Kahve tüketim alışkanlıkları şu şekilde özetlenebilir: Tüketim Sıklığı: Katılımcıların büyük çoğunluğu günde 1 veya daha fazla kahve tüketmektedir. Tercih Edilen Kahve Türleri: Türk kahvesi en çok tüketilen kahve türüdür ve bunu filtre kahve ile çözünebilir hazır kahveler takip etmektedir. Tüketim Zamanı: Türk kahvesi genellikle sabah ve öğle saatlerinde tüketilirken, marka kahveler daha çok kahvaltıda veya kahvaltı sonrası tercih edilmektedir. Cinsiyet ve Gelir Etkisi: Kadınlar ve yüksek gelirli bireyler daha çok marka kahve tüketirken, erkekler ve düşük gelirli bireyler daha çok Türk kahvesi tüketmektedir. Kuşak Farkı: Z kuşağı kahveyi sosyalleşme ve keyif aracı olarak görürken, Y kuşağı kültürel yönlere, X kuşağı ise pratikliğe önem vermektedir. Kahve tüketim alışkanlıkları, kişisel tercihler, yaş, kültür ve yaşam tarzı gibi faktörlere bağlı olarak değişiklik gösterebilir.