Excel'de çeviri eklentisini kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. İşlev Çevirisi eklentisini yükleme. Ekle sekmesine gidip şeridin Eklentiler bölümünde “Eklentileri Al”ı seçin. Arama alanına ve üstüne “İşlev Çevirmeni” yazın. Eklenti arama sonuçlarında göründüğünde “Ekle”yi ve yüklemek için “Devam”ı seçin. 2. İşlev Çevirisi'ni yapılandırma. İşlev Çevirisi yüklendiğinde, Giriş sekmesinde iki düğme oluşturur. Şeritteki Translator işlevleri düğmelerinden biri kullanılarak ilk kez yükleyip açıldığında, sağdaki yan panelde bir Hoş Geldiniz ekranı görülür. Bu, varsayılan Kimden ve Son dillerinin ayarlanmasına olanak tanır. 3. Çeviri yapma. Çeviri yapmak için, Çevirmen alanında birkaç kullanışlı seçenek kullanılabilir. Giriş sekmesindeki şeridin İşlev Çevirmeni bölümünde “Çevirmen” tıklanır. Kenar çubuğunda, formül üstteki kutuya yazılır veya yapıştırılır. Okun aşağı baktığı çevir düğmesinden yararlanılır. Microsoft'un açıklamasına göre, Excel'in yeni özellikleri olan "TRANSLATE" (çevirisi yapılacak kelime, [kaynak dili], [çeviri dili]) ve "DETECTLANGUAGE" (dili tespit edilecek metin) fonksiyonları da çeviri yapmak için kullanılabilir. Excel'de çeviri eklentisinin kullanımı, eklentinin güncellenmesine bağlı olarak değişiklik gösterebilir.