Buradasın
Yeşil lojistik belgesi nasıl alınır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yeşil Lojistik Belgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Başvuru Süreci: Taşıma İşleri Organizatörlüğü Yetki Belgesi'ne (TİOYB) sahip olan işletmeler, Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) üzerinden başvuruda bulunmalıdır 24.
- Denetim ve Değerlendirme: İşletmelerin enerji verimliliği, su tasarrufu, dijital süreç yönetimi ve yeşil lojistik uygulamaları denetlenir 24.
- Sertifikalandırma: Kriterleri sağlayan işletmeler Yeşil Lojistik Belgesi'ni alarak teşviklerden yararlanma hakkı kazanır 24.
Gerekli diğer uygulamalar:
- Ulaştırma Elektronik Takip ve Denetim Sistemi (U-ETDS) kullanımı 2.
- Enerji ve su kullanımında yılda en az %5 tasarruf sağlama 2.
- İklimlendirme ve operasyon süreçlerinde yenilenebilir enerji kullanımı 2.
- Geri dönüştürülebilir ambalaj kullanımı 2.
- Her yıl en az 500 fidan dikimi ve çevresel projelere katılım 2.
- Dijitalleşme ve lojistik süreçlerde yapay zeka, büyük veri kullanımı 2.
Bu süreçte, ISO 14001 (Çevre Yönetim Sistemi) ve ISO 50001 (Enerji Yönetim Sistemi) gibi uluslararası çevresel sertifikalara sahip olmak da teşvik edilmektedir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: