönlü yolda, karşı şeritte yeterli mesafe olmadan sollama yapmak; Önündeki aracı geçmeye çalışan bir sürücünün sollama niyetini fark etmeden geçmeye çalışmak; Trafik işaretleriyle sollama yasağı getirilmiş bir yerde bu yasağa uymamak yer alır. Bu maddeye göre uygulanan ceza, aracın trafikten menedilmesine yol açmaz.

    Arkadan çarpan her zaman kusurlu mudur?

    Genellikle, arkadan çarpan araç kusurlu kabul edilir. Arkadan çarpan aracın kusurlu sayılmayacağı durumlar: Ani fren yapan öndeki araç: Öndeki aracın fren ışıkları bozuksa ve arkadan çarpan sürücü, "öndeki aracın fren ışığı yanmadığı için yavaşladığını algılayamadım ve zamanında duramadım" şeklinde bir savunma yapabilir. Şerit ihlali: Şeridinde ilerlerken, sağ veya sol şeritten hatalı olarak kendi şeridine girmeye çalışan birine arkadan vurmak. Kusur oranı, kaza tespit tutanağı ve eksper incelemesi ile belirlenir.