Ders kitabı inceleme kriterleri, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından belirlenen dört ana başlık altında toplanmıştır: 1. İçeriğin Anayasa ve Kanunlara Uygunluğu: Taslak ders kitabı, Türk Milli Eğitiminin genel amaçlarına ve ilkelerine uygun olmalı, eşitlik ilkesini gözeterek temel insan hak ve özgürlüklerini desteklemelidir. 2. İçeriğin Bilimsel Olarak Yeterliliği: Genel geçer, kabul görmüş ve güncel bilimsel bilgi, teori, teknik ve yöntemler kullanılmalı, kaynaklar güvenilir olmalıdır. 3. İçeriğin Eğitim ve Öğretim Programının Kazanımlarını Gerçekleştirme Yeterliliği: İçerik, ilgili eğitim programının tüm kazanımlarını kapsamalı ve öğrencilerin gelişim düzeylerine uygun olmalıdır. 4. Görsel Tasarımın ve İçerik Tasarımının Öğrenmeyi Destekleyecek Nitelikte Olması: Tasarım, öğrenmeyi kolaylaştıracak şekilde, öğrencilerin dikkat ve ilgisini çekecek ve estetik değeri yüksek bir biçimde yapılmalıdır.