Öğretmenin çocuk hikayeleriyle çocuklara okuma ve yazar olmada etkisi şu şekillerde ortaya çıkar: Dil Gelişimi: Öğretmenin etkileşimli bir şekilde kitap okuması, çocukların sözcük dağarcığını geliştirir ve dil becerilerini destekler. Okuryazarlık: Resimli kitap okuma, çocukların yazı farkındalığını artırır ve okuma yazma becerilerini geliştirir. Yaratıcılık ve Empati: Hikayeler, çocukların hayal gücünü ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir, ayrıca kitaptaki karakterlerle empati kurma yoluyla sorumluluk bilincini artırır. Sosyal-Duygusal Öğrenme: Hikayeler aracılığıyla sosyal-duygusal öğrenme teşvik edilir, bu da duygusal ve entelektüel gelişime katkıda bulunur. Motivasyon: Hikayeler, öğrenmeyi eğlenceli hale getirerek içsel motivasyonu ve katılımı artırır. Öğretmenlerin, hikaye anlatımında kuklalarla anlatımı ve pandomim gibi teknikleri kullanması, çocukların bireysel farklılıklarına göre öğrenmelerini destekler.