• Buradasın

    Yeşil etiketli asansör ne zaman iskan alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yeşil etiketli asansör, yapının iskan alabilmesi için ilk kez kullanılacak olduğunda gereklidir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yeni binalar kaç yıl sonra asansör yaptırmak zorunda?

    Yeni binaların asansör yaptırma zorunluluğu, asansörün hizmete alınmasını müteakip iki yıl sonra başlamaktadır.

    Asansör etiketleri ne anlama gelir?

    Asansör etiketleri, asansörlerin can ve mal güvenliğine uygun olup olmadığını belirtmek için kullanılır. Etiket renkleri ve anlamları: Yeşil Etiket: Asansörün güvenli olduğunu ve kullanım açısından risk taşımadığını gösterir. Mavi Etiket: Asansörün hafif kusurlu olduğunu ve kullanımda kısıtlama olmadığını belirtir. Sarı Etiket: Asansörün kabul edilebilir risk seviyesinde olduğunu ve tespit edilen eksikliklerin 120 gün içinde giderilmesi gerektiğini ifade eder. Kırmızı Etiket: Asansörün yüksek riskli olduğunu ve kesinlikle kullanılmaması gerektiğini gösterir. Bu etiketler, asansör kabini içinde kullanıcıların görebileceği yerlere yapıştırılır.

    Asansör iskan belgesi nereden alınır?

    Asansör iskan belgesi, ilgili bölgenin belediye imar müdürlüğünden alınabilir. İskân belgesi almak için, müteahhidin veya yetki verdiği kişinin dilekçe ile başvuru yapması gerekmektedir. Ayrıca, e-Devlet üzerinden "Yapı Kullanma İzin Belgesi" sayfasından da iskân sorgulama yapılabilir. İskân belgesi almak için gerekli belgelerin tam listesi için başvuru yapılacak belediyeyle iletişime geçilmesi önerilir.

    Asansör avan projesi kim onaylar?

    Asansör avan projesi, ruhsat makamı tarafından onaylanmaz. Ancak, kamu yapılarında/binalarında avan proje onaylandıktan sonra, asansör uygulama projesinin ruhsat makamınca onayı aranmaz. Asansör avan projesi, asansör monte eden tarafından bina yaptırıcısına veya bina yaptırıcısı adına hareket eden yapı/bina tasarımcısı mimara, mimari proje hazırlanmadan önce sunulur. Mevcut yapıda/binada Yönetmelik kapsamında piyasaya arzı amaçlanan asansör için avan proje hazırlanmaz.

    İskan olmadan asansör çalışır mı?

    İskan olmadan asansörün çalışması yasal değildir. Asansörlerin güvenli ve işletme yönünden uygun şekilde çalışabilmesi için yıllık periyodik kontrolünün yapılması zorunludur ve bu kontrol, binanın bağlı olduğu belediyenin yetkilendirdiği A tipi muayene kuruluşu tarafından gerçekleştirilmelidir. Ayrıca, asansörün çalışabilmesi için asansör tescil belgesinin de olması gerekmektedir.

    Yeşil etikete sahip asansörün ruhsatı var mıdır?

    Yeşil etikete sahip bir asansörün ruhsatı yoktur, ancak bu etiket asansörün güvenli ve kusursuz olduğunu gösterir. Asansörün ruhsat alabilmesi için, yeşil etiket raporu ile ilgili idareye başvurarak tescil işlemi yapılması gerekmektedir.

    Asansör uygunluk kontrolü ne zaman yapılır?

    Asansör uygunluk kontrolü, yılda en az bir defa yapılır. Ayrıca, şu durumlarda da uygunluk kontrolü yapılır: Tescil öncesi ilk periyodik kontrol: Asansör Yönetmeliği (2014/33/AB) kapsamında piyasaya arz edilen asansörlerin, tescil aşamasından önce ilgili idare ile protokol imzalayan A tipi muayene kuruluşu tarafından yapılır. Takip kontrolü: Kırmızı veya sarı renkli bilgi etiketi iliştirilmiş asansörlerde, belirlenen uygunsuzlukların giderilip giderilmediğini kontrol etmek için yapılır.