• Buradasın

    Araştırma

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Tübitakta proje desteklenirse ne olur?

    TÜBİTAK'ta bir projenin desteklenmesi durumunda gerçekleşebilecek bazı durumlar: 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında desteklenen projeler için, proje yürütücüleri harcama belgelerini, demirbaş kayıt fişi ve iade dekontunu içeren sonuç raporlarını e-BİDEB sistemine yüklemekle yükümlüdür. 1501 Sanayi Ar-Ge Destek Programı kapsamında desteklenen projeler için, firma projeyi yürütür ve altı aylık dönemlerde proje giderlerini ve faaliyetlerini içeren dönem raporlarını TÜBİTAK'a sunar. Desteklenen projelerin yürütülmesi sırasında veya gerçekleştirilmesi sonucunda, patent veya endüstriyel tasarım gibi fikri ürünler ortaya çıkabilir. TÜBİTAK desteği ile tamamlanan projelerde, proje ekibinde yer alan ve firma ortağı veya yönetim kurulu üyesi olmayan proje fikir sahibi araştırmacıya, belirli koşulları sağlaması durumunda, TÜBİTAK tarafından teşvik ödülü verilebilir.

    Makalede bulunması gereken 3 temel unsur nedir?

    Makalede bulunması gereken üç temel unsur: 1. Araştırma sorusu. 2. Eleştirel literatür taraması. 3. Akademik katkı. Ayrıca, her makalede başlık, özet, anahtar kelimeler, giriş, materyal ve metot, bulgular, tartışma ve sonuç gibi bölümlerin de bulunması gerekir.

    Yapılan bir araştırmanın raporu o çalışma hakkında ne tür bir kaynaktır?

    Yapılan bir araştırmanın raporu, birincil kaynak olarak kabul edilir. Birincil kaynağın özellikleri: Direkt gözlem ve deneyim. Orjinal bilgi. Araştırma sürecinin ayrıntıları.

    Proje konuları nasıl belirlenir?

    Proje konuları şu adımlarla belirlenebilir: 1. İlgi çekici bir konu seçimi: Proje konusu, kişinin ilgisini çekmeli ve üzerine düşünmeye imkan sağlamalıdır. 2. Araştırma sorularının belirlenmesi: Konuyu araştırırken ortaya çıkacak sorular veya en baştan belirlenen araştırma soruları olmalıdır. 3. Kaynakların araştırılması: Konuyla ilgili kitaplar, dergiler, internet gibi çeşitli kaynaklardan bilgi toplanmalıdır. 4. Uzmanlardan destek alınması: Konuyla ilgili uzmanlarla görüşülebilir ve gerekli durumlarda ilgili yerlere ziyaretler yapılabilir. 5. Projenin amacının netleştirilmesi: Proje tamamlandığında elde edilmek istenen sonuç tanımlanmalıdır. 6. Özgünlük: Proje konusu, diğer benzer projelerden farklılık göstermelidir. Proje konusu belirlenirken, konunun yapılabilirliği ve zaman-bütçe gibi kaynakların uygunluğu da göz önünde bulundurulmalıdır.

    Nitel araştırma gömülü teori nasıl yapılır?

    Nitel araştırmada gömülü teori (grounded theory) şu adımlarla uygulanır: 1. Veri Toplama ve Analizinde Eşzamanlılık: Veri toplama ve analiz süreçleri eş zamanlı olarak yürütülür. 2. Kodlama: Veriler, açık kodlama, eksensel kodlama, seçici kodlama ve tematik analiz gibi yöntemlerle kodlanır. 3. Sabit Karşılaştırmalı Yöntem: Analizin her aşamasında veriler karşılaştırılır. 4. Teori Geliştirme: Veri toplama ve analiz süreçlerinin her aşamasında teori geliştirilir. 5. Örnekleme: Teorik yapıya yönelik örnekleme yapılır, nüfus gösterimi hedeflenmez. 6. Literatür Taraması: Bağımsız bir analiz geliştirdikten sonra literatür taraması yapılır. Gömülü teori, verilerin sistematik bir şekilde bir araya getirilerek ve analiz edilerek yeni olguların keşfedilmesini sağlar.

    Ebelerin kültürlerarası duyarlılıklarının vicdan algılarına etkisi nedir?

    Ebelerin kültürlerarası duyarlılıklarının vicdan algılarına etkisi olumlu yöndedir. Suzi Özdemir, Esra Çömezoğlu ve Fatma Sayiner'in 2021 yılında yaptığı çalışmaya göre, ebelerin kültürlerarası duyarlılık düzeyleri arttıkça vicdan algısı düzeylerinin de arttığı belirlenmiştir. Bu sonuca dayanarak, ebelerin kültürel duyarlılık ve farkındalıklarının artırılması için düzenlenecek eğitimlerin, bakım verdikleri bireylere karşı vicdan algılarını olumlu yönde etkileyebileceği söylenebilir.

    Küme Vakfının amacı nedir?

    Kültür ve Medeniyet Vakfı'nın (KÜME) amacı, öz değerlerden ilham alarak günümüz sorunlarına yanıt veren ve geleceğe ışık tutan fikri ve sanatsal eserlerin üretilmesine zemin hazırlamaktır. Vakıf, beşerî ve toplumsal bilimler ile kültür ve sanat alanlarında kişi ve kurumları destekler; araştırmalar yapar, raporlar hazırlar ve çeşitli etkinliklerle bu çalışmaları sunar. Ayrıca, dijital dönüşüm, yapay zeka ve teknolojik gelişmelerin medeniyet anlayışıyla uyumlu şekilde kullanılmasını önemser.

    Nuclear Kimya ne iş yapar?

    Nükleer kimyagerler, radyoaktivite, nükleer reaksiyonlar ve atom çekirdeklerinin özellikleriyle ilgilenir. Bazı görevleri: Araştırma: Nükleer görüntüleme, füzyon ve fisyon gibi alanlarda teorik araştırmalar yaparlar. Geliştirme: Nükleer güç kaynaklarının verimliliğini ve güvenliğini artırmaya yönelik çalışmalar yürütürler. İzleme: Radyoaktif malzemelerin depolanması ve bertaraf yöntemlerini geliştirirler. Eğitim: Üniversite düzeyinde ders verebilir ve öğrencilere danışmanlık yapabilirler. Nükleer kimya, enerji, tıp, tarım ve sanayi gibi birçok alanda uygulama bulur.

    Kitap projesi için hangi bölümler uygun?

    Kitap projesi için uygun bölümler, kitabın türüne ve amacına göre değişiklik gösterebilir. Ancak, genel olarak bir kitap projesinde bulunması gereken bazı temel bölümler şunlardır: Seri ve Kitap İsmi. Şekilsel Özellikler. İçerik Özellikleri. Karakterler ve Kurgu Özetleri. Giriş. Ana Metin. Ek (Apendis). Notlar. Ayrıca, profesyonel bir editör veya dizgiciyle çalışmak, kitabın kalitesini ve okunabilirliğini artırabilir.

    Sist THK ne iş yapar?

    Türk Hava Kurumu (THK), Türkiye'de havacılık sanayisini kurmak, askerî, sivil, sportif ve turistik havacılığın gelişmesini sağlamak amacıyla 16 Şubat 1925 tarihinde kurulmuştur. THK'nın bazı faaliyetleri: Havadan yangın söndürme. Hava ambulans ve hava taksi hizmetleri. Sivil uçak bakım hizmetleri. Sportif havacılık faaliyetleri. Akademik ve pilotaj eğitimleri. Uçak imalat, bakım ve modernizasyon. Sigorta hizmetleri. Ayrıca, THK bünyesinde Türk Hava Kurumu Üniversitesi, THK Gökçen Havacılık, THK Uçuş Akademisi gibi eğitim ve hizmet kuruluşları bulunmaktadır.

    Bartın Üniversitesinde hangi işler yapılır?

    Bartın Üniversitesi'nde çeşitli işler yapılmaktadır. Bu işler arasında: Eğitim ve öğretim faaliyetleri: Üniversitede lisans, yüksek lisans ve doktora programları yürütülmektedir. Araştırma ve geliştirme: Akademik birimler ve araştırma merkezleri aracılığıyla çeşitli araştırmalar yapılmaktadır. İdari işler: İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı, Personel Daire Başkanlığı, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı gibi birimler tarafından yürütülmektedir. Öğrenci hizmetleri: Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı gibi birimler tarafından öğrenci işleri ve sosyal faaliyetler organize edilmektedir. Altyapı ve tesis yönetimi: Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı, kampüslerin altyapı ve tesis işlerini yürütmektedir. Daha detaylı bilgi için Bartın Üniversitesi'nin resmi web sitesi olan bartin.edu.tr ziyaret edilebilir.

    Hatmer ne iş yapar?

    Hatmer, "Hasar Mağdurları Derneği" (HAMADER) kuruluşudur ve trafik kazaları nedeniyle araçlarda meydana gelen değer kaybı ve hasarlarla ilgili dolandırıcılıklardan vatandaşları korumak amacıyla hizmet verir. Hatmer, üyelerine yasal mevzuat çerçevesinde haklarını savunarak, yapmaları gereken işlemler hakkında bilgi sağlar. Ayrıca, sigorta hukuku üzerine kurumsal hizmetler sunan Hatmer Ofisi de bulunmaktadır.

    Hacettepe HÜ Merkez Müdürlükleri Biyolojik Çeşitlilik Araştırma ve Uygulama Merkezi ne iş yapar?

    Hacettepe Üniversitesi Biyolojik Çeşitlilik Araştırma ve Uygulama Merkezi (HUBIOM), Türkiye'nin biyolojik çeşitliliğini araştırma, koruma, kayıt altına alma ve bu konuda farkındalık yaratma amacıyla çeşitli faaliyetler yürütür. Merkezin bazı görevleri: Eğitim: Biyolojik çeşitlilik konusunda teorik ve pratik eğitimler vermek. Araştırma ve projeler: Temel ve uygulamalı araştırmalar yapmak, ulusal ve uluslararası projeler yürütmek. Veri tabanları: Biyolojik çeşitlilik veri tabanları oluşturmak ve bilgi depolamak. Enstitüler ve kuruluşlarla işbirliği: Ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak, danışmanlık hizmetleri vermek. Kamuoyu bilgilendirme: Panel, kongre ve konferanslar düzenlemek, halkı biyolojik çeşitlilik konusunda bilgilendirmek. Öğrenci eğitimi: Üniversite ve üniversite dışı kurum ve kuruluşlarla işbirliği yaparak her düzeyde öğrenci eğitimine katkıda bulunmak.

    Hata payı yüzde kaç olmalı?

    Hata payı, anketin güvenilirliğini ve kesinliğini belirlemek için kullanılır. Kabul edilebilir hata payı, genellikle %95 güven düzeyinde %4 ile %8 arasında değişir. %4 hata payı, daha yüksek bir kesinlik gerektirir ve genellikle daha küçük örneklem boyutları için uygundur. %8 hata payı, daha geniş bir güven aralığı sunar ve daha büyük örneklem boyutları için kabul edilebilir. Daha yüksek güven seviyeleri için hata payı artar, örneğin %99 güven düzeyi için hata payı %2,58 olabilir. İyi bir hata payı, sektöre ve araştırma hedeflerine bağlı olarak farklılık gösterebilir.

    Hasan Söz bilir nerede çalışıyor?

    Prof. Dr. Hasan Sözbilir, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi'nde Genel Jeoloji anabilim dalında öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Ayrıca, 2025 yılı itibarıyla Dokuz Eylül Üniversitesi Deprem Araştırma ve Uygulama Merkezi (DAUM) müdürü olarak görev yapmaktadır.

    Sporun faydaları ile ilgili anket nasıl yapılır?

    Sporun faydaları ile ilgili anket yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Amaçları Belirleme. 2. Doğru Kitleyi Hedefleme. 3. Açık ve Anlaşılır Sorular. 4. Soru Türleri. 5. Cevap Seçenekleri ve Ölçeklendirme. 6. Kısa ve Öz Tutma. 7. Anonimlik ve Gizlilik. 8. Pilot Test. Örnek sorular: Mevcut fiziksel kondisyon seviyenizi nasıl değerlendirirsiniz? Spor kuruluşu tarafından sağlanan sağlık ve wellness kaynaklarından memnun musunuz? Sporlara katılırken karşılaştığınız zorluklar nelerdir? Sporda zihinsel sağlık desteğini ne kadar önemli buluyorsunuz? Anket örnekleri ve şablonları için questionpro.com, limesurvey.org ve jotform.com gibi siteler ziyaret edilebilir.

    Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü ArGe ne iş yapar?

    Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü ArGe biriminin bazı görevleri: Eğitim ve öğretimle ilgili projeler hazırlamak, yürütmek ve sonuçlarını raporlamak. İlçe milli eğitim müdürlükleri ve okul/kurumların proje hazırlama kapasitesini geliştirmek. Yerel, ulusal ve uluslararası hibe fonlarını tanıtmak ve bu kapsamda projeler hazırlanmasında teknik destek sağlamak. Eğitim kurumlarının ve öğrencilerin araştırma geliştirme ve saha çalışmaları yapmak. Eğitim kalitesinin artırılmasına yönelik çalışmalar yapmak. Eğitim alanındaki gelişmeleri takip etmek ve üniversiteler ile diğer kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapmak. Ayrıca, ArGe birimi, il milli eğitim müdürlüğünün stratejik planının hazırlanması ve uygulanması, performans programı ile faaliyet raporunun hazırlanması gibi süreçlerde de rol alır.

    Taylan Cemgil nerede çalışıyor?

    Taylan Cemgil, Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.

    Tübİtak organizasyon şeması nasıl?

    TÜBİTAK'ın güncel organizasyon şemasına aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: tubitak.gov.tr. tug.tubitak.gov.tr. collegesidekick.com. Ayrıca, AVYS.omu.edu.tr sitesinde de PowerPoint formatında bir TÜBİTAK organizasyon şeması bulunmaktadır.

    Her gün başka bir bela ne anlatıyor?

    "Her Gün Başka Bir Bela" (Trouble Every Day), 2001 yapımı bir erotik korku filmidir. Konusu: Amerikalı yeni evli çift June ve Dr. Shane Brown, balayı için Paris'e gelirler. Film, varoluşçu temalar ve metaforik bir anlatım tarzı içerir.