İlkokul öğrenci ürün dosyası, üç farklı değerlendirme yaklaşımı ile değerlendirilebilir: 1. Her çalışmanın ayrı puanlanması: Dosya içindeki her bir çalışma ayrı ayrı puanlanır ve puanların aritmetik ortalaması dosyaya verilen puanı oluşturur. 2. Farklı ölçütlere göre puanlama: Farklı performansların, farklı ölçütlere göre puanlandığı bir dosyada, her bir alt ölçüte göre farklı puanlar verilir ve sonunda genel puan hesaplanır. 3. Özellik ve bütün içindeki ağırlığa dayalı puanlama: Öğrenci ürün dosyasındaki çalışmaların tamamına, özellik ve bütün içerisindeki ağırlığına dayalı olarak puanlama yapılır ve tüm puanlar toplanarak genel puana ulaşılır. Ayrıca, dereceli puanlama anahtarı veya kontrol listeleri kullanılarak da değerlendirme yapılabilir.