UTM kodu, web sitesi trafiğinin nereden geldiğini izlemeye yardımcı olmak için URL'nin sonuna eklenen ifadelerdir 13.
UTM kodunun işlevleri:
- Trafik kaynağının belirlenmesi: Utm_source parametresi ile trafiğin hangi kaynaktan geldiği takip edilir (örneğin, Google, Facebook) 12.
- Kullanılan ortamın tanımlanması: Utm_medium parametresi, bağlantının hangi ortam veya medya türü üzerinden geldiğini belirtir (örneğin, e-posta, sosyal medya) 12.
- Kampanyanın izlenmesi: Utm_campaign parametresi, belirli bir kampanya veya promosyonun izlenmesini sağlar 12.
- İçerik ayrımı: Utm_content parametresi, aynı URL'ye işaret eden birden çok bağlantı olduğunda, hangisinin tıklandığını ayırt etmek için kullanılır 13.
- Anahtar kelime takibi: Utm_term parametresi, ücretli arama ağı reklamlarında kullanılan anahtar kelimeleri izlemek için kullanılır 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: