Yeditepe Üniversitesi'nde ders seçimi şu adımlarla gerçekleştirilir: 1. Ön Kayıt: Öğrenciler, Rektörlük tarafından ilan edilen süre içinde almak istedikleri derslere Üniversitenin elektronik ders kayıt sisteminden ön kayıt yaptırırlar. 2. Kesin Kayıt: Ön kayıt süreci sonunda öğrenciler, açılan derslere akademik takvimde yer alan kayıt süresi içinde kesin kayıt yaptırırlar. 3. Mazeretli Kayıt: Mazeretleri nedeniyle belirlenen tarihler içinde ders kaydı yaptıramayan öğrencilerin başvuruları üzerine, durumları ilgili yönetim kurulunca incelenip mazeretleri geçerli görülenlerin ders kayıtları ders ekleme-bırakma süresinin sonuna kadar yapılır. 4. Ders Seçimi Kriterleri: Akademik danışman, öğrencinin öncelikle F notu veya W notu olan derslerini, zorunlu ve ön koşullu derslerini almasını sağlar. Ders seçimi ile ilgili en güncel bilgilere üniversitenin resmi web sitesinden ulaşılabilir.