İlkokullarda Türkçe öğretimi, dört dil becerisini kapsayan bir süreç olarak gerçekleştirilir. Bu süreç şu şekilde özetlenebilir: 1. Dinleme Eğitimi: Öğrencilere harflerin sesleri verilmeden doğal ve yapay ses kaynaklarından çıkan sesler dinletilir. 2. Doğru Nefes Alıp Verme: Sesli okuma ve konuşma sırasında doğru nefes alabilmek için diyafram nefesi alınır. 3. Harfleri Tanıma ve Yazma: Harfler öğrencilere tanıtılır, seslendirilir ve yazma çalışmaları yapılır. 4. Hece ve Sözcük Oluşturma: Anlamlı heceler ve sözcükler oluşturulur, bu süreçte öğrencinin ön bilgileriyle ilişkilendirebileceği kelimeler seçilir. 5. Cümle ve Metin Oluşturma: Anlaşılabilir, somutlaştırılabilir ve bilgi hatasına yol açmayacak cümleler ve metinler oluşturulur. Ayrıca, drama, oyun, tekerleme, ninni ve mani söyleme gibi etkinliklerle öğrencilerin sosyal, duygusal, fiziksel ve dil gelişimlerine katkı sağlanır.