• Buradasın

    DenizTaşımacılığı

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Lloyd'un sahibi kim?

    Lloyd's of London, bir sigorta şirketi değil, sigorta ve reasürans sözleşmelerinin yapıldığı bir piyasadır. Lloyd's of London'ın sahibi olarak kabul edilebilecek bazı unsurlar: Lloyd's Konseyi: Sigorta piyasasını düzenler ve yönetir, kural ve prosedürleri belirler. Üyeler: Lloyd's Corporation'ın üyeleri, sigorta sözleşmelerinin sorumluluğunu üstlenmez, bu sorumluluk Lloyd's sendikalarının üyelerine bırakılır. Bazı büyük hissedarlar: BlackRock, Inc. (%9,06); The Vanguard Group, Inc. (%5,17); HBOS Investment Fund Managers Limited (%3,81).

    Etb ve eta farkı nedir?

    ETA (Estimated Time of Arrival) ve ETB (Estimated Time of Berthing) arasındaki temel fark, kapsamları ve kullanım alanlarıdır: - ETA, bir taşıma aracının (gemi, uçak, kamyon) varış noktasına ulaşması beklenen tahmini zamanı ifade eder. - ETB, bir geminin limana yanaşma, rıhtıma bağlanma ve yükleme veya boşaltma işlemlerine hazır hale gelme tahmini zamanını belirtir. Özetle, ETA genel bir varış tahmini iken, ETB daha spesifik olarak geminin limana yanaşma zamanını öngörür.

    Oğuz marin ne iş yapar?

    Oğuz Marin, denizcilik sektöründe çeşitli hizmetler sunmaktadır: Yat üretimi: Bodrum Oğuz Marin, modern ve geleneksel yat stillerini birleştirerek tekne imalatı yapmaktadır. Yat bakımı ve onarımı: Kendi bünyesinde, yatların üretim aşamalarındaki tüm hizmetleri gerçekleştirmektedir. Aksesuar üretimi: Uzun yıllar yat aksesuarları üretimi yapmış, ancak 2001 yılında tekne imalatına yönelmiştir. Ayrıca, Oğuz Marine adıyla hidrolik dümen sistemleri, krom ve ahşap dümenler gibi denizcilik ekipmanları da üretilmektedir.

    DBA kantar nedir?

    DBA (Doğrulanmış Brüt Ağırlık) Kantar, deniz taşımacılığında konteynerlerin brüt ağırlıklarının uluslararası standartlara uygun olarak doğrulanması için kullanılan bir tartım hizmetidir. Bu hizmet, taşımacılık sırasında aşırı yükleme riskini ortadan kaldırarak güvenliği artırır ve yüklerin doğru bir şekilde taşınmasını sağlar. DBA kantarı, aynı zamanda DBA Kantar Programı olarak da bilinir ve bu program, tüm ağırlık kantarlarına uyarlanabilir olup, kantara giriş ve çıkış kayıtları oluşturur, ayrıntılı raporlar elde edilmesini sağlar.

    Limak port ne iş yapar?

    LimakPort, İskenderun Uluslararası Liman İşletmeciliği olarak, konteyner, dökme yük, genel kargo, proje kargo, Ro-Ro, ro-pax ve canlı hayvan yükleri gibi çeşitli alanlarda hizmet vermektedir. Başlıca faaliyetleri: Konteyner hizmetleri: Elleçleme ve depolama. Dökme yük ve genel kargo hizmetleri: Terminal ve demiryolu bağlantılı hizmetler. Proje kargo hizmetleri: Özel ekipmanlarla taşıma. Ro-Ro ve ro-pax hizmetleri: Araç taşımacılığı. Atık alım hizmetleri: Çevre dostu operasyonlar. LimakPort, 1 milyon TEU konteyner elleçleme kapasitesine sahip olup, Ortadoğu, Afrika, Kuzey ve Güney Avrupa'da 50'den fazla limana direkt bağlantı sağlamaktadır.

    Denizyolu taşımacılığı neden önemli?

    Denizyolu taşımacılığının önemli olmasının bazı nedenleri: Yüksek kapasite. Ekonomik. Çevre dostu. Geniş kapsama alanı. Güvenlik. Stratejik önem.

    Araba bunkeri ne işe yarar?

    Araba bunkeri, genellikle malların taşınması için üstü kapalı bir yük vagonu olarak tanımlanır ve dökme un, tahıl, çimento, sönmemiş kireç, kırma taş ve agresif olmayan petrol ürünleri gibi malzemelerin taşınmasında kullanılır. Bunkeri ise denizcilik sektöründe, gemilerin yakıt ihtiyaçlarını karşılamak için kullanılan yakıtın depolandığı yer olarak bilinir.

    Güneş enerjisi hangi araçlarda kullanılır?

    Güneş enerjisi, çeşitli araçlarda kullanılmaktadır: Güneş arabaları. Güneş enerjili otobüsler. Elektrikli araçlar. Ayrıca, güneş enerjisi ile çalışan bazı tek izli araçlar da bulunmaktadır, örneğin güneş bisikletleri.

    IMDG kod eğitimi kimler alabilir?

    IMDG Kod eğitimi, deniz yoluyla taşınan tehlikeli yüklerle ilgili faaliyetlerde bulunan kişiler tarafından alınabilir. Bu kişiler arasında: Kıyı tesisi personeli. Konteyner iç yüklemesi yapan işletmeler ve tartı aleti operatörleri. Deniz ticareti gözetim hizmetleri personeli. Fumigasyon ve gazdan arındırma işlemi yapan personel. Ayrıca, eğitici eğitimi almak isteyenler de bu sürece dahil olabilir. IMDG Kod eğitimleri, yalnızca Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş eğitim kuruluşlarında ve yetkili eğitmenler tarafından verilebilir.

    Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetleri nelerdir?

    Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetleri, gemilere seyir ve manevra yardımı yapmak amacıyla verilen hizmetlerdir. Kılavuzluk hizmetleri: Can, mal, deniz ve çevre güvenliğinin sağlanmasına yardımcı olur. Acil durumlarda (arama-kurtarma, deniz kirliliği, yangın) gerekli müdahaleyi yapar. Römorkörcülük hizmetleri: Gemilerin limana, suyollarına emniyetli bir şekilde giriş veya çıkışını sağlar. Gemilerin emniyetli bir şekilde seyrini temin eder. Türkiye'de bu hizmetler, 11.02.2025 tarihli ve 32810 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan "Kılavuzluk ve Römorkörcülük Hizmetleri Hakkında Yönetmelik" hükümlerine göre yürütülmektedir.

    ETD tarihi nasıl hesaplanır?

    ETD (Tahmini Çıkış Zamanı) tarihi şu unsurlar dikkate alınarak hesaplanır: Gemi tarifesi. Bakım ve yakıt ikmali. Hem menşe limanında hem de yoldayken çeşitli limanlardaki hava koşulları. Liman tıkanıklığı ve ekipman. Emek ve diğer faktörler. Hesaplama formülü: Tahmini kalkış zamanı + Tahmini geçiş süresi = Tahmini varış zamanı (ETA). Örnek: Okyanus taşıyıcısı veya nakliye komisyoncusu tarafından gönderilen rezervasyon onayında genellikle tahmini kalkış saati belirtilir. ETD'nin doğru hesaplanabilmesi için yükleme işlemlerinin sorunsuz ve hızlı bir şekilde tamamlanması, gümrük işlemlerinde gecikme yaşanmaması ve taşıma aracının teknik durumunun iyi olması gerekir.

    Besim Omer Akalın neden Titanik'e binemedi?

    Besim Ömer Akalın, kötü hava koşulları nedeniyle Titanik'e binememiştir. 1912 yılında New York’taki bir sağlık kongresine katılmak için bir ay öncesinden Titanik’te yer ayırtmıştı. Yıllar sonra bir röportajında bu olayı şöyle anlatmıştır: > “Titanik’ten kurtulan tek Türk benim, onun için artık hiçbir kazadan korkmuyorum. Kaçırdığım gemide 1514 insan öldü. Elimi biraz daha çabuk tutsaydım bu sayı 1515 olabilirdi. Hayatımı, bir vapuru kaçırmama borçluyum.”

    Çandarlı'da neden liman var?

    Çandarlı'da limanın bulunmasının birkaç nedeni vardır: Stratejik konum: Çandarlı, Çanakkale ve İstanbul boğazlarından önceki son dönemeçte yer alır. Yeni İpekyolu Projesi: Çandarlı Limanı, Çin'in "Yeni İpekyolu Projesi"nde önemli bir rol oynayabilir. Enerji ve akaryakıt merkezi: Aliağa'daki rafineriler ve doğalgaz terminalleri nedeniyle, Çandarlı bir akaryakıt ikmal merkezi olarak planlanmaktadır. Gemi bakım ve onarım: Bölgede gemi bakım ve onarım tesislerinin bulunmaması, bu hizmetin Çandarlı'da sunulmasını önemli hale getirmektedir. İstihdam ve ekonomik katkı: Tam kapasite çalıştığında 20 bin kişiye istihdam sağlaması ve ülke ekonomisine 150 milyar dolar katkı sağlaması hedeflenmektedir.

    Yapay zeka gemi kazalarını azalttı mı?

    Evet, yapay zeka (YZ) gemi kazalarını azaltmıştır. YZ tabanlı sistemler, gemi navigasyonunda büyük bir rol oynamaktadır. Ayrıca, YZ'nin gemilerde kullanılması, insan hatasını azaltmaya ve genel güvenliği artırmaya yardımcı olmaktadır. Ancak, YZ kullanımı bazı yeni zorluklar da ortaya çıkarmaktadır, örneğin, yeni teknolojilere uyum sağlamak için denizcilik endüstrisinin altyapısının güncellenmesi gerekmektedir.

    Liner taşımacılık ne demek?

    Liner taşımacılık, belirli bir rota ve zaman çizelgesine bağlı kalarak düzenli seferler yapan bir deniz taşımacılığı türüdür. Liner taşımacılığın bazı özellikleri: Sabit rota ve limanlar. Konteyner kullanımı. Önceden planlanmış kargo. Çeşitli yükler. Sabit fiyatlar. Liner taşımacılık, ticaretin yoğun olduğu hatlarda hizmet veren ve sabit bir programla çalışan bir taşıma modudur.

    ATA ve ETD formülü nedir?

    ETD (Tahmini Çıkış Zamanı) ve ATA (Gerçek Varış Zamanı) formülleri hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, bu terimlerin nasıl hesaplandığına dair bazı bilgiler mevcuttur. ETD (Estimated Time of Departure), geminin veya taşıma aracının kalkış yapacağı tahmini zamanı ifade eder. ATA (Actual Time of Arrival) ise, taşıma aracının veya uçağın gerçek varış zamanını belirtir. ETA (Estimated Time of Arrival), gönderinin veya taşıma aracının hedeflenen varış noktasına ulaşması beklenen zamanı gösterir. Daha detaylı bilgi ve formüller için lojistik ve taşımacılık uzmanlarına danışılması önerilir.

    İskenderun Ecs hangi liman?

    İskenderun Ecs, İskenderun Limanı ile ilgili olabilir. İskenderun Limanı, Türkiye'nin Hatay ilinde, İskenderun ilçesinde yer alan bir yük limanıdır. İletişim Bilgileri: - Adres: Limakport İskenderun Limanı, İskenderun/Hatay. - Telefon: +90 (326) 626 16 00. - E-posta: musterhizmetleri@limakports.com. Alternatif olarak, ECS Shipping adlı bir şirketin Mersin, İzmir, Kocaeli, Antalya gibi çeşitli illerde ofisleri bulunmaktadır. Bu ofislerin bazıları liman hizmetleri sunmaktadır, ancak İskenderun'da doğrudan bir ECS Shipping limanı bulunmamaktadır.

    Buz Mavi Deniz Taşımacılığı kimin?

    Buzmavi Deniz ve Hava Taşımacılık Ltd. Şti., 2003 yılında %100 Türk sermayesi ile İstanbul'da kurulmuştur. Şirketin iletişim bilgileri: Adres: Kozyatağı Mah. Saniye Ermutlu Sok. Buzmavi Plaza No:4 34742 Kadıköy/İstanbul. Telefon: +90 216 658 74 66. Web sitesi: buzmavi.com. E-posta: info@buzmavi.com.

    Port of discharge ve port of destination aynı mı?

    Hayır, "port of discharge" (boşaltma limanı) ve "port of destination" (varış yeri) aynı değildir. Port of discharge, bir geminin veya taşıma aracının nihai varış limanını ifade eder ve yüklenmiş olan malın boşaltıldığı yerdir. Port of destination ise, malların alıcı veya acentesine teslim edileceği yeri belirtir. Dolayısıyla, "port of discharge" sevkiyat sürecinin sonlandığı noktayı temsil ederken, "port of destination" tüm lojistik zincirin planlanmasında önemli bir yer tutar.

    Ardiyesiz ilk giriş tarihi nasıl hesaplanır?

    Ardiyesiz ilk giriş tarihi, deniz taşımacılığında yükün gemiye yüklenmeden önce limanda ambara alındığı başlangıç tarihini ifade eder. Örneğin, ardiyesiz giriş hesaplamalarında, ETD tarihi ve liman free time süresi biliniyorsa, hesaplama şu şekilde yapılabilir: Gemi kalkış tarihi - liman free time + 1 gün. Bu hesaplama, standart ekipman için geçerlidir ve özel ekipman veya farklı konteyner türleri için ardiye ve detention tarifeleri değişebilir.