UTM kodu oluşturmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Parametrelerin Belirlenmesi: UTM kodlarının içereceği parametreleri belirlemek gerekir 12. Genellikle kullanılan parametreler şunlardır:
- utm_source: Trafik kaynağını belirtir (örneğin, google, newsletter, facebook) 12.
- utm_medium: Trafik kaynağının türünü belirtir (örneğin, cpc, banner, email) 12.
- utm_campaign: Kampanya adını veya tanımlayıcıyı belirtir 12.
- utm_term: Reklam için hedeflenen anahtar kelimeyi belirtir 1.
- utm_content: İçerik farklılaştırma durumunda kullanılır 1.
- Araç Kullanımı: Birçok çevrimiçi araç, UTM kodları oluşturmanıza yardımcı olabilir 13. Google’ın Campaign URL Builder gibi araçlar, kolayca UTM kodları oluşturmanızı sağlar 13.
- Kodun Kullanılması: Oluşturulan UTM kodlarını, tanıtım kampanyalarınızda veya link paylaşımlarınızda kullanacağınız URL’lerin sonuna ekleyin 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: