• Buradasın

    C#

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    C sharp'ta \r ve \n farkı nedir?

    C#'ta \r ve \n arasındaki fark şu şekilde özetlenebilir: \r (Satır Başı). \n (Yeni Satır). Kullanım farklılıkları: Unix ve Unix benzeri sistemler. Windows sistemleri. Etki farklılıkları: \n. \r. C#'ta \n, her zaman satır beslemesi olarak tanımlanan Unicode U+000A anlamına gelirken, C ve C++'da \r'nin anlamı platforma özgüdür.

    EBA'da hangi kodlama dili var?

    EBA'da (Eğitim Bilişim Ağı) kullanılan bazı kodlama dilleri şunlardır: Scratch; Alice; Blockly. Bu platformlar, blok tabanlı programlama araçları olup, kullanıcıların fare ile fonksiyonları tıklayıp sürükleyerek animasyonlar, oyunlar ve hikayeler oluşturmasına olanak tanır.

    Unity'de hangi kodlama dili daha iyi?

    Unity'de oyun geliştirmek için en iyi kodlama dili C#'tır. Bunun bazı nedenleri şunlardır: Kolay öğrenilebilirlik. Geniş kütüphane ve destek. Çok platformlu geliştirme. Ancak, Unity'de eklenti geliştirmek için C/C++ dilleri de kullanılabilir. Hangi kodlama dilinin daha iyi olduğu, kişisel tercihlere ve projenin gereksinimlerine bağlıdır.

    C# ve veya nasıl kullanılır?

    C#'ta "ve" (&&) ve "veya" (||) operatörleri şu şekilde kullanılır: Ve operatörü (&&). Örnek: ```csharp int not1 = int.Parse(textBox1.Text); if (not1 >= 0 && not1 <= 100) { MessageBox.Show("Bilgi girildi"); } else { MessageBox.Show("Hatalı giriş yaptınız."); } ``` Veya operatörü (||). Örnek: ```csharp int yasi = int.Parse(textBox1.Text); if (yasi >= 65 || checkBox1.Checked == true) { MessageBox.Show("Ücretsiz"); } else { MessageBox.Show("25 TL"); } ```

    Textbox'a girilen değer nasıl int yapılır?

    TextBox'a girilen değerin int (tam sayı) yapılması için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: int.Parse() metodu. Convert.ToInt32() metodu. Değişken dönüşümleri yapılırken, girilen değerin sayısal bir ifade olup olmadığı kontrol edilmelidir, çünkü metinsel ifadelerle hesaplama yapılamaz.

    Murat yucedag github nedir?

    Murat Yücedağ'ın GitHub'ı, yazılım mühendisi, eğitmen ve yazar Murat Yücedağ'ın GitHub platformundaki hesabıdır. GitHub, geliştiricilerin kodlarını depolayabildiği, birbirleriyle paylaşabildiği ve projeler üzerinde işbirliği yapabildiği bir kod depolama ve geliştirme platformudur. Murat Yücedağ'ın GitHub hesabına https://github.com/MuratYucedag adresinden ulaşılabilir.

    System.Windows.Forms.TextBox' türündeki nesne 'System.IConvertible' türüne dönüştürülemiyor hatası nasıl düzeltilir?

    System.Windows.Forms.TextBox' türündeki nesne 'System.IConvertible' türüne dönüştürülemiyor hatasını düzeltmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: TextBox'ın değerini doğru şekilde kullanma: TextBox'ın değerini dönüştürmek için `textCPC.Text` kullanılmalıdır. Geçerli veri girişi: Dönüştürme işleminin başarılı olması için TextBox'taki değerin geçerli bir tam sayı olması gerekir. İstisna yönetimi: `System.Int32.TryParse` yöntemi kullanılarak istisna yönetimi yapılabilir. Eğer sorun devam ederse, daha fazla bilgi veya farklı bir hata mesajı sağlanması gerekebilir.

    RV yazılımı hangi dilde?

    RV yazılımının hangi dilde olduğuna dair bilgi bulunamadı. Ancak, yazılım geliştirme süreçlerinde kullanılan bazı popüler diller şunlardır: Python. Java. C++. JavaScript. C#.

    Mert Türkoğlu hangi yazılım dilini kullanıyor?

    Mert Türkoğlu, yazılım geliştirirken C#, .NET, React, Java, Electron, Socket.IO, Teamcenter ve SOA Client gibi ileri düzey teknolojileri kullanmaktadır. Ayrıca, açık kaynak projelere katkıda bulunan bir geliştirici olarak, Ethereum, PPY OSU, Supabase ve SAP gibi şirketlerin projelerinde de yer almıştır.

    Her Yönüyle C# kitabı ne anlatıyor?

    "Her Yönüyle C#" kitabı, C# programlama dilinin tüm yönlerini detaylı bir şekilde ele alır. Kitapta işlenen bazı konular: C# ve .NET'e giriş; ilk C# programı ve temel veri türleri; akış kontrol mekanizmaları; metotlar ve fonksiyonlar; bellek yönetimi; exception handling; veritabanı yönetimi gibi ileri düzey programlama konuları. Kitap, hem programlamaya yeni başlayanlar için hem de hangi dille başlayacaklarına karar veremeyenler için kapsamlı bir kılavuz niteliğindedir.

    Visual C# ile algoritma nasıl yapılır?

    Visual C# ile algoritma oluşturmak için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: YouTube: "C# ile Veri Yapıları ve Algoritmalar - Giriş" videosu, algoritma oluşturma sürecine giriş yapmak için faydalı olabilir. Microsoft Dokümanları: C#'ta desen eşleştirme ve switch ifadeleri gibi algoritmik yapılar hakkında bilgi sunar. GitHub: Sefa Kozan'ın "csharp-giris" deposu, C# ile algoritma alıştırmaları içerir. csharpnedir.com: C# ile özyinelemeli (rekürsif) algoritmalar oluşturma hakkında bilgi verir. dargeb.com: C# algoritma ve programlama ders notları içerir. Ayrıca, C# konsol uygulamalarında değişken tanımlama, atama işlemleri ve Console sınıfı kullanımı gibi temel bilgiler de algoritma oluşturma sürecinde önemlidir.

    SQL veri ekleme nasıl yapılır C#?

    C# ile SQL veri tabanına veri eklemek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Bağlantı Kurma. 2. Komut Oluşturma. 3. Parametre Ekleme. 4. Sorguyu Çalıştırma. Örnek kod: ```csharp using System; using System.Data.SqlClient; class Program { static void Main() { // SQL Server bağlantı dizesi (Kendi veritabanınıza göre güncelleyin) string connectionString = "Server=localhost;Database=TestDB;User Id=sa;Password=your_password;"; // SQL komutunu tanımla string query = "INSERT INTO Kisiler (Ad, Soyad, Yas) VALUES (@Ad, @Soyad, @Yas)"; // Bağlantıyı oluştur using (SqlConnection connection = new SqlConnection(connectionString)) { // Komutu oluştur using (SqlCommand command = new SqlCommand(query, connection)) { // Parametreleri ekle command.Parameters.AddWithValue("@Ad", "Ahmet"); command.Parameters.AddWithValue("@Soyad", "Yılmaz"); command.Parameters.AddWithValue("@Yas", 30); // Bağlantıyı aç ve sorguyu çalıştır connection.Open(); int rowsAffected = command.ExecuteNonQuery(); // İşlem sonucunu ekrana yazdır Console.WriteLine(rowsAffected + " satır eklendi."); } } } } ``` Bu kod, "Kisiler" tablosuna "Ad", "Soyad" ve "Yas" bilgilerini ekler. Daha detaylı bilgi ve örnekler için aşağıdaki kaynaklara başvurulabilir: yazilimkodlama.com; medium.com; teknocap.net.

    Unity'de hangi kodlar kullanılır?

    Unity'de kullanılan bazı programlama dilleri: C# (C Sharp). Javascript. Boo. Ayrıca, Unity projelerinde C/C++ kodları da kullanılabilir.

    Object reference hatası nasıl düzeltilir?

    Object reference not set to an instance of an object hatasını düzeltmek için aşağıdaki yöntemler uygulanabilir: Null kontrolleri yapmak. Null coalescing operatörünü kullanmak. Exception handling kullanmak. Nesneleri doğru başlatmak. Yeniden değer atama yapmak. Hata ayıklama araçlarını kullanmak. Ayrıca, e-Devlet gibi platformlarda bu hata ile karşılaşıldığında sayfayı yenilemek veya daha sonra tekrar giriş yapmayı denemek sorunu çözebilir. Eğer hata devam ederse, bir uzmana veya destek ekibine başvurulması önerilir.

    Listbox'tan seçilen değer nasıl alınır?

    ListBox'tan seçilen değeri almak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: C#. Python. Ayrıca, seçilen değerin bir değişkene atanması için `Dictionary` sınıfı kullanılabilir.

    CSharp öğrenmek için hangi program kullanılır?

    C# öğrenmek için aşağıdaki programlar ve platformlar kullanılabilir: Visual Studio Code: C# Geliştirme Kiti (C# DevKit) uzantısı ile C# kodları yazılabilir ve geliştirilebilir. Microsoft Learn: C# dilinin temellerini öğreten çeşitli modüller sunar. C# Station: C# dilini öğrenmeye yardımcı olan, teorik bilgilerin yanı sıra derleyici ve düzenleyici araçlarıyla gerçek zamanlı uygulamalı öğrenme imkanı sunan bir platformdur. Udemy: C# programlama üzerine, temel konseptleri uygulamalı olarak öğreten kurslar sunar. LearnCS.org: C# programlama diline adanmış, başlangıçtan ileri seviyeye kadar konuları kapsayan bir online öğrenme platformudur. Abbot – C# Tutorial: C# programlama diline dair kapsamlı öğrenme kaynaklarından biridir.

    ZXing.Net nasıl kullanılır?

    ZXing.Net kütüphanesini kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Kütüphaneyi yükleme. 2. Barkod oluşturma. 3. Barkod görüntüsünü oluşturma. 4. Görüntüyü kaydetme. QR kod oluşturmak için ise şu adımlar izlenebilir: 1. Kodu yazma. 2. Barkod oluşturma. 3. Görüntüyü kaydetme. ZXing.Net, QR kodları ve diğer barkod türlerini kolayca oluşturmanıza ve okumanıza olanak tanır. Daha fazla bilgi ve kullanım örnekleri için ZXing.Net'in GitHub sayfasına başvurulabilir.

    C# geri dönüş tipi olan ve olmayan metotlar arasındaki farklar nelerdir?

    C#'ta geri dönüş tipi olan ve olmayan metotlar (void metotlar) arasındaki temel farklar şunlardır: Geri Dönüş Tipi Olan Metotlar: Bir değer döndürürler. Döndürülen değer, metot içinde hesaplanan veya işlenen veriyi çağıran yere iletmek için kullanılır. Örnek: `public int AddNumbers(int a, int b) { return a + b; }`. Geri Dönüş Tipi Olmayan Metotlar (Void Metotlar): Herhangi bir değer döndürmezler. Genellikle bir işlemi gerçekleştirirler ve sonuç olarak herhangi bir değer döndürmezler. Örnek: `public void PrintMessage() { Console.WriteLine("Merhaba, bu bir metot örneğidir!"); }`.

    Dizi tanımlama nedir?

    Dizi tanımlama, aynı tipteki verilerin ardışık olarak bellekte saklanması için yapılan işlemdir. Dizi tanımlamanın kod dizimi şu şekildedir: `veriTipi [] diziAdı = new veriTipi [elemanSayısı];` Burada: veriTipi, dizinin içindeki elemanların veri tipini belirtir. diziAdı, dizinin adıdır. elemanSayısı, dizinin kaç eleman içereceğini belirler. Dizilerde indeks 0’dan başlar.

    Yüz elemanlı bir dizi oluşturunuz 0-10.000 arası rasgele 100 sayı oluşturunuz oluşturduğunuz 100 sayıyı diziye ekleyiniz ve dizinin içindeki en büyük ve en küçük sayıyı bulan programı yapınız sorusunun cevabı nedir?

    Yüz elemanlı bir dizi oluşturup 0-10.000 arası rastgele 100 sayı ekleyerek dizinin içindeki en büyük ve en küçük sayıyı bulan C# programı şu şekilde yazılabilir: ```c# using System; using System.Linq; class Program { static void Main() { // 100 elemanlı dizi tanımlama int[] sayilar = new int[100]; // Rastgele sayı üretme Random rnd = new Random(); // Diziye rastgele sayıları ekleme for (int i = 0; i < sayilar.Length; i++) { sayilar[i] = rnd.Next(0, 10000); } // En büyük ve en küçük sayıyı bulma int min = sayilar[0]; int max = sayilar[0]; for (int i = 1; i < sayilar.Length; i++) { if (min > sayilar[i]) min = sayilar[i]; if (max < sayilar[i]) max = sayilar[i]; } // Sonuçları ekrana yazdırma Console.WriteLine("En büyük sayı: " + max); Console.WriteLine("En küçük sayı: " + min); Console.ReadKey(); } } ``` Bu program, `Random` sınıfı kullanarak 0-10.000 arası rastgele sayılar üretir ve bu sayıları `sayilar` dizisine ekler.