• Buradasın

    Yazılım mimarisinde solid nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    SOLID, yazılım mimarisinde beş temel prensibin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır 13. Bu prensipler, Robert C. Martin (Uncle Bob) tarafından ortaya atılmış ve yazılımın kalitesini, sürdürülebilirliğini ve esnekliğini artırmak için geliştirilmiştir 24.
    SOLID prensipleri şunlardır:
    1. Single Responsibility Principle (SRP) - Tek Sorumluluk Prensibi: Her sınıfın veya modülün sadece bir sorumluluğu olmalıdır 13.
    2. Open/Closed Principle (OCP) - Açık/Kapalı Prensibi: Yazılım varlıkları genişletmeye açık, ancak değişime kapalı olmalıdır 13.
    3. Liskov Substitution Principle (LSP) - Liskov Yerine Geçme Prensibi: Türetilmiş sınıflar, temel sınıfların yerine kullanılabilmelidir 13.
    4. Interface Segregation Principle (ISP) - Arayüz Ayırma Prensibi: Bir sınıf, kullanmadığı metotları içeren arayüzleri implemente etmemelidir 13.
    5. Dependency Inversion Principle (DIP) - Bağımlılıkların Tersine Çevrilmesi Prensibi: Üst seviye modüller, alt seviye modüllere bağımlı olmamalıdır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yazılımda mimari modeller nelerdir?

    Yazılımda kullanılan bazı mimari modeller şunlardır: 1. Katmanlı Mimari (Layered Architecture): Sistemi sunum, iş mantığı ve veri erişimi gibi katmanlara ayırır. 2. Bileşen Tabanlı Mimari (Component-Based Architecture): Yazılımın yeniden kullanılabilir bileşenler olarak tasarlanmasını vurgular. 3. Servis Odaklı Mimari (Service-Oriented Architecture – SOA): Uygulamaları, birbirine gevşek bağlı hizmetlerden oluşan bir yapı halinde düzenler. 4. Dağıtılmış Sistemler: Farklı ağ bağlantılı bilgisayarlarda bulunan bağımsız bileşenlerin mesaj alışverişi yaparak iletişim kurmasını sağlar. 5. Mikro Hizmet Mimarisi: Büyük ve karmaşık sistemler için idealdir, uygulama bağımsız çalışan küçük servislerden oluşur. 6. Olay Tabanlı Mimari (Event-Driven Architecture): Sistem, olaylara tepki vererek çalışır ve bileşenler olaylar aracılığıyla iletişim kurar. 7. Sunucu - İstemci Mimarisi (Client-Server Architecture): İstemci ve sunucu arasında çalışır, web ve mobil uygulamalarda yaygındır.

    Solid tasarım mimarileri nelerdir?

    SOLID tasarım mimarileri, nesne yönelimli programlamada kullanılan beş temel prensipten oluşur: 1. Single Responsibility Principle (Tek Sorumluluk Prensibi). 2. Open/Closed Principle (Açık Kapalı Prensibi). 3. Liskov’s Substitution Principle (Liskov’un Yerine Geçme Prensibi). 4. Interface Segregation Principle (Arayüz Ayrıştırma Prensibi). 5. Dependency Inversion Principle (Bağımlılığın Ters Çevrilmesi Prensibi).

    Yazılım ortamı nasıl olmalı?

    Yazılım ortamının nasıl olması gerektiği şu şekilde özetlenebilir: Fiziksel ortam: Ergonomik tasarım, iyi havalandırma ve yeterli ışıklandırma önemlidir. Yazılım geliştirme ortamı: Bu ortam, yazılımın yazıldığı ve test edildiği yazılım araçları ve altyapılarının toplamıdır. Teknolojik uyumluluk: Yazılımın geliştirilmesinde kullanılacak teknolojilere uygun bir ortam seçilmelidir. Geliştirme araçları ve entegrasyon: IDE’ler, versiyon kontrol sistemleri, debugging araçları ve test araçları gibi yazılımların birbiriyle uyumlu ve entegre çalışması gerekir. Takım çalışması ve işbirliği: Eğer yazılım geliştirme süreci bir ekip tarafından yürütülüyorsa, geliştirme ortamı takım üyeleri arasında etkin işbirliğine olanak sağlamalıdır. Performans ve ölçeklenebilirlik: Seçilecek ortam, yazılımın gerektiği şekilde performans göstermesini sağlamalı ve ilerleyen zamanlarda ölçeklenebilirlik gereksinimlerine de uyum sağlamalıdır. Güvenlik: Kullanıcı verilerinin ve yazılımın güvenliği sağlanmalıdır.

    Sistem mimarisinin aşamaları nelerdir?

    Sistem mimarisinin aşamaları genellikle şu şekilde sıralanır: 1. İş Süreçlerinin Analizi: Organizasyonun mevcut iş süreçleri incelenir ve bilişim sistemlerinin bu süreçlere nasıl entegre edileceği belirlenir. 2. Gereksinimlerin Tanımlanması: Bilişim sistemlerinin karşılaması gereken işlevsel gereksinimler, performans kriterleri, veri gereksinimleri ve diğer gereksinimler belirlenir. 3. Bileşenlerin Belirlenmesi: Sistem mimarisi bileşenleri (sunucular, depolama alanı, ağ bileşenleri vb.) belirlenir. 4. Altyapının Planlanması: Bileşenlerin nasıl konumlandırılacağı, sunucu sayısı, depolama kapasitesi gibi faktörler planlanır. 5. Güvenlik Planlaması: Sistemdeki bileşenlerin ve verilerin güvenliği için gerekli önlemler alınır. 6. Sistem Entegrasyonu: Tasarlanan sistem mimarisi, organizasyonun mevcut altyapısına entegre edilir. 7. Test ve Doğrulama: Tasarlanan sistem mimarisi test edilir, hatalar belirlenir ve düzeltilir.

    Katmanlı mimariye örnek nedir?

    Katmanlı mimariye bazı örnekler: Kurumsal uygulamalar. Web uygulamaları. Mobil uygulamalar. Katmanlı mimari genellikle dört temel katmandan oluşur: 1. Sunum katmanı (Presentation Layer). 2. İş mantığı katmanı (Business Logic Layer). 3. Veri erişim katmanı (Data Access Layer). 4. Veri katmanı (Database Layer).

    Sistem mimarisi planlama nedir?

    Sistem mimarisi planlama, bir sistemin yapısını, davranışını ve biçimselliğini tanımlayan kavramsal bir modelin oluşturulması sürecidir. Sistem mimarisi planlamanın bazı adımları şunlardır: İş süreçlerinin analizi. Gereksinimlerin tanımlanması. Bileşenlerin belirlenmesi. Altyapının planlanması. Güvenlik planlaması. Sistem entegrasyonu. Test ve doğrulama.

    Yazılım çözüm mimarisi nasıl yapılır?

    Yazılım çözüm mimarisi oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. İhtiyaç analizi ve hedeflerin belirlenmesi. 2. Teknoloji seçimi. 3. Güvenlik, performans ve ölçeklenebilirlik kriterlerinin belirlenmesi. 4. Dökümantasyon, süreç yönetimi ve ekip iletişiminin sağlanması. Yazılım çözüm mimarisi oluştururken Birleşik Modelleme Dili (UML), mimari çerçeveler ve desenler, kullanıcı merkezli tasarım, bileşen tabanlı mimari ve referans mimariler gibi araç ve teknikler de kullanılabilir. Yazılım çözüm mimarisi oluşturma süreci karmaşık olabilir. Bu nedenle bir uzmana danışmak faydalı olabilir.