• Buradasın

    Ders seçimi sorunlarında nereye başvurulur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ders seçimi sorunlarında başvurulacak yerler, üniversiteye ve kullanılan sisteme göre değişiklik gösterebilir. Genel olarak aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    • Danışmanla İletişim: Ders seçimi ile ilgili her türlü sorunda, sistemden danışmana yazılabilir 35.
    • Bölüm Başkanlığına Başvuru: Ders planlarına bağlı olarak derslerin sistemde gözükmemesi durumunda, danışmanla birlikte bölüm başkanına başvurulabilir 5.
    • Dekan veya Müdürle Görüşme: Danışmanlara ulaşılamadığı takdirde, dekan veya müdürle görüşülerek akademik takvimde belirtilen sürede danışman onayı alınabilir 5.
    • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı: Kontenjan dolu uyarısı alınması durumunda, danışmana başvurulduktan sonra sorun çözülmezse, öğrenci işleri daire başkanlığına bildirilebilir 5.
    Ayrıca, bazı üniversitelerde sistemle ilgili sorunlar için özel e-posta adreslerine de başvurulabilir 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ders seçiminden sonra ders ekleme çıkarma yapılır mı?

    Ders seçiminden sonra ders ekleme ve çıkarma işlemi, belirli dönemlerde ve danışman onayı ile yapılabilir. Danışman Onayında Aşaması: Öğrenci, onay için gönderdiği ders seçimlerinde ekleme veya çıkarma yaptığında bu aşamaya geçilir. Öğrenci Onayında Aşaması: Danışman, öğrencinin ders seçimlerinde değişiklik yaptıktan sonra, bu değişiklikler öğrenciye onay için gönderilir. Ekle-Sil Haftası: Akademik takvimde belirtilen süreler içinde, danışman ile görüşülerek ders ekleme ve çıkarma işlemi yapılabilir. Ders ekleme ve çıkarma işlemleri için üniversitenin ilgili birimlerinin web sitelerinden veya öğrenci bilgi sisteminden güncel bilgilere ulaşılması önerilir.

    Ders seçimi yapılmazsa ne olur?

    Ders seçimi yapılmadığında aşağıdaki olumsuz durumlarla karşılaşılabilir: Akademik gecikme ve mezuniyet uzaması. Mali kayıplar. Öğrencilik haklarının kaybı. Disiplin cezası. Kayıt silme. Her üniversitenin politikası farklılık gösterebilir, bu nedenle ders seçimi tarihlerini takip etmek ve gerekli adımları atmak önemlidir.

    Ders kayıtlarında nelere dikkat edilmeli?

    Ders kayıtlarında dikkat edilmesi gereken bazı hususlar: Akademik takvim: Ders kayıt, ekleme ve çıkarma işlemleri akademik takvim esas alınarak yapılmalıdır. Ön koşullar: Ön koşul gerektiren derslerde, önce alt koşulun tamamlanması gerekir. Alttan ders alma: Alttan hiç alınmamış veya kalınmış dersler öncelikle seçilmelidir. Ders çakışması: Daha önce alınıp devamsızlıktan kalındığı için notu NA olan dersler, ilk kez kaydolunan dersler gibi değerlendirilir ve çakışan derslere izin verilmez. Danışman onayı: 2. ve 3. sınıf öğrencileri, belirli not ortalamaları ve koşullar sağlandığında, danışmanlarının onayıyla üstten ders alabilirler. Harç ücreti: Harç yükümlüsü öğrencilerin, ders kaydını yapabilmek için harç ücretini zamanında yatırmaları gerekir. Ders şubesi: Her öğrenci, dönem derslerini kendi şubesinden almak zorundadır. Ders kaydı sorumluluğu: Ders kaydı yapmak ve dönem derslerini seçmek öğrencinin sorumluluğundadır.